• dr cosmos

Jag söker nya vänner i Gbg!

Hej allesammans!

Som rubriken lyder- jag söker nya vänner i Göteborgs-trakten. 

Jag är en 25-årig kvinna, som bott utomlands de senaste 6 åren. Jag har tyvärr tappat kontakten med alla mina tidigare vänner, men ser samtidigt fram emot att träffa nya spännande bekantskaper. 

Lite om mig:

Jag bor tillsammans med min sambo, och våra två små hundar. Har precis läst klart till läkare. 

Jag har många fritidsintressen, som ex. plocka svamp, gå på bio, dansa, fika, måla, gå på promenader, rida etc. 

Jag röker/dricker inte, men tycker ändå om att gå ut och dansa. 

(Det är lite knepigt att skriva en "kontakt-annons" på det här sättet... )

Om det finns fler därute som skulle vara intresserade av att träffas över en fika- hör gärna av er! Kanske kan vi styra upp ett möte där vi är flera som träffas?

MVH

"dr cosmos"

• Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!
  • operfekt

Haha, jag överanvänder också smileys, får också be om ursäkt!
    En vana som är svår att bli av med, men försöker "hålla igen"
    när jag skriver till folk som inte gör det, fast det är svårt, haha!

Jag läser allt möjligt, går i perioder, har märkt att om jag är stressad så läser jag mer,
    är väl ett sätt att komma bort, var en sommar när jag jobbade 55 timmar/vecka en månad, läste då 32 böcker samma period, men ja, riktigt så extrem är jag inte i vanliga fall! Läser väldigt blandat, romaner, fantasy, thrillers, skräck, chiclit osv. Är dock inte alls förtjust i deckare/kriminalromaner, om de inte är mer åt thriller-hållet.

Avundsjuk på alla er som planerar bröllop! Vill också! ;D
    Jag har ju tänkt lite på hur vi ska göra, en sak jag tvekar på är om vi ska
    gifta oss här eller i min hemstad, finns för & nackdelar med allt.
    Får se hur det blir när vi tar det beslutet..

Nej, frukost kanske är bra, börjar suga i magen =)

• Runi
    kaffeälskaren skrev 2010-09-21 08:27:50 följande:
    Jag brukar ha perioder då jag slukar böcker, men just nu kan jag ju säga att jag befinner mig i en period då man finner det som lyx att få gå på toa med dörren stängd (ursäkta!!) så tiden för att sätta sig och läsa en godbok är väldigt obefintlig hihihi Vi har faktiskt bokat festlokal, vilket inte egentligen var meningen. Skulle mest höra oss för i hur pass god tid man var tvungen att boka och hur mycket det skulle kosta. Det gick att boka och den gick loss för en billig peng så vi slog till! :D
    Jag har fastnat i de "hemska" böckerna nu som "pojken som kallades det" m.m. men det går lite i perioder vad man är sugen på att läsa.

Härligt att ni hittade lokal så smidigt, kändes som om jag skulle bli tokig när jag höll på ;)

Vilken blev det om man får fråga?

• Runi
    Oktoberbrud2010 skrev 2010-09-21 09:34:13 följande:
      Vi har också folk som åker 40 mil och mer, t.ex min kusin från Stockholm och hennes dotter med make. De kommer enbart till vigseln med lunch (även om de var inbjudna till festen också), för min kusin måste jobba dagen efter. Så hade vi lagt vigseln senare hade hon inte kunnat komma alls. Så för oss är det ju tvärtom, hade vi inte gjort så här så hade färre kunnat komma.
    Aaah, då förstår jag. Har min närmsta familj i Nyköping och resten får åka 140 mil från norra Norge så för oss blir det lättast med en hel helg egentligen bara att det inte kommer vara någon officiell fest på fredagen också ;)
  • Runi
    operfekt skrev 2010-09-21 10:26:15 följande:
    Haha, jag överanvänder också smileys, får också be om ursäkt!En vana som är svår att bli av med, men försöker "hålla igen"när jag skriver till folk som inte gör det, fast det är svårt, haha!Jag läser allt möjligt, går i perioder, har märkt att om jag är stressad så läser jag mer,är väl ett sätt att komma bort, var en sommar när jag jobbade 55 timmar/vecka en månad, läste då 32 böcker samma period, men ja, riktigt så extrem är jag inte i vanliga fall! Läser väldigt blandat, romaner, fantasy, thrillers, skräck, chiclit osv. Är dock inte alls förtjust i deckare/kriminalromaner, om de inte är mer åt thriller-hållet.Avundsjuk på alla er som planerar bröllop! Vill också! ;DJag har ju tänkt lite på hur vi ska göra, en sak jag tvekar på är om vi skagifta oss här eller i min hemstad, finns för & nackdelar med allt.Får se hur det blir när vi tar det beslutet..Nej, frukost kanske är bra, börjar suga i magen =)
    Haha, vilken lyx att äta frukost så sent! Själv åt jag frukost kl 5 i morse :/ 

Och som jag sa här ovan har jag mer fastnat i "hemska biografier" för tillfället men hittar man något bra så gör man ju det ;)

Vi funderade också på vart vi skulle ha bröllopet först då det står mellan 3 ställen för oss, där jag växte upp i Norge, där jag har bott sen jag flyttade till Sverige eller här som vi bor tillsammans nu och det fick bli här :)

• operfekt

Runi skrev 2010-09-21 13:21:20 följande:
    Haha, vilken lyx att äta frukost så sent! Själv åt jag frukost kl 5 i morse :/  Och som jag sa här ovan har jag mer fastnat i "hemska biografier" för tillfället men hittar man något bra så gör man ju det ;) Vi funderade också på vart vi skulle ha bröllopet först då det står mellan 3 ställen för oss, där jag växte upp i Norge, där jag har bott sen jag flyttade till Sverige eller här som vi bor tillsammans nu och det fick bli här :)

Haha, igår blev det frukost tidigt, började jobba 04,30, men idag börjar jag 17,
    så då är det bäst att sova lite =)

Åh, hemska biografier gillar jag också att läsa, hemskt egentligen när man inser hur andra kan ha det, men oftast har de ju klarat sig ur det iaf..

Visst är det svårt att välja? Vi får se hur vi väljer när den dagen kommer, har varit inne på att ha det här, men har kommit på att typ hälften av min familj säkert inte kommer komma om jag har det här, svårt.. (handlar väl inte om att de inte vill, mer att de inte har råd, samtidigt som de kanske inte orkar anstränga sig)

• Runi
    operfekt skrev 2010-09-21 13:51:25 följande:
      Haha, igår blev det frukost tidigt, började jobba 04,30, men idag börjar jag 17, så då är det bäst att sova lite =)Åh, hemska biografier gillar jag också att läsa, hemskt egentligen när man inser hur andra kan ha det, men oftast har de ju klarat sig ur det iaf..Visst är det svårt att välja? Vi får se hur vi väljer när den dagen kommer, har varit inne på att ha det här, men har kommit på att typ hälften av min familj säkert inte kommer komma om jag har det här, svårt.. (handlar väl inte om att de inte vill, mer att de inte har råd, samtidigt som de kanske inte orkar anstränga sig)
    Ja då förstår jag att det blev sen frukost :)

Tycker du om hemska böcker rekommenderar jag Shy Keenan - Trasig. Även jag som tycker om hemska böcker kände redan i början att jag inte visste om jag skulle klara av att läsa den. Men samtidigt börjar den så att man vill veta hur det går på slutet :P haha

Aaah, ja vi fick svårt att välja vilket som, min familj bor 40 och 140 mil härifrån. Vi fick helt enkelt tänka igenom vilka som lättast skulle offra sig och spara ihop pengar och prioritera att komma. Så som det ser ut nu är mina vänner mer villiga att komma hit än hans vänner är att resa till några av de andra ställena.  

• operfekt

Runi skrev 2010-09-21 14:01:50 följande:
    Ja då förstår jag att det blev sen frukost :) Tycker du om hemska böcker rekommenderar jag Shy Keenan - Trasig. Även jag som tycker om hemska böcker kände redan i början att jag inte visste om jag skulle klara av att läsa den. Men samtidigt börjar den så att man vill veta hur det går på slutet :P haha   Aaah, ja vi fick svårt att välja vilket som, min familj bor 40 och 140 mil härifrån. Vi fick helt enkelt tänka igenom vilka som lättast skulle offra sig och spara ihop pengar och prioritera att komma. Så som det ser ut nu är mina vänner mer villiga att komma hit än hans vänner är att resa till några av de andra ställena.  

HAHA! Tänkte faktiskt fråga om du läst den?! Så hemskt hur folk sticker huvudet i sanden & även skuldbelägger barnen, riktigt sjukt!

Jo, det är ju så man får tänka, tror att de vi bjuder härifrån förmodligen hellre kommer resa än de som är från min hemstad, men vi får se!

• Runi
    operfekt skrev 2010-09-21 14:27:00 följande:
      HAHA! Tänkte faktiskt fråga om du läst den?! Så hemskt hur folk sticker huvudet i sanden & även skuldbelägger barnen, riktigt sjukt!Jo, det är ju så man får tänka, tror att de vi bjuder härifrån förmodligen hellre kommer resa än de som är från min hemstad, men vi får se!
    Haha, ja men då rekommenderar väl vi den för resten då ;)

Ja det är helt sjukt hur folk tänker. Och inte nog med styvpappan utan mamman också! Usch för såna människor! Började läsa den i söndags och läste redan första dagen 100 sidor ur den. Tänkte lägga mig och läsa lite till nu snart. Har bara fastnat i världen av bling :O Sitter och kollar igenom budgeten nu för att lista ut vad som är absolut max att lägga på ringarna :D 

Ska beställa hem min nya förlovningsring nu på fredagen (hittade inte det jag ville ha i Sverige) :D Sååå vacker!

Okej, lycka till med att bestämma det iaf ;)

• Snöbjörk

Hej!
    Jag hakar också gärna på.

Jag flyttade till Göteborg för att plugga för fyra år sedan och hittade då också kärleken. Nu har jag precis börjat på mitt sista år på utbildningen, är förlovad sen augusti och börjar så smått att planera bröllop. Skulle vara roligt att träffa nya vänner. De vänner jag har i Göteborg är bara från skolan, så det skulle vara roligt att träffa andra med annan bakgrund.

Känner att precis som andra har skrivit att det är svårt att skriva en kontaktannons så här, men här är några av mina intressen även om det är skolan som tar mest tid just nu.
    Jag tycker mycket om att vara i naturen och drömmer om en egen trädgård eller åtminstone en balkong. Jag tycker också om att läsa böcker (dock är det mest är kurslitteratur jag läser nu), baka och pyssla av olika slag.

• Runi
    Snöbjörk skrev 2010-09-22 08:37:28 följande:
    Hej! Jag hakar också gärna på. Jag flyttade till Göteborg för att plugga för fyra år sedan och hittade då också kärleken. Nu har jag precis börjat på mitt sista år på utbildningen, är förlovad sen augusti och börjar så smått att planera bröllop. Skulle vara roligt att träffa nya vänner. De vänner jag har i Göteborg är bara från skolan, så det skulle vara roligt att träffa andra med annan bakgrund. Känner att precis som andra har skrivit att det är svårt att skriva en kontaktannons så här, men här är några av mina intressen även om det är skolan som tar mest tid just nu. Jag tycker mycket om att vara i naturen och drömmer om en egen trädgård eller åtminstone en balkong. Jag tycker också om att läsa böcker (dock är det mest är kurslitteratur jag läser nu), baka och pyssla av olika slag.
    Valkommen :D

Vad pluggar du? Har du kommit fram till något i planerandet? ;)

Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!