30/7 2011
Bröllopet planeras till den 30 juli 2011. Visst måste vi vara fler?
Här kan vi dela med oss av tankar, funderingar och idéer. Och självklart också våra fynd, erövringar och senaste planeringar!
Bröllopet planeras till den 30 juli 2011. Visst måste vi vara fler?
Här kan vi dela med oss av tankar, funderingar och idéer. Och självklart också våra fynd, erövringar och senaste planeringar!
Här är en som gifter sig 30/7!
Än så länge har vi bokat kyrka och lokal, frågat tärna och marsalk, provgjort inbjudan och vigselprogram.
Mamma ska sy klänning, syster binda bukett och också fota.
Känns länge kvar, men tio månader går fort!
vi har också bestämt oss för den 30/7-11.
bokat kyrka och festlokal, sett ut en meny, gjort inbjudningskort och kuvert.
sett ut klänning som skall beställas till årsskiftet (är det tänkt), skor, smycken, underkläder och frisör är också klart. gästlistan så gott som klar.
kul att kunna följas åt i en tråd!
jag har också en stilla undran om det finns andra i Skövdetrakten än jag själv?
Vi har oxå den 30/7!!
Vi har fixat kyrka, lokal, frågat tärnor och fixat större delen av menyn...
Gästlistan är oxå klar efter mycket om och men... vi har både stora släkter och hans är riktigt rörig så det har varit lite pusslande med vilka man ska och inte ska bjuda...
Jag känner mig nästan lite stressad redan nu med allt som ska fixas så jag vill inte ens tänka på hur jag kommer känna nästa sommar..=)
har en son som snart blir 8 månader och jag tycker den tiden bara har flygit förbi =)
Vart håller ni andra hus då? Själv bor jag utanför Gävle
Jag bor i Örnsköldsvik men är ursprungligen från Vännäs. Vi gifter oss i Örnsköldsvik, där min fästman är ifrån.
Jag känner mig inte så stressad just nu, men jag vet att efter nyår så kommer det att kännas så nära att jag förmodligen kommer att bli galen för allt som inte är fixat.
det är så svårt bara att veta i vilken ordning man ska göra allt.
Jag bor i Västervik..
Vi har bokat lokal, funderar lite kring vigselplats (borglig vigsel)..
Har inte bestämt meny ännu, så om ni har tips och idéer får ni gärna dela med er. Vi kommer ha tillgång till restaurangkök, med ordentlig disk, stora och många kylar osv. Vi kommer ha festen på en restaurangskola där de även har middagsserveringar, så lokalen är som en riktigt restaurang, men med fler rum för möjlighet för dans och så vidare. Och så har jag en gammal bekant som jobbar som kock som lovat ställa upp och laga maten.
I övrigt så är min klänning och mannens kostym inhandlad...
Hmm..inbjudningskorten är färdiga att monteras, måste bara invänta vigselbokningen (vilket vi inte fick boka förrän tidigast ett halvår innan vigseln ?!) så att vi kan skriva ut inlagan.
Annars så funderar vi mycket, på många olika fronter. Meny, tårta, vigselutformning, festprogram, bröllopsresa osv...
Vi kommer nog ha lite buffestuk på middagen, med Kött, potatisgratäng, rotfruktsgratäng och liknande. Ganska rustikt.. men gott=)
Dreams come true: varför får ni inte boka förren tidigast ett halvår innan? Låter ju jättekonstigt....
Trolljentan: Ja du, jag vet inte. Men antar att efterfrågan är så pass liten att det inte är någon mening. Men tyckte ändå det var knäppt. Kan ju inte vara så svårt att skriva in en tid i almanackan liksom.
Nä eller hur=)
Jag sitter och funderar lite över musiken... både i kyrkan och på festen...
va ska man ha för under hållning på festen egentligen?
Sen funderar jag lite över om man måste ha psalmer och orgelmusik bara för att man är i kyrkan... eller kan man hoppa över det och bara köra piano?
underhållning ska det ju vara=P
jag har kikat lite på in- och utgångsmusik.. hittat några fina jag fastnat för, återstår bara att se om de går igenom censuren (=bm) =)