• Jag han

Hur får man till barnfritt på inbjudan?

Vill ha barnfritt bröllop. Hur skriver man det så det låter tydligt men inte otrevligt.
    Har någon några tips?

• Svar på tråden Hur får man till barnfritt på inbjudan?
  • Jag han

okej, vilka bra svar. Tack! En till fråga: brukar det vara så att barn räknas som under 18 år? Knasig fråga kanske, men tänkte på tonåringar etc.

• Jag han

jazzie78 skrev 2010-09-28 15:59:25 följande:
      Vi ska ha barnfritt på vårt bröllop. Det knorras ganska bra ska du veta. Men det är bara att acceptera hur vi vill ha det. Det är fritt fram att antingen tacka ja eller nej.På din fråga om barn räknas som under 18... så har vi tolkat det. Vi kommer bjuda in en som är 18 det året.... inga under.

Tack!
    Ja, det är lite det jag bävar för. Allt tjat, gnat och sura miner.. Men det är vår dag, vårt val. Har dessutom varken ekonomi eller plats för att bjuda allas barn :(Måste dra någon gräns.

• Jag han

Tack för alla svar! Kommer nog bli lätt att formulera mig efter er hjälp :)

Josse 770: inte lätt, men det är ju er dag. Du måste få ha din egen familj om du vill, men det är skillnad på ett och tjugo barn :)

• Jag han

ClaraH skrev 2010-09-28 20:01:47 följande:
    Vi kommer tydligt skriva de inbjudnas namn på inbjudningskorten - inte bara på kuvertet. Sen kommer vi att bjuda vissas barn/ungdomar som vi själva har en nära kontakt med, då skriver vi det på inbjudan. Andras barn blir inte bjudna.

Tack för hjälpen!

• Jag han

Mariamilena80 skrev 2010-09-28 20:04:37 följande:
    Vi tänkte skriva: Vi träffar gärna Era barn, men en annan dag än denna.

Den var också bra! Tack!

• Jag han

Jag tackar så mycket för alla tips och råd!  

Svar på tråden Hur får man till barnfritt på inbjudan?