Den klänningen var ju helt underbar Fiddeli! Superfin! Håller med Teddy, kolla med dem i Vinslöv om de har något liknande
Teddy: Jag tycker du är modig som vill ha färg på din klänning! Tror det kan bli jättefint med rött på ett septemberbröllop. Kanske lite djupröd och inte så julröd. En vän till mig köpte en underbar klänning med jättefint mönster, visserligen i lila, i Vinslöv så de har nog en del sånt
Jag hittade en uuunderbar klänning till salu på nätet igår! Har mailat säljaren om att få komma och prova den och kolla på färgen. Det stod typ varm champagne eller nåt sånt, bara det inte blir för brunt eller för mörkt. Hoppas hon svarar snabbt! Kan mycket väl tänka mig att byta ut den klänningen jag har, sälja den och köpa denna istället. Håll tummarna!
En fråga angående klänningen... Väljer ni klänning tillsammans med era gubbar? Eller visar ni dem klänningen ni ska ha? Jag vill inte att min ska se min klänning förrän jag kommer in i kyrkan på vår bröllopsdag, och inte gästerna heller för den delen. De enda som ska få se min klänning innan bröllopet är mina tärnor Och jag vill inte se min sambo heller för den delen. Jösses vad snygg han kommer vara! :-O
Vi har haft en diskussion om själva känslan och "stilen" på vårt bröllop. Jag trodde vi var överens om att hålla det ganska enkelt, men ändå en rejäl fest, med plock istället för förrätt, självgående bord med helstekt vildsvin och tårtan till dessert. Nu har han bestämt sig för att han verkligen vill ha ett mer, vad han kallar, klassiskt bröllop med trerätters och hela köret. Så nu får vi tänka om helt och hållet... Jag är så rädd att det blir stelt och formellt, han menar att det sätter en viss ton- att det är ett bröllop och inget vanligt "gille" (han kommer från en familj som är ganska "etikett"). Eftersom det är viktigare för honom att det är så än det är för mig att det INTE är det så antar jag att vi kör på hans linje. Vill verkligen inte att han ska känna sig missnöjd med vår dag!
Jag börjar känna mig jättestressad nu. Knappt 7 månader kvar och vi har MASSOR att göra. Min sambo tror att jag överdriver och är hispig, att man inte måste vara ute i så god tid som jag säger med allting. Han tror att man kan ringa en cateringfirma ett par veckor innan bröllopet och beställa nåt. Men jag är kanske hispig