Inlägg från: mattiasFästmö |Visa alla inlägg
  • mattiasFästmö

Hur länge kan bröllopsgästerna vänta?

Jag skulle nog också tycka att det skulle kännas lite dumt att komma till en vigsel klockan 11, för att sedan bara vänta mer eller mindre fram tills klockan 5? Varför lägger ni inte fotograferingen före? Plus som någon redan har sagt att du kommer ju få gå upp supertidigt om du ska hinna duscha, bli sminkad och få håret gjort, bli påklädd och allt som ska göras, om du ska vara klar att vigas klockan 11.

• mattiasFästmö

Frilledille skrev 2010-09-21 12:02:41 följande:
    menar du att 11-01.30 är sämre eller bättre än 15-05?

är ganska övertygad o att hon menar att 11-01.30 är sämre än 15-05

• mattiasFästmö

Frilledille skrev 2010-09-21 12:33:13 följande:
    Ok =( Men om ni har lång resväg, skulle ni ändå tycka att det var värt det om vigsel+ fest " bara" var från t ex 15 - 01.30? Det är ju dessutom en fredag så gästerna behöver mest troligt ta en semesterdag. Känns som att jag försöker övertyga er om att fest-hela-dagen är det bästa alternativet hahaha. Men jag är väldigt tacksam för alls trevliga synpunter!!  =D Eller är det kanske så illa att ni skulle kunna tacka nej pg av att dagen blir för lång?

Det är ju somsagt bara åsikter vi kommer med, känner du att du vill ha hela dagen så ska du ju såklart göra det och strunta i vad vi säger här hah men jag skulle absolut inte tycka att det var konstigt att resa för ett bröllop som höll på mellan 15-01.30. det är väl ändå så de bröllop jag varit med om brukar se ut? Så jag tycker inte att det är något konstigt. hade varit skillnad om ni tex bara hade haft vigsel, att folk behövde åka långt enbart för vigsel, eller vigsel och sen mat på en restaurang tex. men mellan 15-01.30 tycker jag låter som en alldeles perfekt lagom lång dag om du frågar mig!

• mattiasFästmö

Frilledille skrev 2010-09-21 16:05:20 följande:
    Så ni tror att det är ett bättre alternativ att ha vigseln tidigt (det kommer vi ha) och sedan helt enkelt "bryta", dvs ingen lunch eller något, för att sedan be alla komma till festlokalen 16.30? Ni tror inte det finns risk att några då bara väljer att komma till festen så dom slippter ta en semesterdag "bara" för 30 minuters vigsel. Många funderingar....men man vill ju att det ska bli så bra som möjligt, för alla.

Ni kan inte göra så att ni har vigseln en dag och festen en annan? Jag tror snarare risken finns att man bara går på vigseln men inte på festen, det är nog så jag skulle ha gjort isånafall. Det är ju vigseln man vill se, och att åka hem för att sedan komma tillbaka för lite mat och fylla är nog något jag skulle ha hoppat isånafall.

• mattiasFästmö
    Frilledille skrev 2010-09-22 08:49:45 följande:
    Ja det är i alla fall planen =D
    Jag är likadan som Sebastiana, jag skulle helst ligga i sängen vid 9tiden om jag haft en sådan dag, jag skulle aldrig orka parta till småtimmarna. Plus att om är på ett bröllop så är det ju inte 'bara' vardagssysslor. Man är finklädd, man spänner sig på ett helt annat sätt för att vara trevlig och se bra ut. Det blir en annan ansträngning än att bara dimpa ner i soffan efter jobbet och mannen får göra lite mat åt barnen. Om du förstår? Det är en helt annan ansträngning att vara på ett bröllop en hel dag än att ha en lång vardag. 
Svar på tråden Hur länge kan bröllopsgästerna vänta?