Inlägg från: FruFiddeli |Visa alla inlägg
  • FruFiddeli

Catering i malmö/ystad trakten??

Usch då, när det har jag inte hört, vad hemskt! Hoppas det går bra på återbesöket, men det gör det säkert!

Oj ja 5 tärnor e ju ganska många, då finns det att välja mellan, ska du köpa kläder till alla dom eller det står de själv för?  Hur går det med planeringen nu? Hur ska ni göra med maten, kan ni inte ändå ha vildsvin fast få den serverad? 

Vi har fortfarande inte alls bestämt med maten.. Känns som det hade varit skönt att få den lagad och serverad där men det känns dyrt.. Får väl säkert bli catering, men vilken och vad vet jag inte alls. Vill iaf ha något varmt!

Vad ska ni ha för papper i era festprogram, Egentligen skulle jag vilja ha något pärlemo aktigt men det går ju inte, det blir ju jätte dyrt! Blir nog att jag köper grönt pärlemo till utsidan och sedan något billigare vill till sidorna..

• FruFiddeli

Skönt att kontraktet är klart=).

Man kan absolut ha bara bestman.. Min sambo har varit bestman på två av våra vänners bröllop, på ena var det bara han och ingen tärna eller näbb och på den andra var det bara han och tre näbbar, absolut inget konstigt med det. Tror det hade varit konstigare tvärtom. Vi ska inte ha några alls, kan inte välja. har min syster och min BMs syster som jag står väldigt nära och sen har jag några kompisar som jag isf också skulle vilja ha. Det blir så dyrt.. 

Gud vad skönt att era föräldrar hjälper till med betalning, fast klart svårt när det är flera viljor som ska komma överrens, fast det är ändå er stora dag så ni borde få bestämma det mesta tycker jag.

• FruFiddeli

Så skönt att återbesöket gick bra! Hur gick det med klänningen? Är såå nyfiken! hoppas du har en trevlig dag i Ullared och fyndar en massa! kan tänka att där är en massa folk idag, lördag och allt.. krävs lite tålamod=).

Vi kommer att stå för hela bröllopet själv kostnads mässigt, men sen kommer våra föräldrar hjälpa oss med så mycket det kan med allt annat såklart. Vår budget är på      85 000 hoppas verkligen att vi kommer klara det.

Nu ska jag snart iväg till Glimminge och gå någon spökvandring eller vad det var med ett par kompisar, sen ska vi hem till dem och äta gott utan barn. Ska bli mysigt! Igår var jag på ladysnight och imorgon ska jag på fotboll, fullt upp hela helgen..phu... 

• FruFiddeli

GUUULLLDDD!!!! Gött=)..

Vad synd att inte klänningen var bra, har du varit ute i butiker och provat nått eller det blir första gången då efter nyår? Det är väldigt kul iaf! Tycker svart på tärnklänningarna låter somett utmärkt val, hade jag också haft om jag skulle haft någon tärna..

Det blir alltid dyrare än vad man tänkt sig när man åker till Ullared. Fast när man tittar på vad man fått för pengarna så är det ju klart värt det.

Teddy: Gallsten, usch inte kul. Blev själv opererad för det för några år sedan... Ont, ont! Men det e ju bra att han kan titta på kyrkor, hur många blir ni förresten? Hur menade du att du var orolig för möhippan? Att de kommer hitta på något som du inte tycker är kul eller att de inte kommer göra någon? Var din vän inte nöjd med den möhippan ni hade för henne eller vad var det hon skulle ge igen med?

Nej nu ska jag gå och baka lite, veckans sysselsättning, i helgen blir det ett års kalas både lör och sön..så det är bara att bulla upp =).

• FruFiddeli

Åååå nu var det sååå länge sedan jag var här inne och läste och skrev.. Men nu är äntligen kalasandet över, fullt ös både lör och sön, min son fyllde 1 år ja. Väldigt kul men mycket som ska fixas och göras (hoho vågar knappt tänka på hur det ska bli när bröllopet kommer)... När alla sen gått hem igår så börjar sonen bli grinig och får 40 graders feber så inatt har jag sovit en timme och dagen idag (hans riktiga födelsedag som vi skulle fira i lugn och ro bara lilla familjen) har inte varit bättre, hoppas han sover i natt.. phu.. tycker barn brukar sova när de är sjuka..

Hur är det med dig nu jämntjock? Börjar du känna dig som en människa igen? Väldigt snyggt med svart och lila om jag inte sagt det förut:), har du kollat klänningar på bonprix, tyckte att de hade en del svarta klänningar när jag kollat där för ett tag sedan, eller de kanske ska vara långa?

Jag vet inte hur vi ska placera borden än.. Men det kommer bli traditionellt E bord, med minst fyra tungor, kan man ha fem? Jag har klippt ut massa papper skalenligt så jag ska kunna provlägga ut dem här hemma, men har inte kommit så långt än.. Vi kommer inte ha några stolsöverdrag, tycker inte det behövs, men vill man så kan man använda sig av knoppanlakanen som du skrev, har sett en bra beskrivning på det någonstans, undra om det inte var här inne på BP förresten.. med film och allt..

Hur har ni tänkt transportera er från kyrkan? Vi har inte bestämt än, det hade ju varit häftigt med häst och vagn men det blir nog någon bil av något slag. 

• FruFiddeli

Ja nu är han frisk igen, skönt, inte kul när han är sjuk, vill ingenting då inte ens sova vilket han ju behöver mest av allt då...

Ska de ha julmarknad? Vad trevligt, när e det? Han berätta för mig att lokalen är 15x10m i den stora delen och 5x10 i den lilla delen borden är 120x70 så det kan sitta två vid varje långsida..

Jag tycker det är snyggt med stolsöverdrag, det blir mer bröllopskänsla över det hela, men för oss känns det som en onödig utgift, tror det kan bli fint ändå..

Tycker absolut att ni kan köra i sambons bil, egentligen tycker inte jag det spelar så jätte stor roll vad man åker i, det är bara en sådan kort stund ju.

• FruFiddeli
    newyorkdoll skrev 2010-11-19 13:25:42 följande:
    Har fru fiddeli hittat någon kock ännu?Kan rekommendera Rent a chef annars! mvh Eva
    hihi.. Nej vi har inte bestämt oss än. Rent a chef har jag hört mycket gott om och en av våra vänner som är jätte duktig kock själv rekommendera också dem, men de är tyvärr alldeles för dyra för oss. Blir nog catering är inne på alla tiders catering men vi får se. Tack ändå för tipset=).
  • FruFiddeli

Ååå var har ni fått tag i den kocken? Det har vi också varit inne på.. Då ska ni ha folk som serverar nu då? Har ni hittat serveringspersonal?

Jag e så glad, mamma och pappa sa igår att de ville ge oss bandet vi ska ha i bröllopspresent.. Såå himla skönt för de var ju inte direkt billiga.. Men eftersom det är någon som min pappa vet är jätte bra så ville vi gärna ha dom och vi var i valet och kvalet på grund av kostnaden men nu löste sig ju det=)..tjohoo!!!

Ja jag säger som jämntjock återkom gärna med datum för julmarknaden!

• FruFiddeli

Haha okej, vad synd, jag tänkte att jag kanske kunde sno dina kontakter;).. Vet egentligen inte vad bandet heter, de spelar i lite olika konstellationer så de har nog inget speciellt namn, men det är framför allt sångaren som ska vara jätte bra och skit bra på att få igång en publik vilket jag tycker är viktigt, han spelar på olika uteställen och på båtarna till Norge.. Men de kostar 15 000 så de är ganska dyra.. Men ska man ha ett band så är det viktigt att de är bra tycker jag, var på ett bröllop där bandet var döö tradiga så festen bara dog..

• FruFiddeli

Vad kul finafia! Klart du ska hänga med här då! När gifter ni er och vilken kyrka har ni bokat? Jag tänkte precis som du att man var ute i god tid men börjar också känna mig lite stressad nu. Borde verkligen sätta mig och göra inbjudningskorten tex.. Ska ni ha något speciellt tema? 

Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??