Inlägg från: Jämntjock |Visa alla inlägg
  • Jämntjock

Catering i malmö/ystad trakten??

Teddy: Japp, vi ska också ha festen på Erikslunds bygdegård! Det är en underbar lokal så jag ser verkligen fram emot det! Säger som Fiddeli, häng gärna på här i planerandet! The more the merrier

Fiddeli: Oj, det var verkligen ett kanonpris! :-O Var det den klänningen du visade? Jag längtar tills jag kan prova min ordentligt, just nu ligger den bara och väntar på mig i mitt scraprum...

Igår var en tuff dag för mig, och idag är jag alldeles mörbultad och helt färdig. Var i Landskrona och genomförde en full bukplastik, bröstlyft och bröstförstoring och ligger nu här hemma framför tv:n utan att göra särskilt många knop. Och de knop jag gör, gör jag i bästa pigg-90-åring-style Det är inte så kul nu, men maj gadd vad jag kommer vara snygg om 7 månader när jag går in i kyrkan

Vilket datum gifter ni er förresten?? Tror bara jag läst juli

• Jämntjock

Ca 4-6 veckor får man räkna innan man är på benen ordentligt igen. Jag tränar mycket och lär få vänta minst 3 månader innan jag får leta mig tillbaka till gymmet igen. Men det får det vara värt! Efter nyår räknar jag med att svullnaden ska ha lagt sig så pass att jag kan prova min klänning ordentligt Slutgiltligt resultat får man vänta tills efter ca 6 månader att se... Och jag har ju 7 månader kvar till bröllopet

Teddy: Finns det datumet ledigt så boka! Låter väl som en bra triss?!

• Jämntjock

Jag är jättesugen på att börja med pappersarbetet! Meeen jag får nog snällt vänta några veckor

Teddy: Var bor ni? Blir det den 24:e september som gäller? Kul att ni också ska ha Erikslund!! Ateljé MB i Vinslöv har jag hört är bra, en vän till mig köpte sin klänning där

• Jämntjock

Jag har en ganska klar bild över hur våra inbjudningar ska se ut. Vill ha en vit kortbas med en ljust syrénlila textyta monterad på en yttersta smal ram av svart för att inte få allt så gulligt. Vi är inte så gulliga
    Jag älskar ju papperspyssel och scrappar mycket så detta är det roligaste momentet för mig! Ska bli så kul att experimentera med alla mina papper och band, för att inte nämna alla stämplar som finns! Har ju dessutom förmånen att ha full tillgång till en scrapbutik som jag designar för, så inspiration har jag inte ont om "Min" butik ligger i Sjöbo och är väl värd ett besök, annars har nog Drivas lite grejor i Skurup om jag inte har helt fel för mig??

Bröja inte ens prata bygga hus med mig... Vi har bott i vårt hus i 6½ år nu, renoverat heeela tiden och är fortfarande inte klara! Kräker på hus snart hahaha Men jag har en väldigt klar bild av vilket hus jag vill ha, hur det ska se ut, planlösning, material... Någon gång i framtiden

• Jämntjock

Åh, vad kul! Bjäresjö är verkligen jättefin! Kanon med både nyrenoverad kyrka och lokal!

Min mamma har nyss varit här och hjälpt mig duscha... Helt underbart skönt, men vilken pärs! Att det ska ta 1½ timme... Nu är det iaf gjort så nu ska jag sova på soffan en stund innan man och barn kommer hem. Tur att dagarna går fort!!

• Jämntjock

Septemberbröllop blir toppen! Har ni tur har sommaren gått över i höst med alla sina vackra färger!

Klart ni/vi ska prata hus! Blir bara så less emellanåt när det känns som att allt står stilla Vi bor utanför Nybrostrand, ute på landet i en gammal skånelänga som nu är tillbyggd och omgjord helt och hållet sen vi köpte den. Har hopp om att vara klara om några år eller så

Vi skulle kanske träffats och papperspysslat lite nångång längre fram? Spånat idéer och utbytat förslag

Har ni också barn, Teddy? Och hur gamla är ni förresten, båda två?? Vi är 29 respektive 30, jag kommer ha fyllt 30 när vi gifter oss och min sambo blir 31 veckorna efter

• Jämntjock

Åh, shit vad kul, hoppas den kommer idag då!! Visst var det snörning i ryggen på den? Min har inte det men jag funderar på att sätta dit en eftersom den var lite liten. Får se hur boobsen och magen artar sig efter nyår
    Ge-kås ja... vad ska man säga? Det är lite som roadkill, man vill inte se det men man måste Jag älskar ju såna ställen, men jag har inte varit där sedan jag väntade lillan för 3½ år sen. Hade ett svagt hopp om att få med sambon dit, men sen började de visa Ullared på Kanal 5 och då var det kört, han kommer aldrig sätta sin fot på det stället Och jag blir bara mer sugen när jag ser det

Teddy: Förstår absolut att du är stirrig! Tankarna snurrar ju konstant- tänk om vi missuppfattade varandra, tänk om någon annan hunnit boka den nu då, tänk om... Ja, du vet Papillon och kinesisk nakenhund har jag koll på, russky toy måste jag googla! Vi har också hundar, en jaktlabbe-vorsteh och en labbe-new foundland som just nu klättrar på väggarna eftersom jag inte kan ta långpromenader med dem

Fiddeli: Ett tips är att åka till Sjöbo innan du åker till Panduro! Hon har betydligt mer, är mycket trevligare och kan hjälpa dig hitta det du söker! Kolla hennes webbutik först så får du ett hum om vad hon har: www.skaparlusten.se

• Jämntjock

Gör det Fiddeli! Kolla i webshoppen så hon har öppet bara, vet inte om inköpsresandet ät slut Fan vad najs med så snabb leverans!! Du måste prova den och lämna rapport ikväll!

Jag måste verkligen åka till Ullared snart! Vet inte när bara... Man vill ju gärna ha sparat ihop en slant när man åker, och just nu mellan operationer och bröllop lär det bli svårt att spara ihop till nånting annat Jag är ju annars en sån som stått i kö som ringla sig runt hela området. Galet... Och bästa tiden att åka är en tisdag eller onsdag runt den 15-18:e i månaden, innan barnbidrag och pension kommer

Teddy: Tror också du kan vara lugn med Ronny, han sa samma sak till oss om dubbelbokningar och verkar väldig nogrann.

Nu när jag ligger på soffan och latar mig hela dagarna har jag skaffat mig full koll på vad som visas på tv:ns alla 518 kanaler... På Discovery Travel & Living har de ett program som heter Say yes to the dress och OH MY GOD vilka galna människor det finns! Rikemansflickor som kommer till New Yorks främsta brudklänningsbutik och provar klänning efter klänning med hela släkten i släptåg, och alla gråter... Sjukt! Och kul att titta på Efter det visas Cake Boss som handlar om ett ställe i New Jersey där de bakar helt sanslösa tårtor! Jag älskar att baka och det programmet skriker åt en att sätta fart

• Jämntjock

Neeej, vad trist att klänningen var för kort! Det går inte att fixa på något sätt?

Jo, jag har varit inne på Kakburken MASSOR av gånger Blir så himla sugen på att testa lite tårtdekorerande men vet liksom inte vart man ska börja... Finns ju hur mycket som helst!

• Jämntjock

Just dekorerandet av tårtor verkar ju sjukt kul! Älskar att titta på tårtbilder och en liten dröm hade ju varit att baka sin egen kritvita trevåningstårta till bröllopet Snubblade över den här sidan: http://www.dekoreramera.se/ Jag kan ju liksom ingenting om detta så det är super att kunna läsa lite om grunderna

Älgstek... Fy sjutton vad gott! Är själv hemma med barnen ikväll eftersom sambon ska på stor fest som jag inte känner mig i form att vara med på... Känner mig inte i form att ha barnen hemma själv heller men vad ska man göra? Dessutom har vi svärmors hund hos oss medan hon är i Stockholm över helgen. Har man inte att göra så skaffar man sig det... Och jag som bara /vill/orkar/kan ligga på soffan och glo.

Jo, det stämmer, jag tycker synd om mig själv idag!

Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??