Inlägg från: FruFiddeli |Visa alla inlägg
  • FruFiddeli

Catering i malmö/ystad trakten??

Ååå vad roligt Teddy! Kul att vi e tre Erikslundare nu;). Vet hur det är att bygga hus, har gjort det vi med och det tar väldigt mycket kraft från en, men bra blir det när man är klar! Var är det någonstans ni bygger? Jag har också hört mycket gott om Vinslöv men inte varit där själv.. Det är verkligen jätte kul att prova klänningar. Innan jag skulle ut och prova så hade jag läst så mycket om de olika affärerna i Malmö och alla tyckte så mycket olika och att vissa skulle ha dåligt bemötande, men så var det inte alls. Alla var jätte trevliga och det var hur kul som helst!

Jämntjock: Att det ska ta så lång tid.. trodde jag faktiskt inte men huvudsaken är att du hinner bli bra till den stora dagen och att du kommer bli nöjd! Är du sjukskriven nu eller får man ta semester eller hur fungerar det?

Jag är också jätte sugen på att sätta igång med pappers sakerna. Ska som sagt till Gekås på tors, får se om där finns papper och sånt, har ingen aning, men har man tur så! Annars blir det till att köpa papper här i byn för nu vill jag sätta igång. Har ni bestämt hur er inbjudan och så ska se ut? 

• FruFiddeli

Hahah men usch då, då ska vi var tysta om husbygge då.. vill ju inte att du ska kräkas;), nog nästan värre att renovera än att bygga nytt, men en vacker dag får du nog ditt dröm hus!

Ja Drivas har en hel del bra saker, kan absolut handla där om det inte finns något imorgon.. Din tanke om hur korten ska se ut låter mycket fint och som du säger inte för gulligt ;), vi är inte heller så gulliga av oss så jag ska försöka att inte "putti nutta" för mycket med korten hihi..

Nu har jag förresten preliminär bokat kyrkan, blir Bjäresjö! De skulle vara färdiga redan till jul sa hon jag pratade med, så det blir säkert alldeles utmärkt! Tack för tipset.

• FruFiddeli

Nu e jag hemkommen från Gekås... usch säger jag bara, vad mycket folk.. Fast lite kul var det och en del fynd gjorde jag, dock inga papper eller saker till bröllopet överhuvudtaget så nu blir det till att besöka Drivas, eller ev panduro outlet.. 

Hade fått mail innan idag och min klänning ska tydligen komma imorgon=), spännande!!!! Har ingen aning om Lillys i köpenhamn.

Vi bor i Skurup och jag är nyss fyllda 29 år och min blivande är 32 fyller 33 i Dec. Tycker absolut vi kan träffas och planera ihop, hade varit skoj!

• FruFiddeli

Tjohoo, posten kom så nu fick jag en lapp om att jag kan hämta paket på preem.. Så nu ligger min klänning där och väntar, får vänta tills min BM kommer hem så jag kan sticka iväg och hämta den, hoppas hoppas den blir bra! Där är snörning därbak på den ja, kan ju va ett alternativ att sätta dit det på din också om den inte passar som den är nu (tja, inte nu just men sen när du fått din kropp som du vill ha den=)).

Teddy: Ronny kommer säkert skicka papperna, han var väldigt noga med att inte göra fel, eller dubbelboka eller något sådant så det är säkert rätt. han berättade om någon som hade dubbelbokat på ett stället och hur jobbigt det var och därför var han väldigt noga och han sa att det aldrig hade hänt honom. Men nojig blir man alltid, det hör till bröllopsplanering skulle jag tro ;).

hahah.. nä sambon lär man nog aldrig få Gekås, han tycker det är väldigt kul att se på programmet och tycker folk inte är kloka som åker dit. När jag ska dit så säger han alltid typ, usch vad ska du där och göra.. men sen får jag alltid en lång beställningslista av honom, så lite bra tycker han nog allt att det är ;).  Men man ska åka innan lön under lågsäsong för i kö hade jag aldrig stått för att komma in då hade jag gjort som ni Teddy, vänt om direkt!

Jämntjock: tack för tipset. Ska till stugan på lördag och då kör vi förbi Sjöbo så då kan jag ta en sväng inom ju, perfekt!

• FruFiddeli

Nu är klänningen provad både en och två gånger... Den var fin men den är för kort :(.. Min BM tyckte också den var fin och utan underkjol så passade den men med underkjol och sen även skor, även om jag inte ska ha alls hög klack, så var den en bra bit förkort och jag som trodde att alla klänningar var för långa till mig (är 165 så jag är inte lång precis). =( Ja ja det var värt att chansa iaf..

Hihi Jämntjock jag kan förstå att det blir en del TV tittande för dig nu, många knasiga program finns det men ibland e det kul att titta på "skräp" haha. Jag älskar också att baka, fick precis mail om att min order från kakburken är skickad =). Har du beställt där någon gång, om inte så gå in och titta, hur mycket kul som helst! Min son fyller snart ett och då e det stort kakkalas med hela tjocka släkten så då lär det bli en del kakor och fin fina tårtor=).

Teddy: Vad kul med en massa hundar förresten, älskar djur. Har alltid haft hund och katt under min uppväxt och mina föräldrar har det även än. Min BM är dock allergisk så det blir inga djur här hemma tyvärr. 

• FruFiddeli

Nej tyvärr gör det inte det =(, svårt när det är längden som det hänger på annars hade man ju alltid kunnat sy om den...

Blev inte Sjöbo för mig idag, blev inte stugan alls för den delen, skulle bara upp och hjälpa till att stänga av vattnet men mina föräldrar klarade det själv så jag slapp flänga och fara =). Ska däremot hem till dem ikväll och njuta av älgstek, mums filibabba=).

Kakburken är toppen! Jag har bara gjort en tårta (alltså en sån "riktig fin tårta") och det var när vi hade namnfest för min son. Den, eller dom, blev jätte fina och jag fick väldigt mycket beröm, vilket alltid är kul! Det var verkligen super kul att göra så nu har jag beställt en massa saker, fick presentkort därifrån när jag fyllde år=). Du MÅSTE testa, tror absolut du kommer gilla det, vi är nog ganska lika med sådant där pilleriande =).

Ha en trevlig helg!

• FruFiddeli

Mmm älgsteken var ljuvlig!

Tack för tipsen om klänningar! Egentligen har jag fastnat för en klänning för länge sedan som jag har väldigt svårt att släppa, en forever yours som är lite annorlunda, svårt att hitta något liknande. Har varit inne och tittat i butiker i Malmö som har de märket, men de har inte den klänningen. De kan beställa hem den men då måste jag köpa den och då kostar den 7700kr, lite för mycket tycker jag. Vår budget på klänning har vi satt på max 5000! Vågar inte beställa en kopia heller för jag tror inte de kommer lyckas särskilt bra. Men igår hittade jag den på en sida från USA Madame Bridal, där det står att det är original. Där kostar den 499 dollar vilket är 3380 kr, men sen tillkommer ju ev tullavgifter och frakt tror jag (där står att det är gratis frakt men jag tror inte det gäller till Sverige). Vet inte alls hur jag ska göra, vill verkligen verkligen ha denna klänning, men vet inte om jag vågar skicka efter utan att prova en gång till...

Visst är det fint med de typiska vita fina bröllopstårtorna, jag förstår dig Teddy tycker också det är viktigt med en fin OCH god tårta, det är väl männen som inte förstår det där riktigt;). Jag är inne på att göra tårtan tillsammans med min mamma, hon har sagt att hon kan göra den men jag vill gärna vara med på ett hörn, tycker det är så roligt. Man kan ju göra dekorationerna i förväg och sedan förvara i kylen, sen kan man göra tårtan och dekorera den dagen innan tror jag väll? Jag har beställt så jag ska kunna göra jätte fina fjärilar som jag tänkte att jag kanske skulle ha på tårtan sen har jag beställt så mankan göra murgröna också, får se vad det blir..

Teddy: Så ni har rött som ev tema, fint. Passar i lokalen (där var väl röda blommor eller nått sådant på tapeterna, eller?). Tycke att du absolut ska ut och prova klänningar i affärerna innan du beställer, man får en ganska tydlig bild av vad som passar en och det är SÅÅ roligt!

• FruFiddeli

Så här ser klänningen ut som jag vill ha!

• FruFiddeli

Ååå håller tummarna för klänning nummer två! Hoppas den blir bra. Tycker det lät alldeles underbart med färgerna champagne, syrénlila och svart! 

Vad jobbigt att ändra sådär mitt i planeringen men, fast det blir säkert bra ändå, ni ska ju båda vara nöjda! Visst är det svårt att få med männen i planeringen, det är oftast bara, "men bestäm du" som man får till svar och då blir man glad när de äntligen vill vara med på ett hörn och tycka till om nått. Min sambo är dock en väldig "planerare" och det är han som var på mig från början att nu måste vi kolla lokal och kyrka och allt sånt medan jag tänkte att det var gott om tid, det har jag förstått nu att det inte var, man måste verkligen planera allt så väldigt långt innan. Fast nu när jag har börjat planera så är det som han har slutat tänka på det helt, nu fick jag plötsligt allt ansvar..haha tokiga är de där karlarna.. 

Jag visar klänningen för min BM tycker det är viktigt att han tycker den är fin men framför allt är det väl för att jag inte kan hålla mig.. Jag hade min BMs syster med mig och provade klänningar och hon kommer nog följa med mig i fortsättningen också, eller min BM eller min mamma, jag är inte så noga med det där att de inte ska se klänningen eller så.. Vill så gärna att alla ska vara med och det där med klänningen är så stoort så då vill jag gärna prata och visa dem... Vet att jag egentligen borde hålla mig, men det går inte.. Får kanske dra med mig någon av dem till Vinslöv då, tror jag nog får släppa min dröm klänning vågar nog inte skicka efter en igen utan att prova den först!

Teddy: Hur har det gått med kontraktet, har Ronny skickat det?

Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??