Samboliv
Ja, det är stor skillnad på sambo och särbo. En sak som jag vill tipsa dig om är att lyssna på dina vänner, men inte ta till dig för mycket av olyckskorpars krax om sexliv etc.
Jag kan verkligen hålla med om att det handlar om att anpassa sig till en rytm som kan vara ny och knepig i början. Det svåraste för mig var anpassningen till vardagen med alla ovanor och vanor och så vidare.
Det du kan förvänta dig är att det kommer krävas av er båda att ni verkligen kan prata om hur ni tänker, känner och tycker, med varandra, och att ni antagligen kommer upptäcka de saker ni är oense om och ibland gräla. Det gör man, särskilt när man delar bostad med någon. Hade du syskon när du var liten kanske du kommer ihåg att det inte alltid var så lätt. Det kommer inte att bli lätt nu heller, men det är ingen anledning till att kliva av tåget. Kärlek är inget statiskt tillstånd av lycka, det går upp och ner och man måste anstränga sig.
Sexlivet kommer ha sina dalar och toppar, alla människor har mer eller mindre sexlust i korta eller långa perioder emellanåt och det måste få vara ok. Det som är viktigt tycker jag är att inte nöja sig och låta det bli tråkigt. Då får man rycka upp sig lite och busa till det på nåt sätt, tillsammans.
Så länge ni fortsätter prata med varandra så kommer det gå fint!