Uttan skrev 2010-09-04 11:13:03 följande:
Min sambos svensexa var inte alls sån. Han bjöds på mat och valde själva att dricka 4 cider (innan han visste om svensexan) sen tvingades han i en spidermandräkt och stå utanför Ica och sälja kramar. Sen fick han göra en militärhinderbana (han älskar allt med militären) sen fick han gå in i en annan affär och be om de minsta kondomerna som fanns + 3 röda klubbor. Efter detta väntade mer militärt skoj och kvällen avslutades med kräftskiva. Min sambo var supernöjd! Om din blivande sa att hon inte ville klart och tydligt så förstår man ju om ni blir sura. Dock tycker jag inte att du ska vara för förbannad då det är ett sista galet upptåg före giftermålet och om du hade strikta linjer för vad din fru skulle få göra borde du framfört dessa tidigare till vänninorna. Jag tror att det faktiskt kan vara en normal möhippa 2010 för allt har gått överstyr inom möhippor numera. Se det som att din fru fick göra saker hon aldrig annars skulle, vilket OFTAST är vad som sker på en möhippa.
Fast jag tror inte att det handlar om vad bruden FICK göra för brudgummen, utan att hon kände sig tvingad att ställa upp! Och jag personligen fattar inte alls det med "ett sista galet upptåg" innan giftermålet...som att hon kommer sitta inlåst efter bröllopet! Jag personligen tycker att en möhippa ska vara så som BRUDEN vill ha den, inte så som vännerna vill ha den - det ska inte vara utefter någon slags "mall" på hur en möhippa "ska" vara enligt någon annan än bruden. Den ska INTE vara förnedrande,hemskt och ångestframkallande för bruden! Om bruden vill ha fula kläder, supa, springa stan och sälja pussar - ja då är bara att köra på det...Men om bruden hatar sånt - tja då ska det vara nåt annat. Jag personligen skulle börja gråta om mina vänner styrde upp en sån kväll med klä ut sig, supa,springa runt på stan och förnedras...etc...Jag skulle VÄGRA, totalvägra. Jag skulle gråta och rinag efter m2b så han kunde hämta mig om jag inte var hemma.