• Semlorna

fult att bjuda endast till vigsel?

Jag tycker inte de är oförskämt sålänge gästerna som enbart är bjudna på vigseln bor nära. Vi (eller ja snarare min mamma) kommer bjuda flera vänner till min familj och även en del bekanta enbart till vigseln. Vi vill inte vara många på festen utan blir nära släkt och vänner men vill ändå att fler som vill ska närvara under vigseln.

• Semlorna

S2011 skrev 2010-09-24 14:56:38 följande:
    de jag tänker på för egen del väntar sig nog ingenting alls. de bor också alldeles i närheten, ett par mil ifrån kyrkan. funderar på att skicka enkla kort till dem med inbjudan till vigsel, då har man iallafall visat att man gärna vill ha dem där, eller? sen är det väl upp till dem själva om de vill komma, men borde man inte iallafall få möjligheten? eller tar man illa vid sig för "bara" vigselinbjudan?

Om det hade varit en nära vän eller min brors bröllop så ja, då hade jag tagit illa upp om jag inte var bjuden på festen också. Men om det inte är en självklarhet att bli bjuden alls hade jag blivit jätteglad över att dom ville ha mig där under vigseln!

• Semlorna

S2011 skrev 2010-09-24 15:09:51 följande:
    nej, det är varken nära vänner eller släktingar till någon av oss. snarare personer som på ett eller annat sätt är betydelsefulla för mig, men som man inte kan "kategorisera" som vänner. hoppas du förstår hur jag menar =)

Jag tror jag förstår, resonerar likadant. Min mamma har som sagt (efter att ha frågat mig) bjudit in flera på vigseln som är vänner till familjen som jag träffat mycket under uppväxten och vissa som är viktiga för familjen men som inte i sig är mina vänner. Återstår att se vilka av dessa som kommer men jag tycker det är fint att fråga och visa att dessa personer är betydelsefulla nog för att jag ska vilja ha dom där på våran vigsel även om vi vill hålla festen efteråt liten.

Svar på tråden fult att bjuda endast till vigsel?