Samboliv
det är klart det är en jätteskillnad! Alltså visst har man sett varandras dåliga sidor och bra sidor. Men det blir ju helt andra sidor man ser, när man kommer hem från jobbet och är trött och lättirriterad, när man är dålig i magen och går och fiser äckiga fisar osv. Även om man träffats och sovit över hos varandra, men det är en helt annan sak. faktiskt. Sen så är det dom småsakerna som alltid blir jobbigast när man flyttar ihop. Typ du har alltid en sax som du bara använder i köket, och ingen annanstans. Medans den du flyttar in med tycker det är en skit töntig regeln och tar saxen till andra saker om han behöver den. Såna små saker som inte spelar någon roll egentligen men som blir stora saker. Tex så har jag alltid spottat i slasken, om man borstat tänderna och någon är på toa tex. Men detta tyckte min m2b var det äckligaste i hela världen. Jag hade gjort det hela mitt liv och fattar inte alls grejen med att det ska vara någon skillnad om jag spolar ner tandkrämsresterna i handfatet på toan eller i slasken. men tydligen var det jätteviktigt för honom att jag inte gjorde det. och på morgonen när man är nyvaken och på halvdåligt humör så kan det bli en stor grej om man råkar spotta där ändå för att man inte tänker på att man inte får.
det handlar ju om att stöta och nöta och blöta tills man hittar sin sytm och sina rutiner, hur man gör saker och vad som är okej och inte okej. Man lär sig kompromissa så att båda blir nöjda. Men visst är det en period där ibörjan som inte är så kul när man tjafsar om huruvida vispen ska ligga i tredje eller fjärde lådan, för där har den alltid legat. Och det är inte så rolig period, tyckte inte jag iallafall. Det är så mycket småsaker som man inte tänker på, rutiner man har. min m2b sprider sina smutsiga strumpor som en dyngspridare över lägenheten tex. Men såfort man kommer in i sambo rytmen och man anpassar sig så är det ju helt underbart att bo ihop med den man älskar och vakna upp varje morgon med varandra!