30/7 2011
Bröllopet planeras till den 30 juli 2011. Visst måste vi vara fler?
Här kan vi dela med oss av tankar, funderingar och idéer. Och självklart också våra fynd, erövringar och senaste planeringar!
Bröllopet planeras till den 30 juli 2011. Visst måste vi vara fler?
Här kan vi dela med oss av tankar, funderingar och idéer. Och självklart också våra fynd, erövringar och senaste planeringar!
Tack tack=)
Tiaran är på väg och skorna ska jag beställa efter nästa lön... det gäller att sprida ut utgifterna eller hur;P
Trolljentan: Alltid trevligt med folk som vill göra saker gratis! Särskilt när man har en HEL DEL andra utgifter!
Vi kommer nog att fota oss innan. Dels för att gästerna inte ska behöva väntaoch dels för att jag vet att jag skulle känna mig stressad under fotograferingen om jag visste att gästerna väntade.
Sedan kan jag känna lite att det (jag) skulle bli för känslomässigt och att jag antagligen skulle börja storgråta om jag fick se blivande mannen först vid vigseln. Antar att det kommer fällas en och annan tår under vigseln också, och jag vill inte riskera att korten blir tråkiga för att jag ser "nygråten" ut. Så vi satsar som sagt på korttagningen innan. Annars tycker jag absolut att det är en fin tanke att inte se varandra innan vigseln.
Här är det lite stiltje i planeringen just nu.
Har pratat med kocken som ska laga mat på festen, så han skulle sätta ihop ett par förslagsmenyer som vi kan kika på. Det ska bli roligt.
Vi tänkte nog försöka sätta menyn hyffsat tidigt eftersom vi ska handla dricka i Tyskland, och sambon fyller 30 i februari så det skulle vara smidigt att kunna handla till det samtidigt. Och man vill ju gärna "matcha" vinet med maten vi ska ha...
Min klänning är ju redan inhandlad, men funderar på att åka till affären för att få prova igen...känns ju lite konstigt att man har köpt den men att den bara hänger där...
Har en arbetskompis som fått en bröllopsinbjudan förresten. Till VÅRT datum, vad verkligt det kändes då helt plötsligt. Man går ju mest som i en dröm annars tycker jag...
Oj! är det inte lite tidigt att skicka ut inbjudning redan nu? Det är ju ändå drygt 9 mån kvar...
Ja jag har svårt att bestämma mig om fotograferingen...vet inte alls hur jag ska göra.. och vill man ha en bra fotograf måste man väl boka snart antar jag...
Va kul med en till fest att planera=) Vi hade 55 års fest (jag 25, sambon 30) i sommras och det var jättekul. Vi slängde ut dom sista gästerna 5.30 på morgonen=)
Jag vill också vara med:) vi gifter oss i strängnäs 30/7 Men jag har å svårt att välja lokal! har prel bokat ett par men vet inte helt vad vi ska ta. Den ena är ett slott som kostar 12000 i hyra och massa extra utgifter för det finns ingenting där. Det andra är ett vandrar hem där folk också kan sova men det är ju inte på långa vägar så fint. Men vi blir ca 45 st så slottet kommer kanske kännas för stort? (dom kan ta 130 gäster) Är helt vilsen!
Välkommen jkbr=)
Hmm, ja de är ju svårt det där med lokalen... Har slottet bara en stor sel eller finns det något mindre rum ni kan vara i?
Annars går det alltid att fixa lokaler som kanske inte är jätte fina. Har man en massa dekorationer så går det att gömma allt=)
Det känns ju lite dyrt med 12000 bara i hyra, måste jag säga... men det beror ju helt på vad man har för budget.
Jo det är sant, det är ju massa pengar 12000 och även om vi har spar pengar så finns det ju massa annat man kan lägga dom på. Tror vi satsar på den billigare lokalen, det är ju mysigt att många kan bo där också eftersom hälften kommer från Norge.
Nu ska jag bara bestämma vilken kyrka, har prel bokat tre(!) En som ligger nära den mindre lokalen och en nära slottet och domkyrkan jag är konfimerad i. Måste man ha kyrkan nära lokalen? Hur gör ni andra? Det var inte lätt att bestämma det här:)
tycker ni gör rätt i att skippa den dyra hyran och lägga de 12 tkr på roligare saker, jkbr!
inte heller nödvändigt att kyrkan ligger i direkt anslutning till lokal - titta och jämför. när man kommer in i kyrkan så får man nån form av känsla för den, tycker jag.
"vår" kyrka ligger en bit utanför centrum, uppe på "berget" här i stan (Billingen, Skövde) medan vår lokal ligger helt otroligt centralt (rakt över gatan från centralstationen, mitt i "smeten"). jag tittade på flera andra kyrkor som man nog skulle kunna beteckna som finare eller mer pampiga - men jag kärade verkligen ner mig i den som vi valde, den var helt otrolig när man kom in i den, trots att den ser ut som en tonfiskburk från utsidan.
Jag tycker inte det spelar så stor roll om kyrkan ligger nära lokalen... Vi kommer att gifta oss i vår församlings kyrka, eftersom den känns mest som våran. Båda våra barn är döpta där och den är också otroligt vacker.
Sen kommer vi skjutsa alla gästerna 45 min i buss till lokalen som är ett gammalt bruk som mina föräldrar bor i närheten av. Det ligger hur fint som helst, och jag skulle nog kunnat haft vigseln där också om jag inte var så kär i våran kyrka.
Allt går att lösa med lite planering=) Man får känna efter själv vad som känns rätt.. det är ju endå eran dag och passar det inte för gästerna så är det deras problem. Så länge man informerar ordentligt om allting..
Nu har tiaran kommit! Den var t o m finare i verkligheten än på bild=) Känns såååå långt att vänta 9 månader innan jag får använda den...
Jag vill också vara med här
Vi gifter oss också den 30/7 2011.
Vigseln blir i Bjuröklubbs kapell som ligger ute vid havet. Otroligt vackert!
Hej allihopa!
Hur går det för alla? Har ni kommit nå längre i planeringen?
Själv har jag precis hittat min klänning!!! Lite dyrare och en helt annan modell än jag tänkt men det spelar ingen roll=) Det var verkligen MIN klänning=)
Hejsan!
Här kommer en till som skall stå brud den 30/7 2011!
Vi bokade kyrka och lokal igår (!!) så jag känner mig väldigt back i planeringen när jag kikar i tråden :-S
Vi ska gifta oss i Mariakyrkan mitt i centrala Helsingborg. Stor och pampig kyrka.
Sen blir det fest ute på landet på en bygdegård. Otroooligt fint. En supertrevlig dam som fixar allt: dukning, disk, städ, mat, servering... till ett väldigt bra pris. Vi funderar faktiskt på en DJ till festen.
Viktigt för oss är att vi kan slappna av under festen och låta andra sköta det praktiska :0)
Trolljentan: vi har också funderat på att skjutsa gästerna till festlokalen. Hur har ni fixat med transport?
Mina föräldrar känner en som kör buss, så vi hyr ifrån henne. Håller däremot på och fubderar på om man jkanske skulle fixa nått att visa eller så på bussen eftersom det ändå tar 45 min... men jag vet inte vad eller om jag känner att jag har tid till det...