Hur får man till barnfritt på inbjudan?
Vill ha barnfritt bröllop. Hur skriver man det så det låter tydligt men inte otrevligt.
Har någon några tips?
Vill ha barnfritt bröllop. Hur skriver man det så det låter tydligt men inte otrevligt.
Har någon några tips?
Vi tänkte bara skriva "festen är barnfri". Rim låter så krystat och om man skriver långa tirader om hur mycket man tycker om gästernas barn verkar det nästan som man försöker dölja att det är tvärtom.
Jag tycker formuleringen "brudparet firar i vuxet sällskap" (eller ngt åt det hållet) är bra.
OT, men: Dock får man ju räkna med att spädbarn som fortfarande ammas bör få följa med sina mammor på bröllopet, så ett helt och hållet barnfritt bröllop kan nog vara svårt att få till.
Jag instämmer med båda föregående. Rakt på sak, inga rim eller krusiduller tycker jag helt solklart är det bästa.
okej, vilka bra svar. Tack! En till fråga: brukar det vara så att barn räknas som under 18 år? Knasig fråga kanske, men tänkte på tonåringar etc.
Vi ska ha barnfritt på vårt bröllop. Det knorras ganska bra ska du veta. Men det är bara att acceptera hur vi vill ha det. Det är fritt fram att antingen tacka ja eller nej.
På din fråga om barn räknas som under 18... så har vi tolkat det. Vi kommer bjuda in en som är 18 det året.... inga under.
Vi funderade på 18-årsgräns, men det blir nog 15 (har tre släktingar - syskon - som är 15, 17 och 18 - lite taskigt om bara en av dem får komma). Det spelar ingen roll egentligen. Det är ju bara de som står med i inbjudan som är bjudna.
Tack!
Ja, det är lite det jag bävar för. Allt tjat, gnat och sura miner.. Men det är vår dag, vårt val. Har dessutom varken ekonomi eller plats för att bjuda allas barn :(Måste dra någon gräns.
Vi skrev:
Till kyrkan är alla välkomna, men middagen och festen vill vi fira med våra vuxna vänner. Bebisar som ammas är välkomna.
Vuxen=18 år
Vi hade ocskå det dilemmat att kusiner var 15, 17 och 19. De under 18 var inte välkomna!
Vi skrev bebisar eftersom maken hade en kompis som ammade sin 4- åring....
Vi kommer också att ha barnfritt på vårt bröllop, förutom den lilla brudnäbben som är min systers lilla tjej. Vi har löst det hela med att meddelat folk på vår hemsida att:
"Vänligen repektera att ammande barn är välkomna, men övriga barn har det nog bättre hemma..."
Och - vi har gått ut med att det kommer att bli storfest med massa alkohol, så vi hoppas att våra kära vänner fattar piken. Plus att de känner oss och nog vet att vi ej vill ha barn med på festen...
Vi bjuder alla våra släktingar som är barn och syskonbarn såklart men kompisars barn och så är inte välkomna. Vet inte hur vi ska formulera det än.