Inlägg från: dreams come true |Visa alla inlägg
  • dreams come true

30/7 2011

Bröllopet planeras till den 30 juli 2011. Visst måste vi vara fler?
    Här kan vi dela med oss av tankar, funderingar och idéer. Och självklart också våra fynd, erövringar och senaste planeringar!

• Svar på tråden 30/7 2011
  • dreams come true

Jag bor i Västervik..

Vi har bokat lokal, funderar lite kring vigselplats (borglig vigsel)..
    Har inte bestämt meny ännu, så om ni har tips och idéer får ni gärna dela med er. Vi kommer ha tillgång till restaurangkök, med ordentlig disk, stora och många kylar osv. Vi kommer ha festen på en restaurangskola där de även har middagsserveringar, så lokalen är som en riktigt restaurang, men med fler rum för möjlighet för dans och så vidare. Och så har jag en gammal bekant som jobbar som kock som lovat ställa upp och laga maten.
    I övrigt så är min klänning och mannens kostym inhandlad...
    Hmm..inbjudningskorten är färdiga att monteras, måste bara invänta vigselbokningen (vilket vi inte fick boka förrän tidigast ett halvår innan vigseln ?!) så att vi kan skriva ut inlagan.

Annars så funderar vi mycket, på många olika fronter. Meny, tårta, vigselutformning, festprogram, bröllopsresa osv...

• dreams come true

Trolljentan: Ja du, jag vet inte. Men antar att efterfrågan är så pass liten att det inte är någon mening. Men tyckte ändå det var knäppt. Kan ju inte vara så svårt att skriva in en tid i almanackan liksom.

• dreams come true

Vi kommer mest troligtvis ha DJ.

Vi kommer nog ha en ganska klassisk bordsplaccering med honnörsbord och långbord. MEN, är inte helt säker på om vi kommer vara lika traditionella i själva gästplaceringen. Kanske sätter kompisar vid vårt bord istället för föräldrar. Kommer inte dela på par och inte sätta "närmast" släkt närmast oss osv.
    Fokus kommer främst ligga på att alla ska ha någon de trivs med brevid sig.

• dreams come true

Trolljentan: Alltid trevligt med folk som vill göra saker gratis! Särskilt när man har en HEL DEL andra utgifter!
    Vi kommer nog att fota oss innan. Dels för att gästerna inte ska behöva väntaoch dels för att jag vet att jag skulle känna mig stressad under fotograferingen om jag visste att gästerna väntade.
    Sedan kan jag känna lite att det (jag) skulle bli för känslomässigt och att jag antagligen skulle börja storgråta om jag fick se blivande mannen först vid vigseln. Antar att det kommer fällas en och annan tår under vigseln också, och jag vill inte riskera att korten blir tråkiga för att jag ser "nygråten" ut. Så vi satsar som sagt på korttagningen innan. Annars tycker jag absolut att det är en fin tanke att inte se varandra innan vigseln.

Här är det lite stiltje i planeringen just nu.
    Har pratat med kocken som ska laga mat på festen, så han skulle sätta ihop ett par förslagsmenyer som vi kan kika på. Det ska bli roligt.
    Vi tänkte nog försöka sätta menyn hyffsat tidigt eftersom vi ska handla dricka i Tyskland, och sambon fyller 30 i februari så det skulle vara smidigt att kunna handla till det samtidigt. Och man vill ju gärna "matcha" vinet med maten vi ska ha...

Min klänning är ju redan inhandlad, men funderar på att åka till affären för att få prova igen...känns ju lite konstigt att man har köpt den men att den bara hänger där...

Har en arbetskompis som fått en bröllopsinbjudan förresten. Till VÅRT datum, vad verkligt det kändes då helt plötsligt. Man går ju mest som i en dröm annars tycker jag...

Svar på tråden 30/7 2011