Flytta isär
Hej.
Jag är just nu helt knäckt och desperat efter tips och råd. Sökte runt massa på nätet och hittade många intressanta ämnen på denna sida. Hoppas någon vill ägna lite tid åt mig och mitt problem. Förlåt om det blir ett långt inlägg.
Jag är 27 år gammal och bor med min flickvän som är 21. Vi har bott ihop i ca 4 år, alltså sedan hon var 17 år gammal. Vi flyttade tillsammans till en ny stad som ingen av oss kände till särskillt bra. Under dessa år så har vi haft en bra relation där vi har haft några svackor som vi tagit oss ur som ett starkare par.
Nu till vårt problem. Hon känner att hon älskar mig oerhört mycket och vill att det ska fungera bra mellan oss. För att det ska göra det så känner hon att hon vill flytta ihop med en kompis i Göteborg(en halvtimme från vår lägenhet) och satsa på studier. Hon känner att hon alltid har ångest och en tomhet inom sig pga att hon aldrig provat på saker som de flesta andra i hennes ålder gjort. Saker som jag gjorde när jag var i hennes ålder. Jag har bott i Norge, jag har rest runt med ryggsäck flera månader i Thailand mm. Hon tänker på detta dagligen och vill nu att vi ska fortsätta vara tillsammans som särbo. Vi har en bostadsrätt som hon vill fortsätta amortera på mm. Jag kommer självklart betala hela hyran och resten av räkningarna. Jag vill absolut inte flytta isär. Vi har det så bra, det tycker hon också. Vi grälar i stort sett aldrig och har alltid kul ihop, skrattar mycket. Hon säger att det är nära och att vi kan träffas flera ggr i veckan. Jag är så rädd för att förlora henne, samtidigt som jag inte vill hindra henne från att göra något som är viktigt för henne. Det känns så orättvist, hon får vinstlotten och jag nitlotten. Hon får ett nytt liv i en större stad tillsammans med en vännina och jag blir kvar här ensam i vårt "gamla liv".
Det känns som att hon kommer ha så kul med studentlivet och så många nya människor och jag kommer betyda mindre och mindre för henne.
Något som är jobbigt är att vi inte har någon tidsram. Studierna i början är för att hon ska komma in på önskade linjen, det vet vi inte när det blir. Vi vet heller inte när hon kommer lyckas få lägenhet och jobb där. Hon har nu en bra tjänst som chef med bra lön, detta ska hon säga upp sig ifrån. Allt känns så konstigt bara.
Vad tror ni? Har någon erfarenhet av detta?
Mår så dåligt just nu, kan inte sova eller äta.
Tack för att ni tog er tid
/Dp