JustMeAndMyLove skrev 2010-09-29 21:49:52 följande:
Nej, normalt är det inte. Normalt är det flertalet i ett samhälle gör. Normalt är tex att äta kellogs till frukost och ge barnen cocacola och MC donalds till middag. Normalt är att vara hetrosexuell, i övre medelåldern och ha 2,5 barn. Hoppas du trivs i din normativa värld. Jag trivs i alla fall väldigt bra i min öppna del av universum, utanför fyrkanten där saker utanför normen inte är skambelagt. Mycket intressant tråd att följa föresten, gick tillbaka några sidor och såg utvecklingen från en enkel, vanlig fråga till en allt för vanlig hets mot ammande mammor. Det är snart inte normalt att amma alls. För så fort 51% av alla mammor slutat amma tillhör inte amning normen. Stå på er ni som ammar, och också ni som av olika anledningar väljer att inte amma. Ni är lika bra mammor allihopa oavsett val av födokälla.
haha, det är rätt underligt;
men jag fick jättemycket pikar att jag ammade min när hon var över 6 månader!
Det tyckte jag var konstigt nu efteråt:) Jag fösrökte berätta lite snällt att barnmorskan hade rekommenderat 1 år om man kunde, och då tittade alla riktigt förvånat på mig och sa; du MENAR väl inte att du ska amma en 1-åring?
haha.. folk är underliga :)
Ni ser, vi är ju olika.. tänk att vissa tyckte att jag var lite kuslig sådär.. och jag tyckte inte jag ammade länge.. det är nog många som har den åsikten ändå,
en av mina vänner sa rätt ut,
- men gud vad äckligt! ska du verkligen fortsätta amma när hon fått tänder och är sååå stor?
hehe.. jag blev liiiiiite smått sur kan man säga.. och självklart kände man sig onormal och visste inte om man skulle lita på vännerna eller barnmorskan :)