• DanielaBlomqvist

Jätte missnöjd med bröllopsbilderna. någon annan också?

Vi gifte oss i början på maj i år och detta var en dag som vi sett fram emot en lång tid.en dag som man skulle minnas och en dag man ville kunna SE tillbaka på med stor gläjde, själva bröllopet var bra, det ösregnade och var kallt men värdet kan man ju inte göra något åt och regn ska ju betyda lycka. vi hade bokat tid hos en fotograf i en studio eftersom risk för sämre väder fanns. men när vi sen fick hem bilderna (rå kopior) blev jag alldeles till mig, dom var riktigt dåliga, inte en enda bild som var bra och så som vi hade tänkt oss att dom skulle bli. gästernas bilder utanför kyrkan är fina MEN ingen av dom går att använda som porträtt eller tackkort eftersom det är massa människor runt om oss och vi "rör på oss". eftersom det var så dåligt väder så blev det heller inte så mycket ute kort och inomhus korten är heller inget bra.

så nu sitter vi här och inte vet vad vi ska ta oss till, vi vill ju inte skicka tackkort som vi själva inte tycker det minsta om och vårat porträtt som vi vill hänga här hemma verkar förgäves, jag börjar gråta när jag ser på bilderna, har sett dom om och om igen och jag tycker lika illa om dom varje gång. denna dag går ju inte att ta om så bilderna förblir som dom är, alla andras bilder är sååå fina, men våra är rentav hemska.

är det någon annan som varit med om detta? känns verkligen hemskt att inte ens vilja se sina bröllopsbilder.

• Svar på tråden Jätte missnöjd med bröllopsbilderna. någon annan också?
  • DanielaBlomqvist

Tack så mycket prinsessanogrodan för komplimangen :) känns bra :) nu blev jag glad! vi har en liknande bild dom är skarpare och lite bättre men typ samma stil så kanske det bli den då :)

vi hade nog kollat hans tidigare foton och tyckte dom var rätt fina :) så jag vet inte riktigt vad som hände med våra!

• prinsessanogrodan
    DanielaBlomqvist skrev 2010-08-29 10:46:33 följande:
    Tack så mycket prinsessanogrodan för komplimangen :) känns bra :) nu blev jag glad! vi har en liknande bild dom är skarpare och lite bättre men typ samma stil så kanske det bli den då :) vi hade nog kollat hans tidigare foton och tyckte dom var rätt fina :) så jag vet inte riktigt vad som hände med våra!
    Så bra Då har ni ju en fin bild att hänga på väggen och ge till föräldrar etc.
  • Sebastiána

Bilden som finns i ditt galleri skulle man kunna bearbeta så att de som är i bakgrunden blir suddiga medan ni är skarpa...

• KayM

Jag tyckte bilden i galleriet var helt underbar! Men jag å andra sidan gillar hellre "rörelse" foton framför stela porträtt foton. Kanske du skulle vara nöjdare om man gjorde kortet svartvitt och hade endast buketten i färg? Såna foton är läckra att ha på väggen. Att "sudda" bakgrunden som redan nämnts är också en jättebra idé.

Ni var supervackra på bröllopet! Lycka till med bebisen!

• katarina t

Hur ser bilderna ut från andra bröllop fotogragen fotat? Är det också konstiga vinklar på dem? Ljus, färger och skärpa (såvida de inte är helt oskarpa) fixar han säkert till! Men vinklarna går ju inte att fixa till...

Ang gästernas bilder. Ni kan inte "croppa" ut er från någon bild där ni blev bra men så att inte övriga gärster kommer med? Hur det blir beror ju på hur nära gästerna är...

• Kileane

Jag tycker också bilden i ditt galleri är helt underbar och skulle absolut använda den :) Det går att leka med olika effekter så att ni får många olika varianter av samma bild!

• TrollMirre

Som många säger (har inte läst igenom hela tråden) så kan man göra mycket i photoshop. Egentligen kan man göra allt utom att ändra från vilket håll bilden är tagen... nyare photoshop tror jag till och med att man kan ändra lite på från vilket håll ljuset kommer, radera skuggor i ansiktet eller människor i bakgrunden enkelt mm...

http://a.imageshack.us/img64/260/phpripskrcopy.jpg

(tar bort bilden om du inte vill att den ska finnas uppe, men tänkte bara visa lite snabbt hur man kan få en vanlig bild att se lite proffsigare ut :) hade tråkigt, sorry! tog mej 2 minuter med ett gammalt program att fixa)...

Hoppas allt löser sej! :)

• DanielaBlomqvist

Tusen tack för alla tips och fina ord :) det värmer verkligen! vi har nog photoshop hemma men nästan aldrig använt det men man kan säkert testa lite annars finns det säkert många som är duktiga på det. vi har fått rätt många bilder av våra gäster som är riktigt fina, dom är alla i rörelse så det blir liksom levande bilder som är jätte fint men dom behöver också fixas lite men det tror jag nog kan lösa sig :)

sen angående fotografens bilder så måst vi prata med han och höra med han vad han kan göra åt bilderna, vi vill gärna ha dom men jag tror att tackkorten och vårt porträtt som vi vill hänga hemma blir den som jag har uppe här el någon liknande bara vi får dom lite fixade, ni har gett mig många bra tips som jag verkligen tar till mig, är själv inget fotoproffs. men så fort vi fixat och ordnat med bilderna ska jag lägga upp någon här :)

tack så mycket för allt!

• Sebastiána
    TrollMirre skrev 2010-08-30 11:18:23 följande:
    Som många säger (har inte läst igenom hela tråden) så kan man göra mycket i photoshop. Egentligen kan man göra allt utom att ändra från vilket håll bilden är tagen... nyare photoshop tror jag till och med att man kan ändra lite på från vilket håll ljuset kommer, radera skuggor i ansiktet eller människor i bakgrunden enkelt mm... a.imageshack.us/img64/260/phpripskrcopy.jpg (tar bort bilden om du inte vill att den ska finnas uppe, men tänkte bara visa lite snabbt hur man kan få en vanlig bild att se lite proffsigare ut :) hade tråkigt, sorry! tog mej 2 minuter med ett gammalt program att fixa)... Hoppas allt löser sej! :)
    Lite så jag tänkte
  • retrodrottning

Nejmen FY. Stackars er. Det får ju inte hända. Vi väljer fotografen den här veckan och jag hoppas att han vet vad han gör.

Känner med er!

Svar på tråden Jätte missnöjd med bröllopsbilderna. någon annan också?