Hur får man till barnfritt på inbjudan?
Jag instämmer med båda föregående. Rakt på sak, inga rim eller krusiduller tycker jag helt solklart är det bästa.
Jag instämmer med båda föregående. Rakt på sak, inga rim eller krusiduller tycker jag helt solklart är det bästa.
Tänk dig lite för snälla innan du vräker ur dig vad som är äckligt.
Det är i Sverige norm med 6 månader, vare sig mer eller mindre, men i många länder och kulturer ammas barnet tills det får syskon och det kan mycket väl vara uppåt treårsåldern.
Jag tycker att det är mycket sorgligt hur folk ska ha högljudda åsikter både inför dem som valt att inte amma av olika skäl, och de som ammar längre än det "obligatoriska halvåret"
Fundera istället över varför du upplever att det vore äckligt med en tvååring som fortfarande får bröstet.
Det är fortfarande ett litet barn du pratar om.
HELT OT i tråden, men jag blir så ledsen att jag inte bara kan låta det passera okommenterat.
Pullan,
Du pratar inte om en fyraåring i ditt inlägg utan "tänk om min tvååring..."
Jag vågar påstå att det är bra många fler tvååringar som fortfarande får bröstet ibland än fyraåringar. Och jag begriper fortfarande inte varifrån din sanslöst starka reaktion kommer. Olagligt? Drar du någon slags incestuösa slutledningar av det hela eller vad är det frågan om?
Det spelar visst roll hur saker och ting ser ut i världen. Det här med amning har faktiskt oerhört mycket med arbete och kvinnors yrkesliv att göra här i väst. Du måste våga öppna ögonen för att det som du uppfattar som normalt faktiskt är väldigt kort tid i resten av världen. Och det är ganska förmätet att säga att alla andra kvinnor världen över håller på och "äcklar sig med sina barn". För det är ju vad du påstår.
Pullan, fortfarande: det är INTE fyraåringen jag pratar om, utan vad du skrev om en tvååring (läs för guds skull åtminstone det du svarar på)
Vet du vad Pullan, nu börjar det vara läge för dig att snäppa upp dig ett par hack i hur du väljer att uttrycka dig. Du har just ett flertal gånger kallat mig och alla andra som delammat längre än du för "äckliga", du pratar om att vi har ett sexuellt kränkande beteende mot våra barn och att vi är sjuka. Nu frågar du också om det inte finns någon normal som håller med dig. Alltså är jag och andra med mig dessutom onormala.
Din arrogans och trångsynthet är pinsam. Och du sårar antagligen mångfalt fler än du begriper.
Därför att när saker dyker upp i en tråd som man reagerar på, så faller det sig mycket mer naturligt att det uppstår sido-diskussioner till huvud-diskussionen så att säga. det blir inte ett naturligt flöde eller samtal om man istället skulle starta en helt ny tråd, eller -ännu konstigare-bestämma sig för att den här frågan får man inte diskutera på BT, den handlar om saker sm ska vara på FL. Man måste ju inte vara medlem på FL för att man är det på BT.
Att detta blev OT har vi ju alla kommenterat redan tidigt.
Och bett om ursäkt för.
Hur som helst; ju enklare formulerad inbjudan är desto bättre och man behöver vare sig tala om vart man tror att folks barn har det bäst eller annat. Om barn som fortfarande helammas är välkomna skriver man det. Annars är inga barn alls välkomna.
Var man drar gränsen för barn måste man nog komma på själv tror jag. Om det är för att de är små och störande eller att gästlistan blir för lång, eller för att man inte känner barnen i fråga etc etc.
Pullan, du säger en hel del om helt andra saker än 4-åringar, men det är klart, rusar du runt och frågar om folk tycker just 4-åringsgrejen är OK-särskilt om du formulerar dig som du hittills gjort i tråden, så är det verkligen inte konstigt om du får medhåll därute.
Du får nog faktiskt stå för vad du själv skriver hela vägen. Det har för mig hela tiden handlat om ditt äckel över mammor som fortfarande ammar en 2-åring. Det står i bla här, i ditt inläggs första mening.
För övrigt använder du begrepp som rasism och perversioner på ett sätt som gör dig svår att ta på allvar. Igår blev jag upprörd och ledsen över dina klumpiga uttalanden. Idag måste jag faktiskt börja skratta.
Pullan, ytterligare än otroligt underlig sak, är hur i HELA världen du fått ihop det till att någon pratat om att amma en fyraåring på en bröllopsfest mitt framför alla. När ska du inse att du läst helt åt helskotta och tolkat alldeles fel? Du gapar om något som ingen sagt. Hur kan du missa att märka det?
Det enda som sagts om någon fyraåring-förutom ditt eget gastande, är att någon nämnde att man kanske inte ska skriva ammande barn i allänhet, för att hon visste en som ammade sin fyraåring.
Ingen har ens varit i närheten av att diskutera huruvida fyraåringar ska ammas på fester. Det är dina helt hysteriska uttalanden om även 2-åringar som fått åtminstone mig att reagera ända från början. Kan du kanske ta in det och tänka till lite grann.
Det är helt meningslöst att sitta och hetsa upp sig själv så till den grad som du gör, över något som ingen någonsin sagt.
Nä, jag tor alla utom en fattade det...