20 augusti 2011
Någon mer som gifter sig 20 augusti 2011?
Någon mer som gifter sig 20 augusti 2011?
Hej hej!!
Först, ett STORT grattis till mosterstina Har själv försökt i över fyra år, så förstår att ni blev jätteglada!!!
Vi ska också gifta oss den 20 Augusti I Uddevalla, 10 mil norr om Göteborg!
Jag håller på för fullt med mina inbjudningskort, vill helst ha dem utskickade i slutet av nästa vecka De är inte färdiga ännu, mina organzaband tog slut, så jag väntar på mer som jag har beställt
Vi ska oso gifta oss den 20 aug så nu måste vi börja fixa
mycket som ska göras ju, ush börjar redan bli nervös !!!!!!!
Som mitt nick antyder gifter vi oss också den 20 augusti, vi har planerat i 1,5 år nu
Och nu hittade jag ju den perfekta tråden att fråga i; när tänker ni skicka ut era inbjudningar? Vi håller vårt bröllop hemligt för våra gäster men efter 1,5 år kände jag på julafton att jag var tvungen att få dela detta med min syster så vi berättade då för våra föräldrar och min syster men resten av gästerna är lyckligt ovetande
Eftersom vår planering pågått så länge så är mycket faktiskt redan klart. Inbjudningarna är klara, jag ska bara göra dem. Festprogrammet är i princip klart, det ska färdigställas när gästerna OSA:t, färgtema är bestämt, fotograf och frisör är bokade, värdinnor tillfrågade och de är nu delaktiga i vår planering, gästlistan är klar, mat och dryck bestämt.... det är nog det jag kommer på just nu
Hej,
Jag och min gubbe ska oxå gifta oss den 20 augusti :)
Vi har 7 årsdag i maj och det är en mkt efterlängtad händelse!
Igår beställde jag min underbara klänning ifrån Millybridal, någon som har ris eller ros angående dem?
Cermonin äger rum i Maria kyrkan på Öckerö, i göteborgs skärgård :)
Känns som om jag är efter i planeringen :S Va har ni hunnit en så länge?
Jag gifter mig också 20/8.
Detta har vi hunnit med:
Gjort och skickat inbjudningarna
Bokat lokal, kyrka och bröllopsresa.
Köpt klänning.
Skor
Smycken
Hårnålar
Budgeten klar
Tärna frågad och klänning till henne
Marskalk färdig
Hotell rum bokat
Bokat frisör, naglar och smink
Fotografen är bokad
Meny bestämd
Alkohol bestämd(gjort inköpslista)
Har beställt vigselring.
Jag har säkert glömt något. Ligger lite före i planeringen så jag har börjat tagit det lite lugnt.
Vi velar lite fram och tillbaka med att skicka inbjudningarna. Först tänkte vi i slutet på april/början på maj för att folk inte ska hunnit gå på semester eller glömma osa. Men nu funderar vi på att skicka dem på alla hjärtans dag istället, för att det är innan folk bestämt sin semester på jobbet.
MEN då måste vi verkligen ha bestämt vilka vi vill bjuda också. Och som min lille man påpekade, den har förändrats en del sedan vi började planera i juli (-10) och nu ska den förbli oförändrad i 7 månader till.
Hur tänker ni andra? Valet kanske är lätt för er..;)
Det vi har hunnit med är
Kyrka/Präst/Datum/Tid
Lokal/Transport av gäster/Meny/Serveringspersonal/Bartendrar/Toastmadame/Porslin/DJ/Transport av oss
Gästlista i ständig förändring, fn är vi 107 gäster..
Frisör och smink
Klänning och slöja
Tärnor x2/Marsalkar x2
Fotograf
I helgen ska vi gå ut och spana på killens outfit.
Vilka vi skulle bjuda till kyrkan och middagen var ganska enkelt val. Min blivande är en av sju syskon så han ville bara bjuda närmaste familj, dvs syskon och deras barn. Han har bjudit en kompis också men pga att han blev bjuden på hans bröllop. ok två kompisar blir det eftersom hans marskalk är hans kompis.
Hela hans familj är ungefär lika stor som min så jag bjöd min familj, moster, farbror och kusiner och deras barn.
Vilka kompisar man skulle bjuda var nog svårast. En del umgås man med, andra umgås man inte så mycket med men de är ändå jättebra kompisar. Sedan finns de man inte umgås så mycket med och kanske inte vill bjuda men borde. Kompisar tyckte jag var svårt. Men tog en del kompisar och en del av de andra bjöd jag in senare på kvällen till bara festen. Några struntade jag i och de får bli tjuriga i så fall. Det är ju ändå våran dag.
Här är en till som blir Fru 20/8-11!!
Vi gifter oss i Blidö Kyrka utanför Norrtälje, blir tredagars bröllop med ca 100 gäster, varav ca 40 är barn
Känns som om mycket har fallit på plats, även om inte allt är köpt/bokat.
Ska nog sätta igång med inbjudningarna, även om det inte är akut då vi skickade STD-kort i julas.
Ska ev. köpa klänning i morgon