Ska försöka få med allt i ett inlägg, kommer säkert missa något
Vi har bestämt oss till 99% för att köra på vitt, ljusgrönt(inte för ljus) och syrénlila Ville egentligen ha benvitt eller äggskal, men så råkade jag snubbla över en klänning jag inte kunde låta bli att köpa (löööjligt billigt på Tradera...) och den är kritvit. Vet dock inte om jag verkligen ska ha den än, kommer bestämma mig först efter nyår. Buketten har jag inte funderat så mycket på, mer än att jag vill ha nåt enkelt, gärna med syréner och liljekonvalj. Och kan man få in någon pelargon är det en klar bonus- älskar pelargoner!
Vad bra att ha florister och frisörer i sin umgängeskrets, det skulle man kanske skaffat sig?! En av mina tärnor kommer fixa mitt hår och make up, en annan av tärnorna har en syster som jobbar med blommor och min svägerska är nagelbyggare så henne tänkte jag också utnyttja
Angående inbjudningarna (och övriga pappersprylar) börjar jag få lite småångest. Jag är scrappare och känner pressen, både från mig själv och andra att jag ska göra dem själv och helst att de ska vara FANTASTISKA. Jag vill verkligen hålla det superenkelt eftersom det är så många som ska göras, även om man bara har 6-7 moment / kort blir det en hel del om man ska göra 40 inbjudningskort...
Band till festen har vi inte beslutat oss för om vi ska ha eller inte, det är i slutändan en kostnadsfråga som så mycket annat. Vi har inga kontakter alls i den branschen och då är det inte så lätt att hitta något lagom billigt alternativ. Men vi funderar vidare, behöver ju inte bestämma oss idag Serveringspersonal vill vi verkligen undvika. Dels för att hålla nere kostnaden men mest för att inte behöva bry oss om den biten: hitta folk, om det funkar, hålla koll så allt flyter. Vi kommer dock ha ett par tjejer (eller killar) som springer runt och fyller på, hämtar grejor och är allmänt behjälpliga sådär. De kan kanske springa och hämta glassen i källaren Nej, skämt åsido, jag har också för mig att det fanns en frys i anslutning till "baren".
Grisgrillandet funkar så att man anlitar ett företag som kommer ut med utrustning och grillar grisen/-arna på plats. De har även med sig alla tillbehör så man behöver inte tänka på det. Vad som ska ingå mer exakt förhandlas fram med grillaren Vi har inte fått nåt slutgiltligt pris än, och min pappa kommer mest troligt skjuta grisar åt oss så det påverkar ju också priset
Hur har ni det med tärnor och marskalker? Toastmaster? Värdpar? Bordsplacering?