Inlägg från: daniel2008 |Visa alla inlägg
  • daniel2008

Problem i relationen

Jag och min flickvän sedan 6,5 år har det i stort sett bra i vår relationen men när det kommer till sex så blir det ofta en del tjafs. Hon använder P-ring och har mindre sexlust än mig men vi försöker komromissa och försöker ha sex två gånger i veckan. Före och under semester fungerade detta bra men nu de senaste två månaderna har det varit dåligt med sex. När vi väl ska ha det så börjar hon busa och flammsa och tramsa och då blir jag avtänd och arg och besviken vilket inte alls är bra. 

Känns som att vi kommit in i en ond cirkel med sexte, hur gör ni när det itne funkar, någon som har några tips?

• Svar på tråden Problem i relationen
  • daniel2008
    På rosa moln skrev 2010-09-23 15:34:49 följande:
    Det låter som att du misstänker att p-ringen har en bidragande orsak till hennes minskade lust, har ni pratat om att prova något annat preventivmedel som kanske passar er bättre? Har hon alltid haft lust så ofta som hon har nu eller var det bättre i början? Och är detta någonting som hon upplever som ett problem eller är det enbart du som gör det? Det är ju faktiskt så att vissa är helt nöjda med att ha sex kanske inte ens en gång i veckan och då får ju den andra försöka att acceptera det och så får man ha det mysigt på andra sätt däremellan.
    Vi har kört med p-ringen i fyra-fem år och hennes lust har nog varit bättre förut men blev ju klart mindre med p-ringen men det kan ju bero på att den första förälskelsen la sig i den vevan.

Hon upplever det nog inte som något större problem att vi inte har sex två gånger i veckan. Det är väl en kompromiss som vi kommit överens om då vi båda vill olika ofta. Jo fast för oss har det blivit lite så att vi oftast ligger och gosar i samband med se, annars gör vi det inte så då blir det ju lite svårt att få den där närheten som jag tror är viktigare för mig än henne. 

• daniel2008

Jo tanken har slagit mig att försöka vara lite mera spontan och välja lite andra tillfällen. Har provat på morgonen men då är hon för trött så då funkar det inte så bra så blir tyvärr oftast på kvällen inana läggdags.

Förspelet... ja det blir nog det gamla vanliga med lite smek och pussar i 3 minuter sedan så är det pang på.... Skulle behöva komma på lite nytt där tror jag....

• daniel2008

Oj nu blev det väldigt många inlägg här så får ta ett gemensamt och tacka alla som skrivit och kommit med tips :)

Vi tog en pratstund igår och det gick faktiskt rätt bra. Vi slopade alla krav och minimikrav och ska försöka ha mera närhet. Visade sig att hon inte riktigt vågar komma och gosa med mig för då tror hon att jag ska bli besviken om det inte leder till sex. Vilket till viss del kan stämma så det är något jag får jobba på och hon får jobba på att lite på mig. Vi enades också om att hon ibland skulle ta hand om mig när hon inte har lust. Oralsex är väl tveksamt om det blir, jag tycker om att både ge och få oralsex men min flickvän är inte så intresserad varken av att få eller ge men jag skulle gärna ha mera men vill hon inte så räcker det någon gång ibland för min del :)

Det känns bra nu efter att vi talat ut och jag hoppas att vi kommer få det bättre. Det kommer att krävas en del tålamod och jobb men jag tror att vi klarar det. Så tack alla som skrivit.. kändes väldigt bra att skriva av sig och sedan få så många svar :)

Svar på tråden Problem i relationen