• Dejli

Normalt?

Man måste ju inte tacka ja till allting, men jag har full förståelse för att det är svårt att tacka nej... det är nog lätt att känna sig otacksam när de ändå ordnat en möhippa.

Men om jag var din (blivande) fru så hade jag nog ifrågasatt hur nära vänner detta var... att klä i en person som inte riktigt trivs med sin kropp trikåer och baddräkt till allmän beskådan tycker jag är på gränsen till mobbing.

Man måste ju inte tacka ja till allting, men jag har full förståelse för att det är svårt att tacka nej... det är nog lätt att känna sig otacksam när de ändå ordnat en möhippa.

Men om jag var din (blivande) fru så hade jag nog ifrågasatt hur nära vänner detta var... att klä i en person som inte riktigt trivs med sin kropp trikåer och baddräkt till allmän beskådan tycker jag är på gränsen till mobbing.

Hon bör nog ta sig ett ordentligt snack med den hon anser stå henne närmst i det här gänget, för något har ju gått ganska fel här. 

Uttan skrev 2010-09-04 11:13:03 följande:
    Se det som att din fru fick göra saker hon aldrig annars skulle, vilket OFTAST är vad som sker på en möhippa.
    Det låter inte som att brudgummen har något emot att bruden gjort saker, utan att bruden gjort saker HON inte ville, att han tycker synd om sin blivande fru och tycker att hennes vänner utsatt henne för smaklösa och elaka saker... Det innefattar ju iofs sånt man normalt sett inte gör, om det är det du menar...

Det är en väsentlig skillnad om vännerna vet att det är något den blivande bruden/brudgummen skulle uppskatta, men i det här fallet har det ju gått totalt överstyr och det känns nästan som att "vännerna" försöker hämnas på henne för något... jag kan iaf inte se någon annan anledning till att ha så dåligt omdöme som de verkar ha haft.

Sedan tror jag att de flesta i 40-årsåldern har andra preferenser för vad man uppskattar på en möhippa än om man är 25-30... kanske har de andra vännerna gift sig unga och inte vuxit upp sedan dess, utan har en extremt stereotyp bild av hur en möhippa ska se ut. Själv är jag i 25-årsåldern, och om jag blivit utsatt för detta hade jag sagt upp bekantskapen med mina deltagande vänner, för då känner de mig så extremt dåligt att jag klarar mig bättre utan dem...

Svar på tråden Normalt?