• Sebastiána

Normalt?

Det låter som min systers mans svensexa. Han trugades hela tiden, hade aldrig druckit så mycket alkohol innan. På natten släppte de av honom framför porten. Han klarade inte att låsa upp, han var alldeles för full. Efter en stund lyckades han trycka på knappen till porttelefonen och min syster fick gå ner och försöka släpa upp honom. Dagen efter mådde han sämre än han någonsin mått.

Jag tycker INTE att det är normalt, MEN man kan säga nej. Jag vet själv var gränsen går. Tål väldigt lite så jag brukar ta 2-3 drinkar, sen får det vara nog. Jag tror iofs inte att mina vänner kommer att truga mig. Vi är ett gäng ganska säkra 35+ are.

• Sebastiána
    prinsessanogrodan skrev 2010-09-04 11:02:09 följande:
    Låter tyvärr som att brudens vänner fastnat i nån konstig idé om hur en möhippa "ska" vara...trist och omoget av vännerna! Jag skulle gråta om mina vänner försökte sig på nåt liknande med mig. Jag skulle vägra ställa upp på ett sånt jippo, jag skulle börja gråta och vägra följa med ut på stan. Kände hon sig tvingad? Försökte hon protestera? Var du hemma och såg det här? Sa du nåt i så fall?
    Håller med fullständigt!
  • Sebastiána

prinsessanogrodan skrev 2010-09-04 11:30:15 följande:
    Jag skulle VÄGRA, totalvägra. Jag skulle gråta och rinag efter m2b så han kunde hämta mig om jag inte var hemma.

Jag skulle också vägra, och det har jag sagt till mina vänner under åren när ämnet möhippa kommit upp.

• Sebastiána
    Aleta skrev 2010-09-04 16:36:25 följande:
    Det är inte så himla lätt att säga nej alltid!Man har ett ansvar när man ordnar en möhippa eftersom man faktiskt kidnappar bruden och utsätter henne för både det ena och det andra. Hon i sin tur litar ju på sina vänners omdöme. Om man börjar dagen med en champagnefrukost, vilket låter trevligt i sig, så har hon ju redan fått i sig alkohol och därmed så tappar man lite kontroll. Inte är det väl så troligt att hon börjar ana oråd redan på morgonen heller, de verkar ju ha fyllt på gradvis hela dagen med alkohol och det fanns nog ingen specifik punkt där det var så uppenbart att det skulle bli för mycket att hon kunde säga nej. Vid det laget hade hon säkerligen redan fått i sig för mycket. Nej, det gänget hade noll koll och var ansvarslösa. Dessutom så verkar de inte ha ordnat någon kul möhippa alls. Korkat helt enkelt!Det där med sista natten med gänget och ut och festa en sista gång är dessutom något som vi har sett på filmer. Det är inte alls svenskt! Det är amerikanskt! Ju mer jag hänger här på BT desto mer inser jag hur fruktansvärt hårt indoktrinerade folk har blivit av alla dessa filmer som väller in. Folk verkar inte kunna skilja på vad som är verkligt här där vi lever i vår del av världen länger.
    Det blir kanske en sista nett med DET gänget åtmistone. Det verkar inte vara några att umgås med i framtiden.
  • Sebastiána
    sandviken skrev 2010-09-25 08:48:14 följande:
    jag tycker inte det låter som ett minne man vill ha med sig resten av livet, själv så hade jag vägrat... en möhippa/svensexa skall vara ett roligt minne för resten av livet tycker jag... då tycker jag det här ser ut som en betydligt mysigare dag...

Supercoolt! DET hade varit kul!
  • Sebastiána
    Semlorna skrev 2010-09-25 20:38:44 följande:
    Oj, jag hade totalvägrat!  Hippan ska ju anpassas efter den bruden tycker jag och alla mina vänner vet att jag vägrar skämma ut mig, supa eller springa omkring på stan och göra hemskheter. Jag har gjort klart för min tärna att jag vill ha en mysig dag med god mat och trevliga aktiviteter tillsammans vilket hon sa var precis det hon också tänkt eftersom hon vet att jag föredrar det. Jag tycker man har ansvar för att säga nej, att vara arg på vännerna känns lite fel.
    Kan hålla med där. Jag har klart och tydligt sagt ifrån vad jag inte gillar. Om de mot förmodan drar iväg mig på något sådant vägrar jag. Jag är inte så van att dricka heller och vet var gränsen går så efter ett visst antal glas säger jag nej (har gjort det vid andra tillfällen, brukar inte vara populärt, men jag är envis när det gäller sånt).
Svar på tråden Normalt?