Pullan88 skrev 2010-09-28 18:58:39 följande:
förlåt, men jag hoppas ingen kommer låta sin fyraåring suga offentligt på sin mammas bröst på er fest.. hade förstört min aptit iallafall med ett stående barn sugandes på mammans bröst..
Vill egentligen inte bidra till den här absurda diskussionen, men jag vill bara säga att jag hoppas de allra flesta mammor inte ammar sina barn vid bordet, oavsett åldern på barnet. Eller OM man ammar vid bordet, gör det åtminstone lite snyggt under en amningssjal eller dylikt då. (Var på bröllop i maj, och där var det en mamma som inte hade några betänkligheter med att amma sin bebis vid bordet, utan något att skyla sig med).
Vad gäller amningslängden så tycker jag det är upp till varje familj att bestämma vad som är lämpligt för dem.
Vissa vill amma ett halvår, andra godnatt-ammar upp till tre-fyra årsåldern. Andra ammar inte alls. Gemensamt för alla dessa mammor är att måååånga andra har så förbaskat mycket åsikter om deras val av mat till sina barn. Så länge barnen växer och mår bra ska ingen lägga sig i hur man matar sitt barn. Eller, så kan man ta den diskussionen på Familjeliv, jag har förstått att det finns ivriga amningsdebattörer där.
F.ö. håller jag med passionsblomman om att var och en kan tänka på sitt språkbruk; även om man tycker något är "äckligt" kan man ju välja sina ord.