• S2011

30/7 2011

vi har också bestämt oss för den 30/7-11.

bokat kyrka och festlokal, sett ut en meny, gjort inbjudningskort och kuvert.
    sett ut klänning som skall beställas till årsskiftet (är det tänkt), skor, smycken, underkläder och frisör är också klart. gästlistan så gott som klar.

kul att kunna följas åt i en tråd!

jag har också en stilla undran om det finns andra i Skövdetrakten än jag själv?

• S2011
    Trolljentan skrev 2010-10-04 15:44:29 följande:
    Nä eller hur=) Jag sitter och funderar lite över musiken... både i kyrkan och på festen... va ska man ha för under hållning på festen egentligen? Sen funderar jag lite över om man måste ha psalmer och orgelmusik bara för att man är i kyrkan... eller kan man hoppa över det och bara köra piano?
    om ni viger er i kyrkan så är det en gudstjänst och då måste den innehålla visst många psalmer, bibelläsningar osv (se www.svenskakyrkan.se). jag tror dock inte att de måste spelas på orgel, det brukar ju finnas ett "vanligt" piano i kyrkorummet också och det kan nog användas lika gärna det.

jag har kikat lite på in- och utgångsmusik.. hittat några fina jag fastnat för, återstår bara att se om de går igenom censuren (=bm) =)

• S2011

vi tänker nog köra laptop + spellistor.

festvåningen sväljer visserligen enkelt både trubadur och band, men det känns inte riktigt som oss. vi kommer antagligen inte heller att valsa, då känns det lite extra onödigt med livemusik.

vi tänker skippa såväl tema som toastmaster också. var på väg att slänga brudföljet i sjön på en gång, men kom sen på att det kunde vara lite smart att ha ett par extra händer.

mest grunnar vi nog på bordsplacering.... vi är inte så förtjusta i bordsplacering (kommer ha stora runda 9-manna bord) men det kanske inte är hellyckat om det invanda kompisgänget sitter ihop, min släkt på ett bord och hans på ett annat..

haft funderingar på att "markera" vilket bord vem ska sitta vid och sedan låta dem själva komma fram till placeringen runt bordet, jag vet inte...

hur gör ni andra med bordsplaceringen? traditionellt och "strikt"? ingen alls? ett mellanting?

• S2011

vi kommer nog att göra så att bm står framme och väntar och jag går in själv.

kommer nog inte boka någon fotograf, så "problem" med fotosession kommer vi inte ha (vi kommer heller inte ses innan kyrkan).

• S2011

..och nu har vi (läs: jag, "ok" från bm efter en stunds diskussion om huruvida vi är troll eller inte) bestämt ingångsmusik - I Bergakungens Sal ser det ut att bli, om vi bara kan fixa nåt schysst arrangemang i kyrkan för att spela den.

Annars blir det väl att återgå till listan med tänkbara orgellåtar, men jag håller tummarna stenhårt för att det går att ordna IBS.

Fått tips om tårta + blommor också. kan visa sig värdefullt framöver.

Min tärna har hittat midnattsblått tyg till sin klänning, hennes mamma hjälper henne att sy. Kommer bli superfint och matchar den blå infällningen på min klänning.

Hur går det för er alla andra?

• S2011

åh, vad roligt, trolljentan!

bra inköp har du gjort också =)

• S2011

tycker ni gör rätt i att skippa den dyra hyran och lägga de 12 tkr på roligare saker, jkbr!

inte heller nödvändigt att kyrkan ligger i direkt anslutning till lokal - titta och jämför. när man kommer in i kyrkan så får man nån form av känsla för den, tycker jag.

"vår" kyrka ligger en bit utanför centrum, uppe på "berget" här i stan (Billingen, Skövde) medan vår lokal ligger helt otroligt centralt (rakt över gatan från centralstationen, mitt i "smeten"). jag tittade på flera andra kyrkor som man nog skulle kunna beteckna som finare eller mer pampiga - men jag kärade verkligen ner mig i den som vi valde, den var helt otrolig när man kom in i den, trots att den ser ut som en tonfiskburk från utsidan.

Svar på tråden 30/7 2011