passionsblomman skrev 2010-09-29 18:54:12 följande:
Pullan, du säger en hel del om helt andra saker än 4-åringar, men det är klart, rusar du runt och frågar om folk tycker just 4-åringsgrejen är OK-särskilt om du formulerar dig som du hittills gjort i tråden, så är det verkligen inte konstigt om du får medhåll därute.Du får nog faktiskt stå för vad du själv skriver hela vägen. Det har för mig hela tiden handlat om ditt äckel över mammor som fortfarande ammar en 2-åring. Det står i bla här, i ditt inläggs första mening.För övrigt använder du begrepp som rasism och perversioner på ett sätt som gör dig svår att ta på allvar. Igår blev jag upprörd och ledsen över dina klumpiga uttalanden. Idag måste jag faktiskt börja skratta.
Jag har inte rasat mot någon jag frågat idag.
bara frågat när dom tycker man ska sluta amma.
och om dom tycker man kan amma för länge.
det är alla personer själva idag, som hyst äckel över det jag berättat, utan att jag berättat vad jag tycker först.. så är det.. det är inte bara jag, och jag förstår om ni andra stackare som håller med mig inte vågar yttra er.. skönt för er att slippa blanda er i! Men det är en annan sak när man frågar folk ärligt på skolan, stan, bekantskapskrets, slälktingar.. jag frågar dom rakt på sak utan att säga min mening först..
är bara nyfiken på om det verkligen ÄR så som ni påstår.. men bland dom ca 50 personerna jag pratat med idag, av olika ursprung, har aldrig hört på maken..
så det är inte bara jag.. sorry!
och ja.. jag tycker fortfarande tvååringar är aningens för gamla för att ammas men det är en helt annan sak med 4åringar.. en helt annan sak.. de flesta jag pratat med idag tycker gränsen går vid ett år oavsett kultur..
jag kan tycka att 18 månader, okej..på morgonen eller kvällen i det tysta.. men man behöver ju inte visa folk i allmänhet, man behöver ju inte gå på en bröllopsfest och låta en fyraåring stå och suga på din tutte framför allas ögon.. känns väldigt bisarrt..
skönt att höra.. att jag inte är den ända efter alla diskutioner idag jag haft.. skönt att höra att jag inte är den enda i världen som inte tycker det är okej.. för det känns som om ni 3-4 personer härinne är dom enda som står fast vid detta.. vad tycker de andra då?
Jag kanske skulle starta en röstning här istället om när barn borde sluta ammas, anonymt ju, så ingen ser vem det är som röstar på vad.. skulle vara riktigt intressant..
för ni måste ju hålla med om att 0 av 50 personer tycker att det är okej.. har lust att debattera med ännu fler människor i morgon, för jag vill gärna hitta någon som faktiskt är FÖR amning för stora barn.. men det tycks vara väldigt svårt..
och återigen.. jag har aldrig sagt min åsikt innan jag frågat dessa människor.. jag har absolut inte sagt det på ett underligt sätt, utan bara frågande..
så.. sorry.. det finns massa, massa fler ni kan försöka sätta er emot.. jobbigt va?