Inlägg från: FruFiddeli |Visa alla inlägg
  • FruFiddeli

Catering i malmö/ystad trakten??

Teddy: Fy vad trist med Vinslöv, så typiskt när man verkligen har sett fram emot något.. :(. 
    Men det var ju kul att du fick provat i Köpenhamn, har själv inte varit där. Ibland är det kärlek direkt med klänningar, det har man ju hört och köpa 10 mån innan är inget konstigt, men jag förstår att du tvekar, man vill ju verkligen VERKLIGEN vara säker. Var den uppsydd så den passade dig perfekt eller du måste också få den omsydd? 

• FruFiddeli

Ja nu är julstöket över även här och planeringen börjar återigen med full fart=). Kul är det! Jag och min BM hade full planering igår, jag gjorde inbjudningskort (som bara legat och väntat på att bli gjorda) vi bestämde hur vi vill ha ringarna, vi satt och kollade hur vi ska ställa borden och bestämde lite med dekoration. Nu är jag förresten väldigt inne på att jag vill ha någon form av stolsöverdrag.. det blir ju så mycket finare.. tror ni inte man kan dela ett knoppa lakan på längden och göra typ så det blir som på bilden här? Fast man tar ett löst band och knyter runt.

http://www.romance.se/index.aspx?type=Product&Lang=sweden&PId=1102563&tagval=party_venue_decorations&menuIdx=4

Vad roligt att du köpt klänning Teddy! Var det någon av de som du föll för i Köpenhamn? Jag håller fortfarande på att titta runt. Men har bestämt mig nu för att det blir en kinaklänning och har eventuellt bestämt mig för hur jag vill ha den, en kombination av två olika. 

När är det du gifter dig Teddy?  Höst tema låter härligt tycker jag om det är på hösten du gifter dig vill säga;). Men visst är det svårt att få ihop det, man är väldigt sugen på att åka till erikslund och testa alla idéer och kolla upp saker och ting men jag vet inte om kan det.

• FruFiddeli

Vilken fin klänning! Måste vara skönt att ha det färdigt!

Jag tycker att du absolut kan köra hösttema rakt av, passar väl hur bra som helst med vinrött när det är hört.. kan ju kanske sticka in lite andra färger i buketten också om man vill göra det lite mer  höstigt (som bilden neda tex), sen kan man ju fortsätta med de färger om man vill men som din BM säger så tycker inte jag heller att man måste ha något specifikt färgtema.

Vi har också suttit med gäst listan ikväll och nu är vi 85 pers men sen får man ju se om alla kommer.. det gör ju inget om man inte fyller ut hela lokalen, bara skönt med plats så slipper ni flytta så många bord ju=). hur många blir ni?
  • FruFiddeli

Hej tjejer!
    Ville bara skriva av mig lite, är så glad! Tror jag äntligen har hittat vår catering=). Romelebygdens catering heter dom, var min mamma som tipsade mig, kocken ska vara jätte duktig, de brukar grilla och så till mammas jobb när de har stora arrangemang. De hade dessutom ett mycket rimligt pris och jätte mycket att välja mellan så det är ett hett tips om ni inte har hittat någon än http://www.romelebygdenscatering.se/news_1.html, gå gärna in och titta , vi ska ha rådjurssteken =). 

Sen har vi varit i Malmö idag och tittat efter kläder till min BM men typiskt nog skulle de ha semester stängt på södra högtidskläder under Juli månad och det var ju där vi hade tänkt beställa, så vi får hitta något annat ställe, han fick iaf provat och han var såååå fin!!! Tänk när man ska stå där framme och säga ja, LÄNGTAR!

Nu är våra inbjudningskort och informations blad snart färdiga, ska skicka dom i nästa vecka... vet att vi är tidiga, men vi gifter oss ju mitt i semester tider så vi tycker det är lika bra!

Känns som att bitarna börjar falla på plats nu och man börjar verkligen kunna se bröllopet framför sig!

finafia: Vad kul med tårtprovning=) och fotograf med, hoppas det går (har gått) bra. Det är svårt det där med klänningar ja.. men som Teddy skrev så kan man ju satsa på en med snörning så har man iaf lite att gå på.. Tror du att din kontakt skulle vara intresserad av att sälja lakan? jag tar gärna adressen så kan jag kolla med henne, om inte du är intresserad Teddy?

Teddy:  Tycker inte heller att allt måste gå i en och samma färg, kan bli lite stelt då kan jag tycka, när man sett vissa bilder.
    58 personer låter väl som ett lagom antal, var nog något sådant vi tänkt först, men vi vill ha med släkten och det blir en del. Vi kommer inte heller ha barn dock, skönt tycker jag, eller det blir en helt annan sorts fest då.

Ha det så bra alla! 

• FruFiddeli
    finafia skrev 2011-03-10 20:59:22 följande:
    hoho...hur går det här...?? ;)
    hihi, ja här är det inte mycket aktivitet för tillfället ;). 

Hur går det med bröllopsplaneringen för er tjejer? Tycker själv att ganska mycket börjar falla på plats =). Fick hem ringarna i veckan hihi, jätte nöjd! Klänningen ska komma ganska snart, vet inte exakt när men jag går här och längtar!!!

Just nu är vårt stora problem att skriva lite om varje gäst i festhäftet, inte så lätt som man trodde. Har inte satt oss ner och riktigt börjat utan bara snackat om det, men svårt är det! Hur ska ni gör? Ska ni ha någon presentation?

jag har förresten bestämt mig för att ha stolsöverdrag nu, fast bara över ryggen. Hittade jätte billigt vitt tyg för 10 kr/m som jag ska sy de av hade jag tänkt =), hoppas det kommer bli fint! Nu skulle man bara vilja till lokalen och mäta stolar och planera lite, känns lättare att göra det där ju.

Har du finafia bestämt hur du ska placera borden än? Jag var inne på erikslunds hemsida och såg att en tjej hade skrivit i deras gästbok och även lagt upp en bild på deras dukning, de har satt borden grupperade. Syntes inte så bra på bilden så jag mailade henne och frågade om hon ville skicka fler bilder och det gjorde hon, var verkligen jätte snyggt! 
  • FruFiddeli

Finafia: Vad jobbigt med din weddingplaners mamma, alltid jobbigt att se andra lida. Sönt iaf att ni kommit så långt i planeringen ändå.

Jasså det var Rebecca som du också haft kontakt med, be henne skicka bilderna till dig också så gör hon säkert gärna det. jag vill inte lägga ut de här när det inte är mina bilder annars kunde jag ju gjprt det. 

teddy66: Man har perioder då man bara står och stampar sen plötsligt så händer allt på en och samma gång. Vad har ni för tankar kring catering? Kan varmt rekomendera de vi ska ha om du inte varit inne på deras hemsida så kan du ju alltid kolla (har länkat till dem i tidigare inlägg). Vi har beställt förrätt och huvudrätt av dem och sen även hyrt personal genom dem. Så det blir 4 st serveringspersonal och då är Pia (som har cateringen tillsamans med sin man Björn som är kocken) en av de som serverar. Björn kommer att stå i köket och fixa med att lägga upp och allt sådant och honom behöver man inte betala alls för då han "ingår" i maten, väldigt bra tycker jag!

Jag känner också att det flyter på bra nu.. Har som sagt bokat catering med personal, vilket var det största dilemmat för mig så när det var gjort föll en stor sten vill jag lova. Frissan och make-upen är bokad sedan länge, då det är min BMs systers frisör/vän samt  frisörens syster som är make-up artist (heter det så?) som ska fixa det. De kommer hem till mig och fixar till både mig, min BM och min BMs syster, jätte skönt att slippa ta sig någonstans. Klänningen kommer närsom, inbjudningarna är ute sedan en månad tillbaka, ringarna har kommit, min BMs syster som har florist utbildning ska göra buketten och den är bestämt hur den ska vara, min BMs kläder är bokade, tårtan har jag bestämt hur den ska vara (ska göra själv), har även fixat lite till dekoration på borden, bilen som ska köra oss från kyrkan till festen är också fixad..hmm känns som det mesta stora är klart, skönt faktiskt! men det är ju en del jobb med festhäftet och vigselprogram kvar, ssamt att jag ju ska sy en massa stolsöverdrag så jag har nog att fylla mina dagar med ändå ;).

Kram på er!

• FruFiddeli
    teddy66 skrev 2011-03-14 17:15:08 följande:
    Förresten hur ska ni serverar maten Frufiddeli?
    Ja gör det! Vi ska ha sittandes tvårätters med förrätt och huvudrätt, de lägger upp på tallrikar i köket och serverar. Sen ska vi ha tårta som efterrätt=). Hur hade ni tänkt?

• FruFiddeli

Ja nu börjar det närma sig,  två månader kvar nuför mig =). Känns som vi har det mesta stora färdigt, men det är ändå en massa smått kvar att fixa, har precis suttit och fixat hopa festhäftet och börjar känna mig färdig med det, vilket är väldigt skönt! Väntar på att de 6 sista som inte osat ska göra det så vi kan börja med bordsplaceringen, vilket jag vet är svårt för man vill ju få det så bra som möjligt för alla:). 

När var det ni skulle gifta er nu igen Teddy? Vad blev det för catering? 

• FruFiddeli

Vad kul att ni kollat med romelebygdens catering, visst är de helt fantastiska, du får höra av dig sen och berätta vad du tyckte om maten=).

Jag ska få min bukett gjord av min BMs syster, hon har gått en liten florist utbildning men jobbar inte som det, hon är väldigt duktig dock och kommer binda buketten hos en florist som beställer blommerna samt hjälper henne om det skulle behövas. Visst vill man ha det mesta nära på sin dag, det underlättar ju extrem, man vill inte fara och flänga precis.

• FruFiddeli

Vilken mat har ni tänkt er förresten?

• FruFiddeli

Ååå vad roligt att höra, har inte hört någon som inte varit nöjd med dem så det känns jätte tryggt trots att vi inte provat själv=).

Det kommer säkert gå bra med frisören även om det är en annan än vad du är van vid. Du ska väl dit och göra en provuppsättning, så då kommer du ju känna precis hur det känns.

Idag har jag provat min klänning igen, får för mig lite då och då att jag kanske hellre skulle vilja ha en annan men varje gång jag provar den så k'änns det helt rätt så jag vet inte varför jag går och funderar så. Ååå längtar nu! 

• FruFiddeli

hahah.. jag hade väl inte rekomenderat dem om jag bara hade hört negativt om dem, tokaFlört. Vad spännande att du snart får din klänning, tror man kommer vela om i princip allt tills fram till den stora dagen och då kommer man förhoppningsvis vara hur nöjd som helst!

• FruFiddeli

Åååå vad underbart!!!! Grattis!!! Då har du massa tips nu då;). 
    Vi har bara drygt tre veckor kvar och jag börjar bli nervös.. känns som man inte har koll på nått längre...

Hade möhippa förra helgen och det var helt underbart fantastiskt kul/mysigt/roligt så nu längtar man ännu mer till bröllopet samtidigt som man inte vill att det ska vara över. Känns det inte tomt nu?

Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??