• lyckligbrud2011

Mauritius, Lr ABC öarna - flyg+hotell

Någon som kan tipsa om bra helhets lösning med flyg, hotelll och halv<7helpension till Mauritius lr ABC öarna? Kan även tänka oss  Zanzibar och nn safari i några dagar.  Våran budget är ngnstans 30-40000 för oss båda. Hotell, flyg och gärna frukost.

Hotellet behöver inte vara fem stjärnigt men fin standard med pool och helst utan barnfamiljer.. Vi bor i Styockholm.

Alla tips mottages tacksamt!!

• Svar på tråden Mauritius, Lr ABC öarna - flyg+hotell
  • Sanna2010

ABC öarna?? Menar du Aruba då? Om de e Aruba så har Ving bra resor dit! Vi har bokat med dom och åker i december Vi kommer bo på ett hotell som har 18års gräns

• lyckligbrud2011

Ja precis :) Ah ok. Vart ska ni bo och får ja fråga vad ni betalade?? Vi ska åka först i augusti :)

• Sanna2010

Här ska vi bo

http://www.ving.se/searchresult?q=bucuti+beach

Vi valde till havsutsikt och de kostade några tusen extra... Hotell, flyg och frukost betalar vi ca 44.000.
    Min sambo kollade runt en del och ska ni åka dit skulle jag verkligen välja det här hotellet! Det verkar ligga bäst till och som sagt, inga under 18år får bo där

• lyckligbrud2011

Ok, var ju ett bra pris för allt det. OLch verkligen skönt att slippa barn, ikaf på en sån här resa :) Nu ska ju vi åka helt olika årstider men borde inte skilja alltför mkt. Åker ni under hög lr lågsåsäng vet du det?? Tack för tipset!!

• Sanna2010

Om du menar för värmen så är det alltid varmt där Ja, jag håller med om att det är skönt att slippa barn på en bröllopsresa

Sen så är det tydligen inga "strandförsäljare" där heller! Sååå skönt att slippa dom som springer runt och försöker sälja massa "skit"...

Enligt nån undersökning så är Aruba de resmålet som mest uppfyller resenärernas förväntningar    De känns bra!

• lyckligbrud2011

Nu blir jag lite orolig, vi fastnade verkligen för hotellet men det verkar som att det endast går att åka reguljärt dit i augusti. Då gäller väl inte avbeställningsskydd lr paketreselagen?!!! Inget annat hotell var lika fint som det!!

• Sanna2010

Ring till ving och kolla! De kan vara så att de inte lagt ut de resorna än! De är ju faktiskt ganska långt till augusti  
    Deras charter resor dit är bara nåt år gamla, så jag har svårt att tro att de inte har det året runt...

Så ring å prata med dom! Lycka till!

Åh jag håller helt med dig, de är helt klart det finaste hotellet på ön

• lyckligbrud2011

Ska ringa och kolla med dem nästa vecka. Vekar även som att paketrseöagen gäller. Haha jo är ju rätt långt till Augusti men jag är riktigt planeringsfreak ;)

Tack, hoppas det går vägen. Verkar helt lovely! Du måste höra av dig efter ni vart där och berätta hur det var.

Det är helt klart finast på ön & garanterat barnfritt!  : D

• Sanna2010

Absolut!! De har även en sida på facebook! Där lägger de ut både bilder på par som är på smekmånad och annan rolig info
    Inboxa gärna mig efter den 22 december, så lovar jag att berätta!
    har dock minne som en guldfisk, haha! Därför e de bättre om du hör av dig till mig

Jag e likadan, klart man ska vara ute i god tid

• marina86

Aruba tillhör vintersäsongen och kan inte bokas på sommaren. Om ni åker på sommar halvåret så är de inte lätt att hitta exotiska resmål via charter bolag utan då får du boka reguljärt. De ända är typ thailand med fritidsresor MEN då är de regnperiod så man vet ju aldrig med vädret.

Vintersäsong: nov-april oftast

sommar: maj-okt oftast

Vi har också tittat på ABC öarna och har tänkt oss aruba med ving allinclusive eftersom de är ganska dyrt att leva där.

lycka till!

• Sanna2010

Det är lite dyrare än Sverige att leva på Aruba, men inte så galet dyrt som vissa säger... Har två vänner som varit där!

• marina86

jag sa inte att de var galet dyrt men som du säger dyrare än sverige och hemma brukar man ju inte äta ute varje mål, två veckor eller mer i rad alltså blir de väldigt dyrt att inte ha allinclusive.

Svar på tråden Mauritius, Lr ABC öarna - flyg+hotell