• Pinga

Tips för bröllop i Göteborg

Jag och min fästman bor i Göteborg och planerar att gifta oss inom 1-2 år och känner just nu ingen brådska, men vi vill börja fundera lite på vilka alternativ som finns och börja lägga upp en budget.

Vi vill gifta oss i en kyrka och sedan ha en mysig fest efteråt med ca 40-50 gäster. Därför efterlyser vi tips på trevliga festlokaler.

Önskemål är:

- Gärna i västra gbg eller Mölndal

- Enkelt men personligt och gärna hög mysfaktor

- Så billigt som möjligt

- Billig fin lokal som det är lätt att ta sig till

- Man ska få hålla igång en bra bit in på natten

Så undrar jag om någon har erfarenhet av Restaurang Kapellet på Nya Varvet. Är det trevligt och prisvärt?

Skulle bli oerhört tacksam för tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-24 14:53
    Förresten, även en fin kyrka/kapell i närheten av lokalen är ett plus!
  • Svar på tråden Tips för bröllop i Göteborg
  • Pinga

Har ingen något tips? !

Börjar få lite ångest när jag kollar runt och inser hur dyrt det är med färdiga menypaket, men samtidigt svårt att hitta en fin lokal dit man kan ta med sig egen mat...

• Pinga

PUFF!!!

Ingen som har tips ännu?

Jag undrar fortfarande...

Har någon erfarenhet av Kustens Hus i Majorna, Gräfsnäsgården i Slottskogen, ladan kolmaden i delsjön, Mölndals hemvärnsgård - pris/läge/utseende.

Finns det någonstans där man kan få ett kuvertpris för 500 kr/pers med dricka och lokal inräknat eller är jag helt ute och drömmer?

Vill gärna ha tips för hur man fixar ett enkelt men vackert och personligt bröllop som inte får kosta så mycket - det viktigaste är att få fira med nära och kära.

TACK på förhand från en vilsen drömmare.

• Pinga

Tack för tipset! Då vet jag att hemvärnsgården inte är någon större idé. Vill ju att det ska kännas fint. Älvsåkersgården låter jättebra förutom att den ligger lite långt bort för mig. Vill inte att det ska vara så långt avstånd mellan kyrka och lokal och som det ser ut nu så gifter vi oss helst i västra Göteborg eller i Mölndal.

• Pinga

Jag tar tacksamt emot tips på hur man får ett så billigt bröllop som möjligt. Nu lutar det åt att vi kommer gifta oss nästa sommar, vill helt enkelt inte vänta för länge. Man har ju bestämt sig så varför vänta? Men kostnaden verkar vara det enda hindret...

Billig catering i Göteborg?

Billig och trevlig festlokal?

Tack!

• Pinga

TACK för alla tips! Funderar starkt på Kustens Hus nu, det låter helt perfekt! Men när jag kollade med dem sa de att man får ordna städningen själv.

Hur gjorde ni med musik? Finns det musikanläggning där eller måste man ta med det själv?

Tack än en gång!

• Pinga

Okej, det låter ju bra. Jag undrar dock en sak till. Har sett att det sitter en del alkisar utanför Kustens Hus. Kunde ni ha er fest ifred utan att bli ostörda av obehöriga? Vore ju inte så kul om det kommer en massa alkisar och vill vara med. Sedan undrar jag hur ni fixade musikanläggning. Det är ju rätt viktigt med musik på festen!!!

• Pinga

menar naturligtvis utan att bli störda!!!

• Pinga

Love A: Jag undrar hur ni gjorde med servering. Hyrde ni även personal från Hisingens hembeställning? Hur funkade det?

Undrar om någon på BT har erfarenhet av Aftonstjärnan (stallet) som festlokal. Vad kostar det och hur är det?

• Pinga

hej igen, hur gjorde ni med maten och disken? Köket i Kustens hus var ju väldigt litet...

• Pinga

och sen så var det ju bara en toalett också... blev det inte lite jobbigt för alla gäster på er bröllopsfest? Det är nog köket och toaletten jag har mest emot med Kustens Hus.

• Pinga

LoveA: Tack för alla svar! Det blev många frågor men anledningen är att vi insett att Kustens Hus är vårt bästa alternativ just nu med tanke på att vi vill hålla nere kostnaderna och samtidigt få en charmig lokal. Men när vi var där och tittade hade hon inte så mycket tid för oss så vi gick mest runt själva och fattade inte riktigt hur allt skulle funka där. Men det verkar ju som det löser sig! Har  nu preliminär bokat lokalen, och hoppas på att det blir en bra lösning!! Det här med att hitta lokal var mycket svårare än vad jag någonsin kunnat ana. Men när det är fixat ska det bli kul att börja fundera över allt annat.Tack än en gång!

Svar på tråden Tips för bröllop i Göteborg