• Vinter10

Problem i relationen

Det är ju ganska stressigt så här års, både privat och på jobbet är det rätt mycket som händer. Då brukar ju lusten minska rätt mycket. Kan tänka mig att hon tycker att det är enklare att flamsa bort inviten än att rakt behöva säga nej...

Försök var lite mer kreativ när det gäller vilka tidpunkter och platser etc. Vid läggdags på kvällen en vardag är det stört omöjligt för mig i alla fall att ens tänka på sex. Föredrar ju när det känns lite oväntat och spontant och när det inte finns för mycket förväntningar i luften.

Försök också verkligen se vad hon går i gång på. Jag vet inte hur erat förspel ser ut just nu men det kanske är något där som hon gillar extra mycket eller helt enkelt saknar? Ibland kör man ju på med det "gamla vanliga" utan att tänka så mycket på det.

Mina erfarenheter av hormon-preventivmedel är att de absolut har en negativ inverkan på lusten. Men p-ring är väl ett av de mer skonsamma så det kanske inte är där skon klämmer ändå...

• Vinter10
    daniel2008 skrev 2010-09-23 16:07:22 följande:
    Jo tanken har slagit mig att försöka vara lite mera spontan och välja lite andra tillfällen. Har provat på morgonen men då är hon för trött så då funkar det inte så bra så blir tyvärr oftast på kvällen inana läggdags.   Förspelet... ja det blir nog det gamla vanliga med lite smek och pussar i 3 minuter sedan så är det pang på.... Skulle behöva komma på lite nytt där tror jag....
    Mmm, alltså ibland behövs det ju inte mer, men om man börjar från noll så kan det ju ta lite tid.

Tidpunkter kan ju vara på eftermiddagen efter jobbet eller helgmornar när man har hur mycket tid som helst.

Sen är det väl kanske lite stressande att ha en siffra att leva upp till, att ni liksom kommit överens om att 2 ggr per vecka är något slags minimum. Alla krav när det kommer till sex, hur litet det än är, får mig i alla fall att låsa mig helt, kanske hon också?

• Vinter10

P-piller är roten till allt ont i min värld! Usch, mina slemhinnor blev bara skörare och skörare och även om jag var "våt" så gjorde det ont, till slut fick jag diagnosen Vestibulit. (Det gick till slut knappt ens att föra en ett finger...) Tack vare en riktigt bra gynekolog lyckades jag bli frisk. Det första hon ordinerade var att sluta med p-pillren. Jag gjorde så och började igen när jag blev bättre, blev snabbt sämre igen.

Ne, jag har fått acceptera att min kropp inte klarar av extra hormoner, är hormonell så det räcker :). Nu kör vi avbrutet, vilket funkar då det inte skulle vara katastrof om vi råkade bli med barn. Har även väldigt regelbunden mens och vet när det är "farligt" och inte. Oftast är man ju tyvärr som mest sugen just då, men men.

Har svårt att se mig sätta in spiral sedan efter barnafödsel och kommer aldrig ta några hormoner igen. Hoppas att det skall lösa sig ändå och min m2b är helt inne på att sterilisera sig efter vi fått de barn vi vill ha. Sen är alla problem lösta!

Svar på tråden Problem i relationen