Inlägg från: Ocean Bride |Visa alla inlägg
  • Ocean Bride

Gluten- och laktosfritt!

Jag är både gluten och laktosintollerant.. Kan säga såhär, finns det bara alternativ så blir jag SUPERlycklig! Det behöver absolut inte vara så att jag kan äta allt, men det uppskattas extremt mkt om det finns ngt man kan äta!

Det är dyrare att göra mat som är gluten och laktosfritt, men man behöver ju som sagt inte göra allt utan detta..

Oftast går det att göra "samma" mat till allergikerna, fast utan produkterna de inte tål. Använd laktos/glutenfritt. Att använda laktosprodukter gör ingen skillnad, glutenfritt är lite annorlunda när det gäller bakning(bröd etc) annars är det inte mkt som skiljer..

Lycka till! =)

• Ocean Bride

Vill bara lägga till iom diskussionen om laktos och att den försvinner..... Om jag ska på fest/bröllop och säger till att jag är laktosintollerant och de sedan skulle använda vanlig grädde och koka den eller hur det nu var för att få bort laktosen - jag skulle bli golvad i flera dagar!! Tål att tänkas på att alla är olika och att alla reagerar olika trots "samma" intollerans...
    Kanske lika bra att köra laktosfria produkter till alla med laktosintollerans så att inte ngn blir sjuk..?!

Svar på tråden Gluten- och laktosfritt!