Hur får man till barnfritt på inbjudan?
Vill ha barnfritt bröllop. Hur skriver man det så det låter tydligt men inte otrevligt.
Har någon några tips?
Vill ha barnfritt bröllop. Hur skriver man det så det låter tydligt men inte otrevligt.
Har någon några tips?
Men Gud vad läskigt det måste se ut! Hoppas verkligen inte hon kommer amma inför folkmängd..
jag ammade i 10,5 månader och tyckte det var riktigt länge..
Jag vet folk som ammat sina 18månaders på morgonen men aldrig mer..
men 4 år? my goood... tänk vad äckligt om min dotter på två år hade sagt till mig:
mamma kan jag få sutta på din tutte? usch..
Jag tänkte också har barnfritt till viss del, inte helt eftersom min son kommer vara 1 och ett halvt år vid bröllopet.
Men tror ni man kan skriva något i stil med att: under festen har vi öppen bar, så barn kanske har roligare med mormor.
Men hur får man in att barn får komma om dom måste eftersom min son kommer vara där?
Jag är helt förvirrad av det här med att skriva inbjudan
Vi kommer ha våran dotter med för att man har som sagt ingen barnvakt..
Självklart får dom barn som a b s o l u t inte har någon barnvakt också komma.. man är ju inte helt omänsklig :)
Dock vet jag inte hur man ska säga det.. Tror att jag ska skriva barnfritt eller något och sen berätta för dom som har barn hur läget är ifall dom inte skulle hitta barnvakt..
och ammande barn är välkomna såklart:)
Oj, tricky att formulera något för det tilamao. Är det många släktingar och syskonbarn? Annars så kan man ju lösa det hela genom att ge dem någon mindre uppgift på bröllopet, så kan man fortfarande skriva att ""festen är barnfri" och kanske nämna ev. brudnäbbar på någon informationskort. Så har vi ju nästan löst det hela, eftersom min systers tjej för vara med men inga andra barn....
Tänk dig lite för snälla innan du vräker ur dig vad som är äckligt.
Det är i Sverige norm med 6 månader, vare sig mer eller mindre, men i många länder och kulturer ammas barnet tills det får syskon och det kan mycket väl vara uppåt treårsåldern.
Jag tycker att det är mycket sorgligt hur folk ska ha högljudda åsikter både inför dem som valt att inte amma av olika skäl, och de som ammar längre än det "obligatoriska halvåret"
Fundera istället över varför du upplever att det vore äckligt med en tvååring som fortfarande får bröstet.
Det är fortfarande ett litet barn du pratar om.
HELT OT i tråden, men jag blir så ledsen att jag inte bara kan låta det passera okommenterat.
Tack för alla svar! Kommer nog bli lätt att formulera mig efter er hjälp :)
Josse 770: inte lätt, men det är ju er dag. Du måste få ha din egen familj om du vill, men det är skillnad på ett och tjugo barn :)
Pullan,
Du pratar inte om en fyraåring i ditt inlägg utan "tänk om min tvååring..."
Jag vågar påstå att det är bra många fler tvååringar som fortfarande får bröstet ibland än fyraåringar. Och jag begriper fortfarande inte varifrån din sanslöst starka reaktion kommer. Olagligt? Drar du någon slags incestuösa slutledningar av det hela eller vad är det frågan om?
Det spelar visst roll hur saker och ting ser ut i världen. Det här med amning har faktiskt oerhört mycket med arbete och kvinnors yrkesliv att göra här i väst. Du måste våga öppna ögonen för att det som du uppfattar som normalt faktiskt är väldigt kort tid i resten av världen. Och det är ganska förmätet att säga att alla andra kvinnor världen över håller på och "äcklar sig med sina barn". För det är ju vad du påstår.
Pullan, fortfarande: det är INTE fyraåringen jag pratar om, utan vad du skrev om en tvååring (läs för guds skull åtminstone det du svarar på)
Har träffat folk som ammat sina 18månaders och dom sa att dom själva kände sig obekväma som fasen och skulle sluta..
själv blev jag paff när dom sa det men sa inget...
Som sagt.. Min dotter är väldigt framåt kan säga allt.. skulle tycka det var SÅ hemskt omk hon ville suga på min tutte..
jag kan inte fatta det.
men visst.. gör som ni vill.. men amma inte era stora barn offentligt på min fest.. :S