• eigollet

Vilka ska jag "bjuda" till möhippan?

Jag håller med Passionsblomman!
    Det är ju inte man själv som brud som bestämmer vilka som ska komma, man är den enda gästen!
    I mitt fall vet jag att folk hörde av sig till toastmastern och min syrra för att fixa i hop det hela, det blev jättekul.

Och vad gäller barn och gravida: På min möhippa kom min älskade gamla kursarkompis resandes 4 mil. Hon har en 3 åring och en på 7 månader. I halvtid åkte hon hem till sambon som hade barnen och ammade och fixade. För att sen komma tillbaka för resterande kalas! Där snackar vi hjälte!

En annan kompis är gravid i 5 e månaden och hon var med hela dagen fram till efter middagen när vi andra gick till krogen. Inga problem där heller.

• eigollet

Det förstår inte jag heller. En av mina bättre vänner än 15 år äldre än mig.

• eigollet

Ja, det finns ju en risk med att själv bestämma vilka som får komma...

Min bästis man skulle få svensexa och en av våra gemensamma killkompisar ringde till mig som tärna och frågade lite. Jag tyckte hans idéer lät kanon och vidareförmedlade telenr till de som redan börjat planera.

Men sen hade "kompisgänget" ändå lämnat honom helt utanför planeringen och ni kan tänka er hans förvåning när han dyker upp på min födelsedag (dagen för svensexan)och får frågan av den blivande bruden: "Är inte du på svensexan?!"

Han blev SÅ besviken, han känner inte så många i klicken och hade verkligen sett fram emot att bonda lite med grabbarna innan bröllopet. Men då hade som sagt någon annan bestämt att han inte fick vara med... inte kul.

Till min mans svensexa fick jag frågan av bestman och jag gav honom lista på ALLA män som var bjudna på bröllopet för att ingen skulle bli glömd.

• eigollet

Jo, men oftast så kanske folk bor på annan ort eller tackar nej av olika orsaker.

Funderade på vad man kan göra när man e så många och lite klurigt är det ju.... Får återkomma! :)

Svar på tråden Vilka ska jag "bjuda" till möhippan?