• mattiasFästmö

sex på bröllopsnatten?

Jag och en vän satt och diskuterade detta nu inför mitt stundande bröllop,
    hur vanligt är det egentligen att man faktiskt har sex på bröllopsnatten?
    Hon påstod att hon trodde det är något man säger, men att få faktiskt orkar ha det. Att efter en hel dag med fixande och nerverna utanpå kroppen så vill man bara gå och lägga sig och gosa lite på sin höjd. Att det mer var förr i tiden då man inte fick ha sex försen på själva bröllopsnatten.
    Men jag tänker att det på nåt sätt blir att när man väl kommer till rummet och man är man och hustru och man kan slappna av att det blir någon tändning av det?

Vad säger ni? HAR folk faktiskt sex på bröllopsnatten eller är detta något som ligger som en prestationsångest från förr i tiden men som folk i dag inte orkar med?

blir Fru den 23 Oktober -10
  • Svar på tråden sex på bröllopsnatten?
  • Heloise

Hela huset fullt i folk hade vi med och det blev nada sex, inte dan efter heller men sen vart det sex. Efter 10år tillsammans så kändes det inte speciellt viktigt att ha sex just "den" natten, Vi somnade lyckligt i varandras armar och dan efter stekte vi amerikanska pannkakor till våra gäster och åt en härlig lång frulle tillsammans

• pyrro

Vi gifte oss på vår 5 års dag (2 barn senare), vi kom hen kl 03.30 på vår bröllopsnatt. VI skippade champagne och jordgubbar och gick rakt på sexet Hade blivit mkt besviken om vi inte velat ha sex. Blev hur bra som helst, vi var lagom berusade på både alkohol och kärleksrus:)

• Yarrow

Jag tror att det mest är andra som tycker att man ska ha sex. Alla sa hela tiden åt oss att de skulle bli besvikna på oss om vi inte hade sex på vår bröllopsnatt.

Jag har skrivit ner precis ALLA som sa det så jag ska minsann ha en skål på var och ens av deras framtida bröllop och säga precis samma sak :)

• gelehallon

Morgonen efter tycker jag låter hur härligt som helst! Har bokat bröllopssviten på finaste hotellet i trakterna... Så att mysa till lite frukost på sängen och lite morgonsex... HIHI det längtar jag till!

• Houdini

När jag gifte mig förra gången var vi helt slut när vi kom till hotellet.
    Och när jag väl kunde slappna av så fick jag först frossa så jag sparkade upp exet att skruva upp termostaten sen fick han studsa upp och dra ner den någon halvtimme senare.

Det är ju inte nervspänningar från bara själva dagen som släpper utan stressen man byggt upp genom hela planeringen också.

Jag tror att man riskerar att bli väldigt besviken om man ställer in sig på att man måste ha sex på bröllopsnatten och sen inte orkar eller för den delen vill

• Sebastiána

Vi kommer nog inte att orka. Vi satsar på natten efter istället - alternativt morgonen dagen efter såvida vi inte sover över i det lyhörda vandrarhemmet.

• Kattpoet

Vi drack vatten och käkade smörgåsar och lyssnade på min lillebror  och min bästa vän båda två lagom onyktra diskutera politik på nedervåningen.

Vi försökte dock men orkade inte...  vi var för hungriga och sen somnade vi.

• Wyrdsister

Vi kommer garanterat ha sex på bröllopsnatten, men blir ingen fest här inte.
    Det blir bara middag för oss två och sedan hotellrummet, fest för anhöriga blir helgen efter.
    Vår bröllopsdag är bara våran, ingen alkhol och inga andra människor, det är bara vi och vår kärlek så här finns garanterat ork om vi inte blir jätte sjuka.
    Jag ser verkligen fram mot att få ha sex som gifta, det känns väldigt speciellt.

• Lúz de mi vida
    jeslan skrev 2010-09-06 14:33:15 följande:
    När jag gifte mig förra gången hade vi huset fullt av folk o det blev hur sent som helst men sex hade vi iaf,på bröllopsnatten ska man ha sex   O ja jag ska ha det nu oxå,min pojkvän har exakt samma tanke hehe

jeslan skrev 2010-09-06 14:33:15 följande:
    När jag gifte mig förra gången hade vi huset fullt av folk o det blev hur sent som helst men sex hade vi iaf,på bröllopsnatten ska man ha sex   O ja jag ska ha det nu oxå,min pojkvän har exakt samma tanke hehe
    pyrro skrev 2010-09-06 15:00:06 följande:
    Vi gifte oss på vår 5 års dag (2 barn senare), vi kom hen kl 03.30 på vår bröllopsnatt. VI skippade champagne och jordgubbar och gick rakt på sexet Hade blivit mkt besviken om vi inte velat ha sex. Blev hur bra som helst, vi var lagom berusade på både alkohol och kärleksrus:)

Men alltså.. Vem har sagt att man MÅSTE ha sex?? Det är bara dumt med måsten. Det är helt upp till var och en förstås. Jag gifter mig inte för sexet, utan för äktenskapet och för att vi två ska bli ett. Om vi sedan orkar ha sex är det en bonus ;) Men vi är båda överens om att vi tar det som det kommer.. Vi har ett helt liv på oss om det inte skulle bli just den natten...

Svar på tråden sex på bröllopsnatten?