Inlägg från: teddy66 |Visa alla inlägg
  • teddy66

Catering i malmö/ystad trakten??

På tal om annat än catering. Jag och min sambo planerar själva att gifta oss 2011 i oktober och såg att du skulle och min mamma letar lokal som en dåre :) Erikslunds bygdegård kom på tal så jag undrar om den är svårbokad.

Och med catering vet jag inte hur de lokala restaurangerna är, typ Östergatan, Store Thor etc. Min sambo gillade maten när hans bror gifte sig och de var något företag i Lund tror jag. Tyvärr vet jag inte namnet för det var innan "min tid" men jag kan kolla.

• teddy66
    FruFiddeli skrev 2010-10-11 09:53:35 följande:
      Erikslunds bygdegård e bara såå fin så jag kan varmt rekommendera den, han som driver den är verkligen super trevlig dessutom. Nu när vi boka för någon vecka sedan var hela sommaren fullbokad, det vara bara för de hade fått ett återbud som vi lyckades få en dag =). Men de hade mycket ledigt från september tror jag det var. Så det är bara att kontakta honom, fast jag hade nog gjort det ganska omgående. Alla uppgifter finns på deras hemsida.. Du får gärna kolla upp var det var din sambos bror beställde mat ifrån=)
    Ja spanade in deras hemsida och den verkar toppen. Bra att man kan välja om man blir många eller lite färre och man kan kanske dela av så ett rum går till "barnhörna" om vi bjuder in barnen. Hade tänkt boka in kyrka och lokal så fort vi kan. Ska försöka få med sambon och titta lite. Tack för infon

Jag pratade med sambon och han trodde de var härnere omkring. Träffar väl min svärmor till helgen så jag ska höra med henne. Svägerskan gifte sig för ca 8 år sedan men 'är det en bra catering finns de nog kvar. 

• teddy66

Hej.

Ville bara meddela hur det gick med cateringen från min svägerskas bröllop.

Svärmor trodde han hette Johan Larsson och hade hand om cateringen för Cirius lokalen i Ystad. Tyvärr är detta ca 8 år sedan och Cirius brukar byta catering. Så tvyärr känns det som mkt jobb för att spåra en person för att sen kanske få veta att de inte är kvar. 

Vi var i kväll och tittade på Erikslunds bygdegård och blev jätte förtjusta. Tyvärr var det gammeldans den dagen vi bestämt oss för så vi funderar på om vi ska ha bröllop dagen efter vi båda fyller år istället. (fyller år dagarna efter varandra)

• teddy66

Läste precis att "Jämntjock" också ska ha festen på Erikslund. Stämmer?

Va kul att se hur ni ska göra med lokalen båda två :)

• teddy66

Pratade precis med Ronny om den 24.e så det är bokat nu. Han ska bara maila över kontraktet. 1 oktober kändes som en liten kul grej nu med siffror men Erikslund var bokat och jag ville eg inte i oktober. Så nu är det att min BM fyller år på torsdagen, jag på fredagen och vi gifter oss på lördagen. Blir ju lite spec.

Jämntjock: Förstår att du är mörbultad. Vilket stort ingrepp. Men du kommer se fantastisk ut på din bröllopsdag :) Förstår spänningen över klänningen.

Vi ska snart på och gå igenom gästlistan så det är under kontroll. Har ju gott om tid känns det som. Har tittat lite på klänning men inte provat någon. Ska till Köpenhamn i jul så jag tänkte titta lite då och sen boka tid i Vinslöv på en Atelje där så man får en hum om vad som passar en.

Planeringen kommer nog gå lite långsamt då vi precis håller på och bygga hus som ska vara klart i mars.

Kul att hänga med några som planerar och är "så nära hemmet"

• teddy66

Än så länge är det den 24 sep som gäller för bröllopet. Min MB tyckte lokalen var toppen så vi ändrade på ursprungsdatumen som vi tänkt från början då den inte "betydde" något spec för oss ändå.

Vi bor inne i Ystad och ska bygga vårt hus i Källesjö vid de vita vattentornen i Ystad. Ska inte trötta ut er med husbygge, lovar. Vet hur det är och renovera hus. Hade ett renoveringsobjekt innan som blev jätte fint. Mkt pyssel men huset får en helt annan charm när man renoverar själv. Var bor ni andra?

Jag har själv hört lite olika om malmö så jag får se om man tar en tur in där. Vet ni något hur det är på Lilly i Köpenhamn? Måste man boka tid där för visning?

Har oxå börjat fundera lite på dekorationer och inbjudnigskort/festprogram etc. Tyvärr är jag ingen kreativ människa som hittar på en massa roliga och fina saker :( Men har några vänner som scrappar så man kan ju fråga dom om inspiration. Vill ha inbjuningskorten lite typiskt höst i både färg och motiv. Vet hur jag ev vill ha det men jag kan inte få fram det...

• teddy66

Ja vi hoppas på det att det ska bli lite höst men inte så som det är nu med regn och rusk.

Hade varit kul men som sagt är man inte den mest kreativa och påhittiga människa man önskar man kunde vara. 

Nej vi har inga barn, dock 3 hundar. En papillon, en kinesisk naken hund och en russky toy. Jag är fyllde 27 i år och min sambo blev 33 så vi hinner bli ett år äldre innan bröllopet.

Vi tog en tur till GeKås i somras på vår husvagnssemester. Tänkte titta in om när vi ändå råkade passera men gav upp när vi kom till parkeringen och såg allt folk. Fick inte plats med husvagnen. 

Går och väntar på att Ronny ska skicka över papperna till bokningen. Nu är man ju jätte stirrig, tänk om allt blivit missuppfattat och det kommer någon annan och bokar istället. Tiden går så långsamt när man väntar.

FruFiddeli; va spännande. Hoppas den kommer i morgon. Håller tummarna.

• teddy66

Usch va tråkigt att klänningen var för kort :( Men du hittar säkert någon annan. Kollade lite på tradera igår och hittade en modell som jag fastnat för. Men jag ska ut i affärerna och prova lite. Vill inte lägga flera tusen på en klänning men ändå få en underbar klänning. Ska kanske samla inspiration och få uppsytt, får se.

Min BM tycker jag är lite löjlig över tårtan. Bryr sig inte om hur den ser ut men jag vill så gärna ha en som ser fin ut OCH är god. Ni vet de där tårterna man ser på filmer som är helt vita med en massa dekoration. 

Mmm lät gott med älgstek.

• teddy66

Hm, jag vill gärna ha med snörning i ryggen och färgade detaljer. Kanske lite drapering så det "händer" något med klänningen. Har fastnar för lite rött då vi ev vill ha det i färgtemat. På den ena klänningen på en hemsida visade de alternativ med rött halterneck men gillade inte själva mönstret på brodyren.

Att sy på tyg så det blir halterneck borde ju gå. Kanske svårt att få en V-ringad men man kanske kan dölja övergången med lite pärlor eller liknande? 

Vilken tur du har som har en svärmor som bakar goda tårtor. Det finns ju många fina dekorationer som kan göra tårtan lite spec. Plus den blir nog extra god och speciell eftersom den blir bakad med omsorg och en extra gnutta kärlek.

• teddy66

Tja tror det blir något med rött i. Det är bara en fixidé jag hade. Kommer inte ihåg färgen på tapeten mer än det var kanske körbärsblommor!?

Visste inte det fanns sådana mallar för dekorationer. Det får en att tänka om lite. Ville själv ha något med fjärilar men sambon har inte varit så förtjust i mina tårtförslag än så länge. tårtan kommer ju bli jättefin med de dekorationerna. Tycker lite själv att en tårta ska aldrig vara helt nygjord, blir alltid godare om den får "gotta" till sig en dag. Prova innan så dekorationerna blir bra och prova hur de funkar att göra dom innan. 

Vilken fin klänning, Gillade kjolen. Kan du inte kolla i Vinslöv? Ring eller maila och fråga. Har man väl hittat en klänning man fastnat för är det svårt att hitta någon annan. Svårt oxå när man satt en budget och självklart ligger ens drömklänning över det. Men det är ju under 10000 :)

Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??