30/7 2011
Bröllopet planeras till den 30 juli 2011. Visst måste vi vara fler?
Här kan vi dela med oss av tankar, funderingar och idéer. Och självklart också våra fynd, erövringar och senaste planeringar!
Bröllopet planeras till den 30 juli 2011. Visst måste vi vara fler?
Här kan vi dela med oss av tankar, funderingar och idéer. Och självklart också våra fynd, erövringar och senaste planeringar!
Hej
Jag hoppar oxå in här!
Skall oxå gifta mig den 30/7 2011
Vi har bokat kyrka och lokal, skissat på gästlistan och nästan bestämt menyn :)
Har frågat bestman och tärna samt hittat en toastmadame!
Har oxå börjat kolla efter musik framförallt till festen, eftersom vi bokat en lokal med gott om plats för live band så känns det ju lockande men hur gör man när de inte spelar? Det verkar som om de flesta bara spelar tp 3x30 min eller 2x45 min men resten av tiden då?
Hur har ni tänkt att göra?
Vad kul att ha några att bolla idéer med för just nu känner jag mig helt lost!
vi tänker nog köra laptop + spellistor.
festvåningen sväljer visserligen enkelt både trubadur och band, men det känns inte riktigt som oss. vi kommer antagligen inte heller att valsa, då känns det lite extra onödigt med livemusik.
vi tänker skippa såväl tema som toastmaster också. var på väg att slänga brudföljet i sjön på en gång, men kom sen på att det kunde vara lite smart att ha ett par extra händer.
mest grunnar vi nog på bordsplacering.... vi är inte så förtjusta i bordsplacering (kommer ha stora runda 9-manna bord) men det kanske inte är hellyckat om det invanda kompisgänget sitter ihop, min släkt på ett bord och hans på ett annat..
haft funderingar på att "markera" vilket bord vem ska sitta vid och sedan låta dem själva komma fram till placeringen runt bordet, jag vet inte...
hur gör ni andra med bordsplaceringen? traditionellt och "strikt"? ingen alls? ett mellanting?
Vi kommer mest troligtvis ha DJ.
Vi kommer nog ha en ganska klassisk bordsplaccering med honnörsbord och långbord. MEN, är inte helt säker på om vi kommer vara lika traditionella i själva gästplaceringen. Kanske sätter kompisar vid vårt bord istället för föräldrar. Kommer inte dela på par och inte sätta "närmast" släkt närmast oss osv.
Fokus kommer främst ligga på att alla ska ha någon de trivs med brevid sig.
Vi har ingen aning om musiken än...men tror det blir antingen trubadur eller spellistor...
Bordsplaceringen har jag inte alls börjat tänka på än... men vi kommer nog köra honnörsbord och tungor...tror det blir bäst i lokalen. tror inte heller att jag vill dela på par...men som sagt, har inte riktigt kommit dit än.
Kommer ni ha traditionell svensk vigsel, där ni går in tillsammans?
Jag funderar lite på det "amerikanska" sättet, dvs att min pappa går med mig ner och min bm står och väntar framme vid altaret...
Kom på en sak till=)
Hur ska ni göra med fotograferingen?
Jag vill ta korten efteråt, eftersom jag inte vill att min bm ska se mig innan kyrkan=) sen känns det lite stressigt oxå för vigseln är kl14.30
vi kommer nog att göra så att bm står framme och väntar och jag går in själv.
kommer nog inte boka någon fotograf, så "problem" med fotosession kommer vi inte ha (vi kommer heller inte ses innan kyrkan).
..och nu har vi (läs: jag, "ok" från bm efter en stunds diskussion om huruvida vi är troll eller inte) bestämt ingångsmusik - I Bergakungens Sal ser det ut att bli, om vi bara kan fixa nåt schysst arrangemang i kyrkan för att spela den.
Annars blir det väl att återgå till listan med tänkbara orgellåtar, men jag håller tummarna stenhårt för att det går att ordna IBS.
Fått tips om tårta + blommor också. kan visa sig värdefullt framöver.
Min tärna har hittat midnattsblått tyg till sin klänning, hennes mamma hjälper henne att sy. Kommer bli superfint och matchar den blå infällningen på min klänning.
Hur går det för er alla andra?
Den låten kommer ju bli jättefin! Har inte haft en tanke på den men det kommer nog bli jätte bra tror jag=)
Jag har hittat skor och tiara=) Bilder finns längst ner i mitt galleri.
Nu har jag fixat sminkös till mig och mina brudtärnor! En släkting till bm som jobbar som hudterapeupt har erbjudit sig att sminka oss alla tre GRATIS!!! blev jätteglad nu =)
åh, vad roligt, trolljentan!
bra inköp har du gjort också =)