Ränka ut budget?
Friade till karln igår och nu behöver vi klura ut hur mycket pengar vi behöver få ihop så vi kan klura ut hur lång tid det tar tills vi kan gifta oss. Så hur räknar man på ett ungefär vilka summor allt kommer hamna på? Vi kommer få mycket hjälp att göra saker och ting.
Klänning, min svärmor kommer sy den och förmodligen kommer en vän designa den. hur gör man med kläder till tärna och brudgum? Blommor, jag är florist och det är min chef som kommer göra allt i blomväg så där blir det ca inköpspriset för blommorna. Maten, tänkte kallskuret med potatis sallad och lite andra sallader, vad tror ni det kan gå på per person? Mamma och karlns syster kommer troligtvis fixa maten. tårtan kommer en kompis baka men det kommer nog bli en lite lyxigare variant inbjudningskorten kommer troligtvis min syster roa sig med eftersom hon scrappar. Sedan behöver vi få pastorn från sin hemstad och hit där vi ska gifta oss, lite mer än 10mil. Kyrka, vad är det för avgift där? Lokal, har ingen aning om vad normal hyra kan ligga på... Fordon för oss kan vi nog få låna av någon vän till pappa bröllopsresa blir det nog inte och i sådana fall om det skulle bli det kanske det blir en övernattning på spa med någon behandling.
Vad är det för punkter jag missat? Är det någon som kan hjälpa mig med hur vi ska tänka när vi försöker räkna ut vad en rimlig budget kan landa på?