Inlägg från: BlackWIngedAngel |Visa alla inlägg
  • BlackWIngedAngel

Hur får man till barnfritt på inbjudan?

Josse770 skrev 2010-09-28 18:36:37 följande:
    Men tror ni man kan skriva något i stil med att: under festen har vi öppen bar, så barn kanske har roligare med mormor.
    "Kanske" är inget bra ord att ha med om man vill ha barnfritt. Det kommer säkerligen finnas dem som då tänker, "men mina barn har det inte roligare med mormor, så då tar jag väl med dem då."
  • BlackWIngedAngel
    Pullan88 skrev 2010-09-29 16:59:56 följande:
    Grejen är väl att man självklart blir chockerad när man verkligen a l d r i g har hört talas om det innan! 
    Du får bli precis hur chockerad du vill; Det är hur du uttrycker dig som är problemet. 

En civiliserad ton gentemot övriga på forumet är ett helt rimligt krav att ha på samtliga deltagare. Samma artighet och saklighet som beaktas i diskussioner med nya bekanta i verkligheten, är bra riktlinjer för hur man bör uttrycka sig gentemot andra, även i nätdiskussioner. 

Att vissa verkar tappa dessa hämningar helt när man inte ser personen man sårar är verkligen tragiskt. Du har rätt till din åsikt, men det är inte en ursäkt för att förolämpa andra och det bidrar inte till någon konstruktiv diskussion.

• BlackWIngedAngel
    Optimia skrev 2010-09-29 18:15:36 följande:
    Att folk här på forumet skriver om andra [ospecificerade!!] kulturer betyder inte att de åsyftar dina asiatiska eller arabiska(?) vänner. 
    Jag tänkte också på det. Det är ju ingen som skrivit att ALLA andra kulturer ammar längre, så generaliseringen görs ju snarare av Pullan88 när hon med hjälp av sina 2(?) utländska kamraters svar konstaterar att det inte förekommer längre amningsperioder i några andra länder.
  • BlackWIngedAngel
    Optimia skrev 2010-09-29 22:14:10 följande:
    Närhet och fysisk kontakt är ju faktiskt väldigt viktigt för barns psykiska utveckling, ett barn som inte får närhet kommer med rätt stor sannolikhet att få vissa brister i anknytningen och antagligen sitt känsloliv. (orkar inte leta artiklar nu, så jag spånar bara).
    Faktum var att romarna gjorde ett experiment av det där, en gång i tiden. Man beordrade alla föräldrar att inte ge uttryck för känslor gentemot sina barn, just för att se hur barnen utvecklades utan samhällets påverkan. (Makabert, men det var längesedan.) I vilket fall, så var det helt omöjligt att ta reda på hur dessa barn skulle blivit som personligheter, eftersom inte ett enda av dem överlevde sin fyraårsdag.
Svar på tråden Hur får man till barnfritt på inbjudan?