• Moster Stina

20 augusti 2011

Någon mer som gifter sig 20 augusti 2011?

• Svar på tråden 20 augusti 2011
  • Moster Stina

När vi hade tänkt gifta oss i augusti så beslutade vi oss för att skicka ut inbjudningar på alla hjärtans dag.
    Det kanske kan vara ett tips till er andra.
    JAG skulle i alla fall bli jätteglad för att få en inbjudan då!

Men nu när vi gifter oss i juni istället, så måste vi verkligen skicka ut inbjudningar så snart som möjligt!

• 20110820

Jag föreslog för min blivande att vi skulle skicka ut inbjudningarna till alla hjärtans dag men det tyckte han var för tidigt. Han har inte haft supermånga åsikter hittills så vi gör som han tycker nu... blir förmodligen kring mars som de skickas ut

• SnartFruSir

Vi velar mellan tryckeri och egen produktion. Fästmannens mor tyckte de såg för enkla ut och jag förstod hennes poäng. Men man kan alltid pimpa korten i efterhand med. Men vi stötte på problem eftersom jag inte hittar något tryckeri som trycker allt vi ska ha, i vår design. Så nu funderar vi på att beställa från Spira Kortdesign istället.

Vet inte om jag tycker att deras är så värst mer komplicerade, men provtrycket som kom var på bra papper och fint och enkelt som jag (vi) vill ha det. Känns liksom enklare att ha en leverantör än många.

Hemmasnickrad

Spiras

Hur ska ni göra?

Så fort vi har bestämt oss kommer vi nog satsa på att få ut dem.

• fru2011kanske

Snart Fru Sir, tycker båda är snygga så om det är krångel att få "era" tycker jag att Spiras blir kanon!

Jag köpte klänning idag!! Så nu hänger den tryggt i butiken tills det närmar sig, då de ska stryka och fixa till den så den är i toppskick!
    Är såå nöjd

• Moster Stina

Tack så jättemycket för alla grattishälsningar förresten!

Det är klart att jag får byta namn sen till mamma Stina!

Fick ett tredje ultraljud för några dagar sedan och då sprattlade äntligen barnet. Kul! Nu känns det på riktigt liksom!

• fru2011kanske
    Moster Stina skrev 2011-01-20 07:17:17 följande:
    Tack så jättemycket för alla grattishälsningar förresten!

Det är klart att jag får byta namn sen till mamma Stina!

Fick ett tredje ultraljud för några dagar sedan och då sprattlade äntligen barnet. Kul! Nu känns det på riktigt liksom!
    Stort GRATTIS! Vad roligt!!
  • Emma83brud

Hejsan!
    Ansluter mig till skaran. Längtar redan till the big day!
    Gifter oss i Oskarshamn

Detta har vi hunnit med:
    Gjort och skickat inbjudningarna
    Bokat lokal och kyrka
    Köpt klänning.
    Halsband, men övriga smycken återstår
    Budgeten klar
    Tärnor och klänningar klara
    Hotell rum bokat
    Bokat frisör och smink
    Fotografen är bokad
    Matofferter skickade
    Vigselringen klar
    Bestämt brudvals men inte musiken i kyrkan

Någon som har förslag på bra semestertips?

• Blizz

åh vad roligt med fler som längtar till 20 augusti!
    jag har köpt klänningen och bokat frisör men återstår att leta skor, underkläder och smycken.
    men jag längtar så mycket! och min klänning är så fin, den hänger hemma hos min syster ( så att min sambo inte ska se den) och jag vill bara åka hem till henne och prova den hela tiden!

planera bröllop är bland det roligaste jag har gjort, hur känner ni?

• Potter

Hej,

Ansluter mig oxå till gruppen då det blir baluns även för oss den 20 i Kungsbackaområdet. Tjohooo!!

Man längtar oerhört till den stora dagen och hoppas att alla av våra gäster tackar JA! Tyvärr satte vi inte osa:t förrens 1 juli så det lär dröja innan vi vet exakt... men den som väntar på nåt gott heter det ju!  =)

Moster Stina: kanske lite sent men stort Grattis. Jag hoppas att allt är bra med dig och din goa bebismage!!  =)

• ClaraH

Vi ska köpa material till inbjudningskorten i morgon och sedan ska vi fixa dem i helgen för att skicka ut dem så snart som möjligt. Jag har jobbat över extremt mycket den senaste tiden så bröllopsplanering har jag varken haft tid eller lust med. Hoppas lusten återvänder snart när det lugnar ner sig på jobbet om ett par veckor. Maten och vinet är klart till middagen, Musiken på vigseln är på god väg. Serveringspersonal är på gång. Vi har hyfsade idéer om dekorationer. Klänningen ska jag sy, men den har jag inte haft tid med så det får komma senare. Håller på och gör ett mönster till tärnklänningen just nu istället.

Vi funderar på om vi ska hinna lära oss att dansa tango istället för bröllopsvalsen.

• Emma83brud

Skorna återstår, annars är jag klar med min outfit. Skor är verkligen inte lätt. För höga klackar, för smala klackar, glapp i hälen m.m. Man ska ju trots allt gå i skorna i drygt 12 timmar.
    Någon som har sett en sko som är stabil och runt 5 cm klack?

• missviklund

Jag gifter mig också 20 augusti! I Lidköping!

Klänningen beställd igår..{#emotions_dlg.flower}
    Börjar bli stressad! Var hittar ni era skor? Vill inte ha "vanliga spetsiga" utan mer Pumpsliknande.

Lycka till allihopa!

• fru2011kanske

Jag beställde skor från Mejan, så skönt att kunna bestämma klackhöjd! Annars tyckte jag det var svårt att hitta snygga skor med 6-7 cm klack.

• Emma83brud

Håller med om att skorna är det svåraste. Provat massor, har nu beställt ett par från brandos, vi får se om de blir bra annars blir det att returnera. Har letat skor med ca 5 cm klack, vill ha det rätt bekvämt, det är ju en lång dag.

• 20110820

Sprang helt oväntat på mina skor när vi var nere hos min familj i Falkenberg över påsk. Var inne på Kullens Skor och där var de! Jag har breda fötter och svårt för att hitta skor vanligtvis men nu hittade jag ett par som är "halvspetsiga" med ca 4-5 cm klack. Supersköna! 249 kronor, så jag är helnöjd!!

• Emma83brud
    20110820 skrev 2011-05-03 08:18:44 följande:
    Sprang helt oväntat på mina skor när vi var nere hos min familj i Falkenberg över påsk. Var inne på Kullens Skor och där var de! Jag har breda fötter och svårt för att hitta skor vanligtvis men nu hittade jag ett par som är "halvspetsiga" med ca 4-5 cm klack. Supersköna! 249 kronor, så jag är helnöjd!!
    Har tyvärr lite långt till Falkenberg, men det låter exakt som det jag letar efter. De har möjligtvis ingen hemsida?

Annars letar jag för fullt på engelska onlinebutiker just nu.
  • 20110820

Nä, tyvärr inte. Märket är Peperoni tror jag, har försökt leta på nätet men hittade inte dem. Ska fota och lägga upp här när jag kommer hem från jobbet (om jag kommer ihåg Drömmer)

Svar på tråden 20 augusti 2011