• tyralainen

Fotograf i Göteborg?

Har någon av er tips på en bra och ganska billig fotograf i Göteborgsområdet? Gärna någon som även tar lite annorlunda bilder.

• Svar på tråden Fotograf i Göteborg?
  • Anniline

Hej!

Håller med Ordinaryisle om att Louise Pekkanens bilder är superfina. Vad kostar det att anlita henne och vad ingår?

Stort tack för bra tips!

• RockTroll
    ordinaryisle skrev 2010-10-06 11:20:26 följande:
    Jag skulle vilja rekomendera fotograf Louise Pekkanen om man är ute efter något mer annorlunda än de vanliga traditionella bröllopsfotografierna. Jag fick syn på hennes bilder när hon hade utställning på 2:a långgatan nyss och bleb helt kär i hennes bildspråk och har nu bokat henne för vårt bröllop nästa vår och det känns jätteskönt! Vet inte om man får tipsa om hemsidor, men eftersom andra gjort det så varför inte? louisepekkanen.blogg.se
    Henne ska jag med boka om hon är ledig vårat datum :) så hon går att boka nu? sist jag pratade med henne hade hon inte öppet för bokning då hon var i full färd med att planera sitt eget bröllop och inte visste när hon skulle på bröllopsresa. Hennes bilder är underbara.
  • SessanC

Håller med om Eva Quirbach! Vi hade henne på vårat bröllop och bilderna är underbara! Eva har verkligen talang! Vi fastnade för henne eftersom att alla på hennes foton såg så avslappnade ut. Inte nervösa med stirrig blick (som man ju lätt kan vara... . Älskar varenda bild hon tog på oss, och det var många!

• say yes

Kan varmt rekomendera Kari Jantzen, www.karijantzen.com. Hon har vart fotograf i över 20 år och gjort flera stora jobb för IKEA, Volvo, SJ etc. men valt att trappa ner eftersom hon även undervisar på fotohögskolan i gbg. Otroligt trevlig, varm och professionell med lång erfarenhet och det märks! Skall ha henne när vi gifter oss! Hennes foton är fantastiska!

• Bubo

say yes skrev 2010-10-22 17:19:54 följande:
    Kan varmt rekomendera Kari Jantzen, www.karijantzen.com. Hon har vart fotograf i över 20 år och gjort flera stora jobb för IKEA, Volvo, SJ etc. men valt att trappa ner eftersom hon även undervisar på fotohögskolan i gbg. Otroligt trevlig, varm och professionell med lång erfarenhet och det märks! Skall ha henne när vi gifter oss! Hennes foton är fantastiska!  

Inte mycket till brudpar på hemsidan direkt. Bara för att man är fotograf betyder det inte att man kan fota allt. Det är stor skillnad på en bokhylla från IKEA och ett brudpar.

• rollei

Överhuvudtaget tveksamt att rekommendera en fotograf som man ännu inte anlitat.

• carolita

Hejsan!
    Jag gifte mig nu denn 22/10, och det var med ganska kort varsel men det var inga problem, Allt gick så mycket bättre än förväntat!

Vi anlitade en Fotograf som jag absolut skulle vilja rekomendera!
    www.aziphoto.se
    Hon var verkligen glad och öppen för förslag samt förde hela fotograferingen väldigt smidigt.
    Jag som person är lite blyg framför kameran, men tack vare henne kunde jag vara mig själv och känna mig trygg. Bilderna blev jätte bra!
    Vi fotades både utomhus och inomhus, hon la mycket tid på detaljer.
    Rekomenderar henne varmt! För det priset vi betalade som inte var dyrt, fick vi mycket tillbaka.

Jag ska lägga upp bilderna på min presentation nu när de kommer.

• ordinaryisle

Anniline skrev 2010-10-21 14:45:41 följande:
    Hej!Håller med Ordinaryisle om att Louise Pekkanens bilder är superfina. Vad kostar det att anlita henne och vad ingår?Stort tack för bra tips!

Vi bokade ett paket hon hade, tror det kostade 4500 typ och då ingick CD med högupplösta bilder och en hel del framkallade bilder+konsultation. Hon kommer vara med ca 3 timmar porträtt och vigsel och mingel blir det!

RockTroll skrev 2010-10-22 15:50:00 följande:

Henne ska jag med boka om hon är ledig vårat datum :) så hon går att boka nu? sist jag pratade med henne hade hon inte öppet för bokning då hon var i full färd med att planera sitt eget bröllop och inte visste när hon skulle på bröllopsresa. Hennes bilder är underbara.

Ja vi har bokat henne men det var nog innan hennes eget bröllop! :) Jag håller med, helt fantastiska!

• RockTroll
    ordinaryisle skrev 2010-10-27 15:11:28 följande:
        Ja vi har bokat henne men det var nog innan hennes eget bröllop! :) Jag håller med, helt fantastiska!
    Nu har vi också bokat henne :)
  • ordinaryisle

RockTroll skrev 2010-10-27 15:19:47 följande:
    Nu har vi också bokat henne :)

Grattis, vad roligt! Ser fram emot det ännu mer nu faktiskt när jag vet att det är Louise som ska ta våra bilder. Hoppas ni blir nöjda också med bröllopet och allt!

• say yes

Bubo: Nej, hon har inte lagt ut så mycket bröllopsfoton på hemsidan eftersom hon åtar sig uppdrag efter att ha träffat de hon fotar. Hon har fotat mig för studenten och jag har vart på flera bröllop som hon har fotograferat och undrade samma sak. Nu är hon hela bekantskapskretsens fotograf vid bröllop, dop, familjefester etc. etc.

• Erienne

Vår fotograf Reimund Trost var helt fantastisk (www.lumens.se). Han var med oss från förberedelserna på förmiddagen, till kyrkan och därefter för att ta porträttbilder i Botaniska trädgården. Bilderna blev otroligt fina tycker jag och dessutom hade vi väldigt roligt tillsammans under hela fotograferingen. Jag rekommenderar honom varmt!

• pyret och snöflingan

tyralainen skrev 2010-09-22 08:31:35 följande:
    Har någon av er tips på en bra och ganska billig fotograf i Göteborgsområdet? Gärna någon som även tar lite annorlunda bilder.

Jag har ett supertips på vår framtida fotograf, hon har tagit massor med provbilder på oss och de är riktigt super!
    http://www.weddingteam.se/eva/eva2.htm
    Hon samarbetar med vår frisör/makeup artist (en och samma person som gör make-up och sätter upp frisyren och hon är också superduktig! Jag har fått provuppsättningen och prov-make-up också! Kolla in www.weddingteam.se och klicka vidare på make-up så får ni se den rödhåriga tjejen på flera av bilderna (that's me!)

Lycka till!

• delfinita

Hej! Vi söker en fotograf i GBG, men vi har problem med hela copyright frågan ... har fotografen äger alla rättigheter till bilderna och tillåter oss endast att köpa dem från honom? Vad händer när vi vill göra kopior för våra vänner och familjer? Har de att köpa bilder från fotografen?

Finns det några fotografer där ute som skulle ge oss full copyright så att vi kan göra vad vi vill med våra bilder!!?

Tack

• Trolllycka

Ja rixfoto ger ut det. Träffade han på bröllopsmässan och har bestämt oss just för han pgr av detta men oxå för att han har superfina bilder på sin hemsida och var så trevlig. Daniel heter och hemsidan är www.rixfoto.se.

• Yarrow
    delfinita skrev 2011-02-16 23:44:27 följande:
    Hej! Vi söker en fotograf i GBG, men vi har problem med hela copyright frågan ... har fotografen äger alla rättigheter till bilderna och tillåter oss endast att köpa dem från honom? Vad händer när vi vill göra kopior för våra vänner och familjer? Har de att köpa bilder från fotografen?

Finns det några fotografer där ute som skulle ge oss full copyright så att vi kan göra vad vi vill med våra bilder!!?

Tack
    Vår fotograf Jana gav oss ALLA bilder digitalt och en del framkallningar. Kan verkligen rekommendera henne!
    Tycker också det är svårt det där med copyrighten...

www.janamakinen.com är hennes hemsida i alla fall. Jättetrevlig tjej!
  • M oony
    Therese142 skrev 2010-09-22 20:55:01 följande:

Vi har precis bokat Eva Quirbach till vårt bröllop och hon verkar super trevlig. Fina och lite speciella bilder tar hon också..

Hej Vad fick ni betala för Eva Quirbach. Vad ingick i priset? Fick ni bilderna på CD skiva elller framkllade hon bilder också?
Svar på tråden Fotograf i Göteborg?