Inlägg från: teddy66 |Visa alla inlägg
  • teddy66

Catering i malmö/ystad trakten??

Tack så mkt,

JA ska bli spännande. Vet väl ungefär hur jag vill ha det men vet inte om jag passar i det. Sen kan jag nog inte köpa klänningen redan. Kollade lite på några märken på nätet och där är ju hur många som helst, orkade inte bläddra igenom allt. tyvärr verkar modet ha ändrat sig igen, så nu är det ärm och knappar i ryggen. Vill gärna ha med snörning.

Tar sin tid och hitta på julkort och göra dom. Då får man kanske se några varianter på inbjudningskort senare :)

• teddy66

Jo klänningarna ska provas i Vinslöv.

Oj ännu en sak att tänka på. jag kan tycka att det är ju bra och ha en slut tid, men att det finns möjlighet att fortsätta om man känner för det. Ta med lite musik i en mp3 kanske. Att sluta festen vid 1 tycker jag känns ok men det är väl för jag brukar bli trött då. Kan ju spela musik undertiden ni äter nattamad så inte allt dör ut under tiden ni äter. HUr lång middagen blir beror ju på hur mkt tal där är. När syrran gifte sig upplevde jag det som det gick fort för där var inte mkt tal och buffe. Var på ett annat där jag kommer ihåg att det var tal på tal på tal, maten blev kall och tillslut orkade man inte lyssna. 

Ringarna. Sambon och jag har titan/gult guld som förlovningsring. Funderar på om jag bara ska ha någon slät guldring för jag har en sten i min. Vi letade som dårar och ville gärna prova titan. De titanringarna som fanns till visning i butik gillade vi inte alls och tyckte de var klumpiga. Vi hittade en i tilux serien som Sjögrens beställde hem på prov. Och vi blev förälskade i den. Jag är inte mkt för smycken i övrigt och vill ha något enkelt, plus att jag jobbar med händerna i mitt yrke

Finns en guldsmed på någon tvärgata i Ystad. Svärmor har honom till att göra nya smycken som kom bort i ett inbrott. Sen finns Ola Lancing i Skillinge

• teddy66

Oj vad kul att läsa allt.

Jämntjock: Jätte fin ring. har själv funderat på något liknade men in i titan. Då min förlovingsring är i titan.

Finafia: Var hittade du stolsöverdragen till 25 kr? Har själv funderat på om vi ska ha stolsöverdrag men vi får se hur det blir.

Frufiddeli: Va kul att du kan börja pyssla med inbjudningarna nu. Spänd på att kanske få se resultatet :)

Kyllie: Sömmerska känner jag inte till. Vet bara de på gågatan i ystad men vet inget om kvalitet och pris. Har en kollega till mig vars kompis syr som hobby, hon sydde upp sin egen brudklänning. Henne hade jag ev tänkt fråga om jag skulle få uppsytt. http://lottas.vcustom.se/ 

Jag har hört gått om Pia H vad jag tror har varit/är hon på St Herrestad gästis. 

Tänkte på bordsplacering. Man kan väl vinkla borden så inte så många sitter med ryggen åt? Tänkte även på det med "blombågen". Mina föräldrar tycker nog att vi ska en sådan men jag vill inte. Oftast ser man ju inte alla gäster eller brudparet för den står i vägen. Och hur trevligt är det!?

Får försöka ta ta i planerandet efter jul. Så trist när sambon inte engagerar sig och förstår allt som måste planeras. Han tror lixom allt går fort och det inte är så mkt.Vägrar planera själv eller tillsammans med föräldrar/svärföräldrar. 

• teddy66

Passar på att skriva lite.

Mkt tjusig bordsplacering och dukning. Fast det verkar lite trångt med 3 i bredd. Men på så sätt kan man ju vinkla borden så man inte sitter helt med ryggen emot brudparet.

Det blev ingen provning av klänning förra fredagen :( Allt gick fel. Sambon kunde inte komma hem i tid, fick själv flå upp till Vinslöv, spolarvätsklan tog slut vid Sjöbo och efter Höör tappade jag bort var jag skulle. Så jag fick avboka tiden (då var jag redan försenad) och köra hem igen. 
    Men så var vi i Köpenhamn i helgen. Råkade gå förbi Lillys butik och slank in där. Men de hade bara tidsbokning så vi gick vidare till Houses of Brides. Hon hjälpte mig direkt och fick provat 3 klänningar. Alla i samma stil då jag inte hade något konkret som jag ville prova mer än draperad och utan axelband.  Föll för klänning nr två. Så vacker och inte alls som jag tänkt från början. Hon gav lite tips på vad jag skulle tänka på. Klänningen var tyvärr uppsydd på deras begäran typ och var på rea. Men jag kan ju inte köpa den andra klänningen jag någonsin provat och 10 månader innan vigsel? 

• teddy66

Den var uppsydd efter en "normal" storlek. Men hon ville inte knäppa den helt i ryggen för jag skulle kunna andas. Behövdes läggas ut någon cm bara. Men som sagt var den jätte fin men känns inte bra att köpa den andra klänningen jag någonsin provat, jag provade som sagt eg bara en sorts modell och jag hade väl målat upp en bild att jag skulle ha något annat.  Men hon var toppen, trots jag har lite svårt att förstå danska.

Hur har det gått för er? 
    Jag börjar bli lite orolig över budgeten. HUset kommer kosta lite mer än vi kalkulerat och sen ett bröllop på det. :S

• teddy66

Då var julstöket över och åter till vardagen.
    Har tänkt ta tag i lite planering. 
    Har köpt klänningen nu. Skulle eg inte än men den var så snygg, tycker jag. Så den får jag hem i april.
    Har funderat lite över färgtema och vi vill ju båda ha vinröd. Fast nu funderar jag om man ska ha mer höst färger o dekoration men det känns som det inte går ihop med vinrött. Vad tror ni?  Känns som man har ideer men det går inte ihop så det blir enhetligt.
    Hur har det gått för er? 

• teddy66

Det tror jag mkt väl att du kan göra med stolarna. Har tyckt att de bilder man sett på knoppalakan är oftast lite mkt tyg runt benen.

Tittade lite på inbjudningskort från Caligrafen. Hittade ngt fint där men är lite sugen på att göra egna. Men om de egengjorda blir dyrare gör jag inte det. 

Vi gifter oss den 24 sep. Så jag vill ju att det ska synas på dekorationer och kort att det är lite höst. Men jag känner att en höstbukett till min klänning passar inte utan vill har röda rosor med lite pynt. Men det känns som det blir så oorganiserat och har höstdekorationer när vi ska ha allt annat vinrött. Sambon säger att det gör inget för färgtemat behöver man ju inte slaviskt följa!?

Nope blev inte en klänning från Danmark utan från malmö. Provade 2 st och den sista köpte jag. Trodde först det var av ett annat märke (Forever yours) har spanat in något liknande. Sen erbjöd expediten att jag fick välja skor gratis. Tyvärr var där ingen modell jag föll för direkt så jag behöver inte välja förrän när klänningen kommer.
     Ska se om jag kan lägga ut en bild i galleriet på klänningen.

Skev en preliminär gästlista i helgen. Känns som vi inte blir så många till Erikslund så man kommer fylla lokalen. HUr många är ni? 

• teddy66

Gud vilken fin bukett. Tja man kan ju ha hösttema i dukning och mat. Bara för man har en färg behöver ju inte det betyda att allt ska gå i det. Men det går nog att fixa.
    Vi kom fram till 58 pers om alla kommer plus ev är det några som ens föräldrar tycker att man måste bjuda. Vi har valt bort att bjuda barnen.

Jag är gärna lite intresserad av lakanen. Såg i och för sig en som sålde här på forumet. Men kan vara trevligt och ha det i åtanke.

Finafia: Ah va långt ni kommit som redan skickar ut inbjudningar och va kul med att ni ska prova tårta. Var är det någonstans? Hm klänning är svårt för tänk om det inte blir som man tänkt med vikt och storlek. Där jag köpte klänningen sa hon att den söm hon tyckte var viktigast att den hamna rätt var den som går lodrätt mitt på bysten. Allt annat är lättare och justera. Hur stor skillnad är det du planerar och välja mellan? Snörning eller dragkedja i rygg?
    Va kul att Panduro har det. Hur går den och få tag på? 

• teddy66

Va roligt för er att ni hittat er catering. Verkar jätte bra och det låter så gott med rådjur. Skönt att allt flyter på för er. 

Vi har inte bestämt om stolsöverdrag än så jag fixar nog från annat håll. Fast det hade varit kul och höra hur ni knyter ihop dom på stolarna. Går ju fortf och velar.  Var en här på BT som sålde riktiga överdrag till en billig peng och de gick fort!  

Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??