• Mymlan16

Problem i relationen

Pratar ni med varandra om vad ni gillar o inte osv? Drömmar, fantasier, erfarenheter?

Jobba på förspelet tror jag. Det är ju inte säkert att man har lust samtidigt, men då måste man ju bygga upp den hos den som inte hunnit börja känna samma lust. Jag menar, om hon är "dyngkåt" och kastar sig på dig (missförstå mig rätt, jag menar inte att du kastar dig på henne) när du tänker på bandy eller trädgårdsväxter så har ju inte du lust i just det ögonblicket. Hon måste ju få dig att känna lust då i så fall eller hur? Förspel i tre minuter, ta inte illa upp, men det är ganska kort. Kan nog lätt bli känlsan för henne av "att nu ska det klaras av för den hans skull" istället för känslan av närhet, ömhet och stegrad åtrå... eller? Låt det ta lite tid. Och alla smekningar och kyssar behöver inte leda till sex just då, men väcker på sikt lusten till mer sedan tror jag?

Och som ovan nämnt: krav på 2 ggr/vecka- hu!! Det ska vara glatt och av egen vilja till 100%, inte en kompromiss tycker jag. Redan där skulle jag backat (från båda håll tror jag). I ditt läge skulle jag ha känt mig kränkt över att behöva be och i hennes tvingad. Ingen toppenstart. Sex ska ju var härligt och när båda vill! ;)

Hoppas att det löser sig för er! =)

• Mymlan16

pyrro skrev 2010-10-07 07:40:07 följande:
    Har skummat tråden...håller med om att det nog inte är nån bra ide att sätta en minimigräns:( 3 minuters förspel KAN vara okej ibland....men tror nog du får börja vrier dig lite:) Sen vill jag tillägga att det inte ALLTID är killen som har mer sexlust som man oftast läser om. Vi har nog båda en ganska bra sexlust men min man blir mer påverkad av stress/trötthet etc. Jag har velat ha lika mkt sex oavsett att jag vakat med våra kolikbarn tex. Mitt stora problem är att jag tar det extremt personligt om han inte vill ha sex. Har han inte tagit inititivet på några dagar så börjar jag grubbla och tror att han inte älskar mig längre/tycker att jag är attraktiv. Jag föröker lära mig att det inte är så men man växer ju upp med bilden om att killen alltid ska vara på G

Skönt att höra att det inte alltd är killen som vill ha mer sex. Tycker det känns både mossigt och tröttsamt att (och nu syftar jag inte på den här tråden utan rent allmänt) så ofta höra om kvinnors brist på sexlust och mäns otillfredsställda aptit. Tror inte alls att män jämt vill ha mer sex än kvinnor. Och i de fall det är så borde man kanske inte avfärda det hela med att "kvinnor har mindre sexlust än män" utan tittat på de bakomliggande orsakerna. Igrunden tror jag att vi alla njuter av bra sex om det som är runtomkring fungerar som det ska.... Men, ja det här var utanför trådens ursprungliga ämne.

Svar på tråden Problem i relationen