• Sebastiána

Hur får man till barnfritt på inbjudan?

Vi tänkte bara skriva "festen är barnfri". Rim låter så krystat och om man skriver långa tirader om hur mycket man tycker om gästernas barn verkar det nästan som man försöker dölja att det är tvärtom.

• Sebastiána

Vi funderade på 18-årsgräns, men det blir nog 15 (har tre släktingar - syskon - som är 15, 17 och 18 - lite taskigt om bara en av dem får komma). Det spelar ingen roll egentligen. Det är ju bara de som står med i inbjudan som är bjudna.

• Sebastiána
    Pullan88 skrev 2010-09-28 18:45:10 följande:
    Nej det spelar fanken ingen roll. Jag tycker det är skitäckligt.. Ursäkta om någon fortfarande härinne ammar sin stora fyraåring.. men usch tycker jag! Har hört att någon kom hem från skolan en dag och sa till sin mamma att han ville ha patte.. "sätt dig mamma, jag vill ha patte" jag trodde alltså det var ett skämt när jag fick höra denna storyn.. men tydligen inte.. hur tänker folk? BLÄÄÄÄÄ!
    En 4-åring kommer knappast hem från skolan och vill "ha patte". En kollega till mig ammade tills hennes dotter var 6-år (för att hon tyckte att det var mysigt - hon hade dock rötter i en annan kultur precis som Passionsblomma skriver) och eftersom en del börjar skolan då hade väl hon kunnat säga det antar jag.
  • Sebastiána

Förstår inte varför man måste rimma om inte resten av inbjudan är på rim...

Svar på tråden Hur får man till barnfritt på inbjudan?