Normalt?
När min blivande fru skulle "hippas" av sina vänner blev det ett ordentlig kalas, kanske lite väl mycket? Hämtades innan 10.00 på morgonen som inleddes med gemensam champagnefrukost. Efter detta vidare till nästa anhalt med nya "spex", dvs min blivnade fru fick utföra aktivitet under överinseende av de andra. Efter detta, på med utklädnad följt av lunch med vin till (hade redan mellan champagnefrukosten - lunchen fått mer än en flaska cider som vännerna redan då tyckte behövdes). Efter lunchen transport till nästa aktivitet där än en gång min blivnade fru roade de andra genom en ny aktivtet. Då detta var avklarat var det dags för förfest + fixning av smink mm = mer alkohol. Huvudpersonen hoppades vi det här laget att hon kanske skulle slippa gå omkring utspökad, men nähä då. Vidare till nästa ställe (lokal krog/restaurang) iklädd bla trikåer + baddräkt. Mat med en massa alkohol avnjöts (cider, drinkar, shots). Höjdpunkten var att inför fulllsatt krog sjunga i trubadurens mikrofon ett par låtar till alla (andras?) nöje. Restaurangbesöket kröntes dessutom med ett toalettbesök där min blivande fru kräktes, vilket inte nånsin hänt förut trots krogbesök + fester tillsammans i åratal. Efter detta spektakel vidare till sista stället, en av de lokala diskoteken där mer alkohol trugades. Kom hem 17 timmar efter att möhippan startade bra på fyllan. Hade en jävla ångest efteråt delvis pga varit så full så hon spytt på krogen. Gjort en massa saker som hon aldrig tidigare gjort eller kommer göra igen. Gått omkring nästan hela tiden utklädd i tajts och baddräkt då hon faktiskt alltid haft komplex för sin figur. Upplevde själv att hela dagen + kvällen varit en massa tjat om att "få i sig alkohol". Jag funderar nu efteråt, är det detta som är normal möhippa 2010 vilket hennes vänner påstår. Skall det vara så att bruden skall kläs ut i kläder hon senare kommer ha ångest för, supas ned så att hon blir fullare än hon kanske varit förut, springa runt på olika lokala krogar i detta tillstånd. Kan kanske tillägga att bruden är i 40-årsåldern! Jag är då förbannad...