Frilledille skrev 2010-09-21 12:33:13 följande:
Ok =( Men om ni har lång resväg, skulle ni ändå tycka att det var värt det om vigsel+ fest " bara" var från t ex 15 - 01.30? Det är ju dessutom en fredag så gästerna behöver mest troligt ta en semesterdag. Känns som att jag försöker övertyga er om att fest-hela-dagen är det bästa alternativet hahaha. Men jag är väldigt tacksam för alls trevliga synpunter!! =D Eller är det kanske så illa att ni skulle kunna tacka nej pg av att dagen blir för lång?
Det är ju somsagt bara åsikter vi kommer med, känner du att du vill ha hela dagen så ska du ju såklart göra det och strunta i vad vi säger här hah
men jag skulle absolut inte tycka att det var konstigt att resa för ett bröllop som höll på mellan 15-01.30. det är väl ändå så de bröllop jag varit med om brukar se ut? Så jag tycker inte att det är något konstigt. hade varit skillnad om ni tex bara hade haft vigsel, att folk behövde åka långt enbart för vigsel, eller vigsel och sen mat på en restaurang tex. men mellan 15-01.30 tycker jag låter som en alldeles perfekt lagom lång dag om du frågar mig!