• operfekt

Jag söker nya vänner i Gbg!

Åh, så snäll du är! Har varit kaos på jobbet i helgen, så har knappt suttit vid datorn, inte orkat.. men passar på att skriva nu när jag väntar på att marängerna i ugnen ska bli klara :) Såå, jag är ledig 11-14/11 sen har jag intensivkursen 15/11-26/11, då kan jag väl efter kl 17-18.. Ni kan ju kika när det passar för er? Ska bli kul att ta en fika och träffa er! :D

wiii skrev 2010-11-05 11:23:34 följande:
    Då kanske vi får anpassa oss lite efter dig och när du kan då :) Lycka till med körkort! Själv har jag körkort, men inte sambon och om några veckor ska vi börja övningsköra, ska bli.. intressant ;)
  • operfekt

Åh, skönt att se om att jag inte är ensam om att vara sen! Jag började övningsköra med sambons pappa, Men nu kör jag med sambon.. Kan ju se om intensivkursen är bra så kan jagju tipsa om den :)

Runi skrev 2010-11-05 11:45:15 följande:
    Ja jag är ganska anpassningsbar, får jag bara veta en dag kan jag ringa flexpolen och säga att jag är upptagen då också så då ska det nog inte vara något problem.  Haha, ja jag har inte kommit så långt att jag har börjat med körkortet än. min blivande väntade med körkortet så jag kan inte övningsköra med honom :/ Ska kanske börja med min blivande svärmor istället :O Haha, förstår inte att hon vågar!  Men det blir väl roligt att leka lärare?
  • operfekt

Haha, sambon är den som är gladast över att jag äntligen tagit tag i mig själv, Då kommer han slippa lämna mig på jobbet när jag börjar 4.30, haha! Plus att han gärna tar öl till maten eller så när vi är ute och äter middag, medan jag helst dricker cola eller så till maten..

wiii skrev 2010-11-05 11:50:27 följande:
    Ja, det kommer nog att bli roligt, och ännu roligare blir det när han klarat körkortet och jag inte behöver köra alltid längre :P
  • operfekt

Runi skrev 2010-11-07 18:29:27 följande:

Middagen är nu nästa fredag men det går nog förhoppningsvis bra :) Ja pappa hade "vägarna förbi" nu när han skulle till Norge på kurs annars vet jag inte om han hade kommit hit än på ett tag. 

Åh, hade fått för mig att det var helgen som var, men då är det fortf lite spännande att se hur det blir =) Okej, men det är väl förmodligen så att föräldrarna själva inte känner att det är så viktigt att träffa killens föräldrar, de kanske tycker killen själv är viktigast, haha!

• operfekt

Äsch, svarar allt i samma inlägg för att slippa citera massor =)

Runi: kursen är i kungälv, har läst flera som gått den, så den borde vara helt okej,
    kostar 6780 för två veckors intensiv & 19 körlektioner (fast sen tillkommer ju själva uppkörningen, halkan, osv, så räknar väl att det blir ca 9-10 000 sammanlagt.

Runi/wiii: jag har också jäättedåligt lokalsinne, & hittar knappt i gbg, centralen-nordstan-avenyn är väl typ så mkt jag hittar också, haha! Men sen jag fick iphone har det blivit lite bättre, då behöver jag ju bara veta adressen jag ska till, haha :D
    Så att mötas upp vid centralen tycker jag låter jättebra!

Fik är jag också dålig på, har inte direkt fikat så mkt i stan, men om du tycker sweet är bra kan vi ju ta det =)

Men ska vi säga torsdag efter 18.30, eller ngn gång veckan efter, jag vet nog lite mer
    exakt när jag slutar på körskolan efter att jag varit där första dagen, man skulle få tider då. Men tror man går 9-17/18, sen tar bussen in till gbg 30 minuter, den går en gång i kvarten.. 

• operfekt

Måndag blir bra, har ingen aning om när jag är klar på körskolan då,
    men borde kunna vara i gbg senast 18 =)

• operfekt

Här kommer jag & krånglar, jag är så klantig!
    Hade helt glömt bort, eller ja, jag visste ju, men tänkte dagar, inte datum.
    Min sambo fyller ju år på måndag! Vi ska visserligen fira det i helgen,
    men lite mysigt kan man ju göra det på måndagen ändå..
    Så jag kör nog hellre onsdag också.

I värsta fall får jag höra med honom om han tycker det är okej,
    tror inte det ska vara ngn fara iofs, han har så mkt att göra ändå =/

• operfekt

Runi skrev 2010-11-11 16:37:51 följande:
    Ja nu blev det lite ändrade planer hos mig med. Min syster fick för sig att hon skulle komma och hälsa på så hon kommer imorn och åker igen onsdag morgon så då passar nog onsdagen bäst för mig med :) Då kanske man kan träffas lite tidigare också?

Jag kan nog först vid 18 i vilket fall, fast får väl reda på det på måndag när jag får schema över hur jag ska köra & så.. om det bara är teori vid dator eller så
    kan jag ju säkert gå tidigare =)

• operfekt

Runi: Jaa, men det låter ju bra! Att vi bestämmer mer exakt tid på måndag kväll bara..

planeringsdax: Klart du får! Som det ser ut nu blir det på onsdag, tid vet vi inte riktigt än =)

• operfekt

jag kan ju höra med sambon, tror inte han tar illa upp egentligen,
    ska höra med honom =)

Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!