• 1700tal

Ränka ut budget?

Börja ringa runt och fyll i budgetverktyget här på BT. Enda sättet att få lite grepp. Meningslöst att spekulera, blir så olika från fall till fall. Allt jag kan säga är att du hamnar betydligt lägre än oss iaf! Och det är ju alltid en början.. Du har ju massa moment fördelade på hjälpsamma vänner och bekanta och det minskar förstås kostnaden. Men den här första planeringsfasen är nog den roligaste, innan det blir för stressigt.

Lycka till!

• 1700tal

Klänningen kan jag förresten komma med en tanke om.. Jag designar och syr själv och var först helt inne på att göra den själv. Men när jag ritat och sytt på en dummy och inhämtat typprover hamnade den på 3000-4000 kr. Och det är då bara materialet. Slutade med att jag hittade en på landybridal.com (alltså beställd direkt från kina) för 2000 kr som är mer påkostad än den jag hade kunnat göra själv eftersom tyg är hutlöst dyrt i Sverige!

Bara en tanke...

• 1700tal

Har inte beställt den än. Har några kilon kvar. Men har hört att det är de och millybridal som har väldigt bra kvalité bland kinatillverkarna. De har flest tyglager i överdelen och bra boning (fjädrar). Jag har skickat ett antal mail till fabrikernas kundtjänst om detaljer. Men saken är ju att priset är så pass lågt att man har råd att misslyckas. Men verkar som de som beställt därifrån menar att kvalitén är samma som de klänningar man köper här. Det är ju marginalerna som gör skillnaderna.

Svar på tråden Ränka ut budget?