• daniel2008

Problem i relationen

Jag och min flickvän sedan 6,5 år har det i stort sett bra i vår relationen men när det kommer till sex så blir det ofta en del tjafs. Hon använder P-ring och har mindre sexlust än mig men vi försöker komromissa och försöker ha sex två gånger i veckan. Före och under semester fungerade detta bra men nu de senaste två månaderna har det varit dåligt med sex. När vi väl ska ha det så börjar hon busa och flammsa och tramsa och då blir jag avtänd och arg och besviken vilket inte alls är bra. 

Känns som att vi kommit in i en ond cirkel med sexte, hur gör ni när det itne funkar, någon som har några tips?

• Svar på tråden Problem i relationen
  • På rosa moln

Det låter som att du misstänker att p-ringen har en bidragande orsak till hennes minskade lust, har ni pratat om att prova något annat preventivmedel som kanske passar er bättre? Har hon alltid haft lust så ofta som hon har nu eller var det bättre i början? Och är detta någonting som hon upplever som ett problem eller är det enbart du som gör det? Det är ju faktiskt så att vissa är helt nöjda med att ha sex kanske inte ens en gång i veckan och då får ju den andra försöka att acceptera det och så får man ha det mysigt på andra sätt däremellan.

• daniel2008
    På rosa moln skrev 2010-09-23 15:34:49 följande:
    Det låter som att du misstänker att p-ringen har en bidragande orsak till hennes minskade lust, har ni pratat om att prova något annat preventivmedel som kanske passar er bättre? Har hon alltid haft lust så ofta som hon har nu eller var det bättre i början? Och är detta någonting som hon upplever som ett problem eller är det enbart du som gör det? Det är ju faktiskt så att vissa är helt nöjda med att ha sex kanske inte ens en gång i veckan och då får ju den andra försöka att acceptera det och så får man ha det mysigt på andra sätt däremellan.
    Vi har kört med p-ringen i fyra-fem år och hennes lust har nog varit bättre förut men blev ju klart mindre med p-ringen men det kan ju bero på att den första förälskelsen la sig i den vevan.

Hon upplever det nog inte som något större problem att vi inte har sex två gånger i veckan. Det är väl en kompromiss som vi kommit överens om då vi båda vill olika ofta. Jo fast för oss har det blivit lite så att vi oftast ligger och gosar i samband med se, annars gör vi det inte så då blir det ju lite svårt att få den där närheten som jag tror är viktigare för mig än henne. 

• Vinter10

Det är ju ganska stressigt så här års, både privat och på jobbet är det rätt mycket som händer. Då brukar ju lusten minska rätt mycket. Kan tänka mig att hon tycker att det är enklare att flamsa bort inviten än att rakt behöva säga nej...

Försök var lite mer kreativ när det gäller vilka tidpunkter och platser etc. Vid läggdags på kvällen en vardag är det stört omöjligt för mig i alla fall att ens tänka på sex. Föredrar ju när det känns lite oväntat och spontant och när det inte finns för mycket förväntningar i luften.

Försök också verkligen se vad hon går i gång på. Jag vet inte hur erat förspel ser ut just nu men det kanske är något där som hon gillar extra mycket eller helt enkelt saknar? Ibland kör man ju på med det "gamla vanliga" utan att tänka så mycket på det.

Mina erfarenheter av hormon-preventivmedel är att de absolut har en negativ inverkan på lusten. Men p-ring är väl ett av de mer skonsamma så det kanske inte är där skon klämmer ändå...

• daniel2008

Jo tanken har slagit mig att försöka vara lite mera spontan och välja lite andra tillfällen. Har provat på morgonen men då är hon för trött så då funkar det inte så bra så blir tyvärr oftast på kvällen inana läggdags.

Förspelet... ja det blir nog det gamla vanliga med lite smek och pussar i 3 minuter sedan så är det pang på.... Skulle behöva komma på lite nytt där tror jag....

• Vinter10
    daniel2008 skrev 2010-09-23 16:07:22 följande:
    Jo tanken har slagit mig att försöka vara lite mera spontan och välja lite andra tillfällen. Har provat på morgonen men då är hon för trött så då funkar det inte så bra så blir tyvärr oftast på kvällen inana läggdags.   Förspelet... ja det blir nog det gamla vanliga med lite smek och pussar i 3 minuter sedan så är det pang på.... Skulle behöva komma på lite nytt där tror jag....
    Mmm, alltså ibland behövs det ju inte mer, men om man börjar från noll så kan det ju ta lite tid.

Tidpunkter kan ju vara på eftermiddagen efter jobbet eller helgmornar när man har hur mycket tid som helst.

Sen är det väl kanske lite stressande att ha en siffra att leva upp till, att ni liksom kommit överens om att 2 ggr per vecka är något slags minimum. Alla krav när det kommer till sex, hur litet det än är, får mig i alla fall att låsa mig helt, kanske hon också?

• Mymlan16

Pratar ni med varandra om vad ni gillar o inte osv? Drömmar, fantasier, erfarenheter?

Jobba på förspelet tror jag. Det är ju inte säkert att man har lust samtidigt, men då måste man ju bygga upp den hos den som inte hunnit börja känna samma lust. Jag menar, om hon är "dyngkåt" och kastar sig på dig (missförstå mig rätt, jag menar inte att du kastar dig på henne) när du tänker på bandy eller trädgårdsväxter så har ju inte du lust i just det ögonblicket. Hon måste ju få dig att känna lust då i så fall eller hur? Förspel i tre minuter, ta inte illa upp, men det är ganska kort. Kan nog lätt bli känlsan för henne av "att nu ska det klaras av för den hans skull" istället för känslan av närhet, ömhet och stegrad åtrå... eller? Låt det ta lite tid. Och alla smekningar och kyssar behöver inte leda till sex just då, men väcker på sikt lusten till mer sedan tror jag?

Och som ovan nämnt: krav på 2 ggr/vecka- hu!! Det ska vara glatt och av egen vilja till 100%, inte en kompromiss tycker jag. Redan där skulle jag backat (från båda håll tror jag). I ditt läge skulle jag ha känt mig kränkt över att behöva be och i hennes tvingad. Ingen toppenstart. Sex ska ju var härligt och när båda vill! ;)

Hoppas att det löser sig för er! =)

• Kattpoet

Ni behöver prata med varandra.

Försök att ha kravlös närhet med varandra, bara mysa och njuta av varandras närhet.

Och sedan kommer till  förspelet, 3min??  

Här tar det 20 till 60 min innan snoppimuff uppstår, vi båda smeker varandra, gosar,  tafsar , busar, slickar, kysser och  tänder varandra.

Har ni inget oralsex??

• MrsGranath

snoppimuff!! Hi hi hi, kul!

• Flodis Hjärtat

Förspela mera!

Oralsex!

Lycka till!

• Uttan

Något jag gjorde som "rätt ny i gamet" var 7 himelska minuter - vilket kan funka för par där man är lite generad inför varandra eller lite svårt att slappna av. Den ena partnern får ögonbindel på sig och under 7 minuter så ska då den andra underhålla personen.

I och med att man tar bort synen så förstärks andra sinnan väldigt.

Nu ska jag inte säga hur det fungerar som vuxen relation för det var fleeeera år sedan jag gjorde det sist.

Svar på tråden Problem i relationen