Inlägg från: Oktoberbrud2010 |Visa alla inlägg
  • Oktoberbrud2010

Hur länge kan bröllopsgästerna vänta?

Vår vigsel är också kl. 11 och vi har lunch med kaffe och tårta efteråt.  Sedan har vi fest på kvällen.

Sen är väl skillnaden att många av våra gäster inte är inbjudna till festen. För dit har vi bara bjudit våra vänner. Så ett stort antal åker hem efter lunchen. Dessutom har vi bjudit in allas barn till lunchen men festen vill vi är barnfri.

Plus att de av våra gäster som är inbjudna till både vigsel och fest, faktiskt får roa sig själva under några timmar. Vilket verkar ok för de flesta. Min kompis tyckte det var perfekt för då hinner de köra hem sina barn till hennes föräldrar.

Under de timmarna mellan lunchen och festen ska vi hinna både gå till en fotograf för studiofotografering, ligger granne med lokalen och fixa iordning allt inför festen.

Men visst blir det en tidig start. Tjejen som ska fixa mitt hår kommer kl. 9 och då ska sminket vara klart. Och den frisyr jag har tänkt är långt ifrån avancerad, vill inte ens tänka på hur mycket tidigare jag måste gått upp då.

Svar på tråden Hur länge kan bröllopsgästerna vänta?