Inlägg från: Trolljentan |Visa alla inlägg
  • Trolljentan

30/7 2011

Vi har oxå den 30/7!!

Vi har fixat kyrka, lokal, frågat tärnor och fixat större delen av menyn...

Gästlistan är oxå klar efter mycket om och men... vi har både stora släkter och hans är riktigt rörig så det har varit lite pusslande med vilka man ska och inte ska bjuda...

Jag känner mig nästan lite stressad redan nu med allt som ska fixas så jag vill inte ens tänka på hur jag kommer känna nästa sommar..=)

har en son som snart blir 8 månader och jag tycker den tiden bara har flygit förbi =)

Vart håller ni andra hus då? Själv bor jag utanför Gävle

• Trolljentan

Vi kommer nog ha lite buffestuk på middagen, med Kött, potatisgratäng, rotfruktsgratäng och liknande. Ganska rustikt.. men gott=)

Dreams come true: varför får ni inte boka förren tidigast ett halvår innan? Låter ju jättekonstigt....

• Trolljentan

Nä eller hur=)

Jag sitter och funderar lite över musiken... både i kyrkan och på festen...

va ska man ha för under hållning på festen egentligen?

Sen funderar jag lite över om man måste ha psalmer och orgelmusik bara för att man är i kyrkan... eller kan man hoppa över det och bara köra piano?

• Trolljentan

underhållning ska det ju vara=P

• Trolljentan

Vi har ingen aning om musiken än...men tror det blir antingen trubadur eller spellistor...

Bordsplaceringen har jag inte alls börjat tänka på än... men vi kommer nog köra honnörsbord och tungor...tror det blir bäst i lokalen. tror inte heller att jag vill dela på par...men som sagt, har inte riktigt kommit dit än.

Kommer ni ha traditionell svensk vigsel, där ni går in tillsammans?

Jag funderar lite på det "amerikanska" sättet, dvs att min pappa går med mig ner och min bm står och väntar framme vid altaret...

• Trolljentan

Kom på en sak till=)

Hur ska ni göra med fotograferingen?

Jag vill ta korten efteråt, eftersom jag inte vill att min bm ska se mig innan kyrkan=) sen känns det lite stressigt oxå för vigseln är kl14.30

• Trolljentan

Den låten kommer ju bli jättefin! Har inte haft en tanke på den men det kommer nog bli jätte bra tror jag=)

Jag har hittat skor och tiara=) Bilder finns längst ner i mitt galleri.

• Trolljentan

Nu har jag fixat sminkös till mig och mina brudtärnor! En släkting till bm som jobbar som hudterapeupt har erbjudit sig att sminka oss alla tre GRATIS!!! blev jätteglad nu =)

• Trolljentan

Tack tack=)

Tiaran är på väg och skorna ska jag beställa efter nästa lön... det gäller att sprida ut utgifterna eller hur;P

• Trolljentan

Oj! är det inte lite tidigt att skicka ut inbjudning redan nu? Det är ju ändå drygt 9 mån kvar...

Ja jag har svårt att bestämma mig om fotograferingen...vet inte alls hur jag ska göra.. och vill man ha en bra fotograf måste man väl boka snart antar jag...

Va kul med en till fest att planera=) Vi hade 55 års fest (jag 25, sambon 30) i sommras och det var jättekul. Vi slängde ut dom sista gästerna 5.30 på morgonen=)

• Trolljentan

Välkommen jkbr=)
    Hmm, ja de är ju svårt det där med lokalen... Har slottet bara en stor sel eller finns det något mindre rum ni kan vara i?
    Annars går det alltid att fixa lokaler som kanske inte är jätte fina. Har man en massa dekorationer så går det att gömma allt=)
    Det känns ju lite dyrt med 12000 bara i hyra, måste jag säga... men det beror ju helt på vad man har för budget.

• Trolljentan

Jag tycker inte det spelar så stor roll om kyrkan ligger nära lokalen... Vi kommer att gifta oss i vår församlings kyrka, eftersom den känns mest som våran. Båda våra barn är döpta där och den är också otroligt vacker.

Sen kommer vi skjutsa alla gästerna 45 min i buss till lokalen som är ett gammalt bruk som mina föräldrar bor i närheten av. Det ligger hur fint som helst, och jag skulle nog kunnat haft vigseln där också om jag inte var så kär i våran kyrka.

Allt går att lösa med lite planering=) Man får känna efter själv vad som känns rätt.. det är ju endå eran dag och passar det inte för gästerna så är det deras problem. Så länge man informerar ordentligt om allting..

• Trolljentan

Nu har tiaran kommit! Den var t o m finare i verkligheten än på bild=) Känns såååå långt att vänta 9 månader innan jag får använda den...

• Trolljentan

Hej allihopa!

Hur går det för alla? Har ni kommit nå längre i planeringen?

Själv har jag precis hittat min klänning!!! Lite dyrare och en helt annan modell än jag tänkt men det spelar ingen roll=) Det var verkligen MIN klänning=)

• Trolljentan

Mina föräldrar känner en som kör buss, så vi hyr ifrån henne. Håller däremot på och fubderar på om man jkanske skulle fixa nått att visa eller så på bussen eftersom det ändå tar 45 min... men jag vet inte vad eller om jag känner att jag har tid till det...

Svar på tråden 30/7 2011